![]() |
- nog geen titel -
Dansend op de waterlelies
Omgeven door de mist Er omheen het donk’re water “Pas op, dat je je niet vergist” Omgeven door hoog riet Dode bomen langs de kant Reiken je hun takken aan “Pak nu toch m’n hand” Ik weet dat het een beetje zo'n 'standaard' gedicht is en dat het geen poëtisch hoogstandje is...maar misschien heeft er iemand tips om het te verbeteren en/of ideeën voor een titel. |
het lichtpuntje
denk ik als titel, je wacht op het lichtpuntje om niet meer bang te zijn en gered te worden. verder is het een lief gedichtje, iid geen hoogstandje maar wel erg leuk. |
Droevige inhoud zeg!. Je schetst iets mooi beeldends; ik kan er zo een schilderij van vormen, dat vind ik mooi!. Qua hoe het loopt, vind ik het niet zo. Ik had ook een wat pakkender einde gewenst.
|
owja, wat betreft de titel;
Het lichtpuntje, dat vind ik eerlijk gezegd wat te zoetsappig. Maar, ik weet zo 123 geen passende titel. Dat weet jij vast beter Leonie:) |
Citaat:
Dat was het beeld dat ik er bij had/kreeg. :) (Niet jouw foto, ook niet dat plaatje van die kat, maar dat andere plaatje. Het kwam in me op en ik moest aan dat plaatje denken.) Citaat:
"Het lichtpuntje" vind ik op qua 'inhoud' passen, maar voor de rest niet echt...het is idd beetje te zoetsappig, naar mijn mening en het zegt te veel, vind ik. |
Titel... meer iets wat met verleiding te maken heeft lijkt me. Het heeft ook allemaal met water te doen, dus waarom niet "Waterleiding". Het lijkt me leuk om dit gedicht zo in zo'n kunstzinnig kader te zetten, dat je er iets omheen tekent zeg maar met zo'n doorschaduweffect... q:
|
Citaat:
Nu vind ik je gedicht natuurlijk opperbest! :p :D ;) |
'Grijpend terug in het water'
Daar dacht ik aan :). En ik vind het een heel mooi gedicht; heel sterk beeldend! Vooral die laatste regels van de strofen (y). Hm, ik kan touwens dat plaatje van Mar's fotoboek er niet helemaal in zien, maar ik vind het evengoed nog steeds een heel goed gedicht hoor ;)! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:28. |