![]() |
help me met het leren
hallo ik zou graag willen weten hoe ik mijn frans het best makkelijk kan leren(werkwoorden in alle vormen)..
want ik vergeet het telkens MIJN EMAILADRES IS salaam_14@hotmail.com...stuur een mail zo snel mogelijk alvast bedankt.. :) :P |
In je kop stampen, lijkt mij de beste manier. Wat wil je horen? Zit je met iets specifieks?
|
Gewoon met het eerste werkwoord beginnen! Heb je het eerste werkwoord in je hoofd zitten ga je naar de volgende.... het is dus de bedoeling dat je in kleine stapjes leert.
|
Stampen. En steeds opnieuw blijven herhalen anders vergeet je het.
|
dank je wel maar ik vond de reactie van songeur erg raar ik vind het gewoon niet normaal want ik vraag op hulp ik kon ook zlef zokeen hooor
|
Citaat:
ze antwoorde netjes op de vraag (stampen) en vroeg of je iets specifieks in gedachte hebt. En ook al zou dat sceptisch bedoeld zijn, dan nog is het niet zo erg volgens mij. Verder zou ik je aanraden om per werkwoord te werken en het vaak door te lezen. Vervolgens het werkwoord heel vaak uitschrijven en steeds bekijken wat je fout doet. Dus niet alleen maar lezen, ook opschrijven wat je onthouden hebt. |
Citaat:
|
Citaat:
heb je gelijk in.... |
Misschien kunnen we verder gaan met tips geven, want de TS heeft het blijkbaar gewoon verkeerd opgevat.
|
ik bedoelde er niks mee dat ik het raar vond maar ik bedoelde omdat songeur mij vroeg of ik iets specifieks wist dan had ik toch geen hulp nodig gehad..
|
Citaat:
Dus dat je bijvoorbeeld wel onthoudt hoe je de woorden uitspreekt maar dat je vergeet hoe je ze schrijft :) ---- Belangrijk is dat je ook de algemene regels voor regelmatige werkwoorden leert. dus bij bijv. regelmatige ww. op -er is dat hele werkwoord min -er (stam) + : je : -e tu: -es il/elle/on: -e nous: -ons vous: -ez ils: -ent Voltooid deelwoord: -é |
Het zijn onregelmatige werkwoorden anders kon ik het ook zelf leren en verleden tijd
|
Het zijn onregelmatige werkwoorden anders kon ik het ook zelf leren en verleden tijd
|
Citaat:
Welke tijden moet je kennen? Probeer ze op meerdere manieren te leren: met een overhoorprogramma, opschrijven, hardop uitspreken, enz. Sommige mensen hebben een beter visueel geheugen en anderen moeten het meer van hun gehoor hebben. Of je kunt de werkwoorden misschien in groepen opdelen aan de hand van hoe ze vervoegd worden. Leer elke keer een paar werkwoorden en niet alles tegelijk. En veel herhaling. |
Citaat:
ik zie overigens niet in waarom jij wél uitgangen uit je hoofd zou kunnen leren en géén werkwoorden. Maar goed, over hoe je ze zou kunnen leren heeft songeur denk ik 't meeste al gezegd. |
Leer ze in rijtjes, zo heb ik altijd gedaan.
Leer ze ook per vier of vijf. Als je die kent, dan weer vier of vijf erbij en vervolgens weer herhalen. Schrijf ze dan allemaal eens op, geen fouten? Dan ga je weer met vier of vijf verder. Heb je wel fouten bij het schrijven? Dan schrijf je het werkwoord wat je fout doet weer op een nieuw blaadje. Telkens wanneer je een groep van 8 / 10 hebt gehad, herhaal je het totaal weer door alle vormen op te schrijven. De ww's die je fout doet, zet je op een ander blaadje. Dat blaadjes herhaal je vervolgens nog eens. Als je dit om de dag doet, ken je het echt wel. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11. |