Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   kiwi's en rozijnen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=85394)

Kippetje 09-05-2002 15:01

kiwi's en rozijnen?

hey allemaal,
ik had even een paar vraagjes. Ten eerste over kiwi's. Ik heb gehoord dat het het meest veelzijdige stukje fruit is dat er maar bestaat. Maar wat zit er nou precies in wat zo goed is?
En rozijnen.... wat zit daar nou allemaal in? Is het schadelijk als je veel rozijnen eet?
En wat gebeurt er eigenlijk als je teveel fruit per dag eet (dus meer dan 2-3 stuks per dag)? Is dat schadelijk voor je lichaam?
tnx alvast!
liefs en kus,

ekki 09-05-2002 15:56

Citaat:

Kippetje schreef:
hey allemaal,
ik had even een paar vraagjes. Ten eerste over kiwi's. Ik heb gehoord dat het het meest veelzijdige stukje fruit is dat er maar bestaat. Maar wat zit er nou precies in wat zo goed is?
En rozijnen.... wat zit daar nou allemaal in? Is het schadelijk als je veel rozijnen eet?
En wat gebeurt er eigenlijk als je teveel fruit per dag eet (dus meer dan 2-3 stuks per dag)? Is dat schadelijk voor je lichaam?
tnx alvast!
liefs en kus,

over kiwi's weet ik niet zo veel.

rozijnen zijn gewoon gedroogde druiven ofzoiets. is denk ik niet echt schadelijk als je er veel van eet. heel veel is nooit goed.

te veel fruit: iets meer dan 2-3 stuks per dag is goed. probleem is dat er op fruit met gif wordt gespoten. als je heel veel fruit eet krijg je ook heel veel gif binnen. da's niet goed.

verder wordt er gezegd dat alles gif is als je te veel eet. als je een hele pot zout leeg gaat eten ga je dood, terwijl een beetje door het eten niet slecht is.

maar eet maar lekker veel fruit, hoor, is gezond. en duur trouwens.

Leonoor 10-05-2002 06:02

Rozijnen werken laxerend, daarom is teveel niet goed.

Maar zoals ekki al zei, te veel is nooit goed, nergens van.

ekki 10-05-2002 08:49

Citaat:

Leonoor schreef:
Rozijnen werken laxerend, daarom is teveel niet goed.
hmmz, dat wist ik niet.
weet ik dat ook weer.

Simone17 12-05-2002 12:23

In fruit zitten bovenal vitamines, dus hoe meer hoe beter!
In Okinawa eten ze gemiddeld 10 stuks fruit en de bevolking wordt er gemiddeld ouder!

Kippetje 12-05-2002 12:31

Citaat:

Simone17 schreef:
In fruit zitten bovenal vitamines, dus hoe meer hoe beter!
In Okinawa eten ze gemiddeld 10 stuks fruit en de bevolking wordt er gemiddeld ouder!

Sjezus! das vet veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel :eek:

Sophietje12 12-05-2002 13:52

Wat ik weet over kiwi's is dat er ongeveer 166% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine C in een zo'n ding zit::eek: Das echt veel, daarom zijn kiwi's zo gezond.

Sciza 12-05-2002 16:26

Kiwi's zijn echte vitamine C-bommetjes, erg goed!

FlyingPinguin 12-05-2002 17:23

Citaat:

Sophietje12 schreef:
Wat ik weet over kiwi's is dat er ongeveer 166% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine C in een zo'n ding zit::eek: Das echt veel, daarom zijn kiwi's zo gezond.
hmmm, ik geloof dat ik zo nog even een kiwi ga opeten....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.