![]() |
[WinXP] Ouwe games spelen op XP
Kort vraagje... ik heb een spelletje wat gemaakt is voor Win 95/ Win 98.
In Win 2k Pro deed hij het nog, in Win XP niet meer. Ik heb al geprobeert met een shortcut - > Compatability mode maar dat werkt ook niet. Het gaat trouwens om het spel Total Air War, de fabrikant van het spel is failliet (door illegaal kopieren) en nu vraag ik me af wat ik kan doen om hem toch draaiend te krijgen op XP. Alvast bedankt. |
Als je nou de zoekfunctie van dit forum had gebruikt, kwam je erachter dat je dosbox eens kon uitproberen.
|
|
DOSBox is, jawel!, voor DOS-spellen. Als het voor Win9x is gemaakt dan werkt het niet onder DOS.
Alle win32 spellen dienen onder Windows XP en later te draaien. Zo niet, zijn ze slecht geprogrammeerd, bijvoorbeeld doordat ze vertrouwen op specifieke API's of gewoon brak geprogrammeerd zijn. |
http://www.f22totalairwar.de/ (WAARSCHUWING: MIDI OP PAGINA (n) )
Er is daar een pagina met wat patches (Direct3D Patch english (1,452 kbytes) Direct3D Patch german (1,459 kbytes) Voodoo GLIDE Patch english (1,459 kbytes) Voodoo GLIDE Patch german (1,459kbytes) 1.024 Resolution patch) die zouden kunnen helpen. Via Google heb ik wat pagina's/fora gevonden waar mensen hem onder XP hebben draaien, het kan dus wel. |
Citaat:
Nee, tis flash :p |
Hardstikke bedankt voor de hulp :)
ga die patch gelijk proberen |
Misschien beetje laat maar ik heb de patch dus geprobeerd en gezocht naar XP patches om hem draaiden te krijgen maar dat is me helaas niet gelukt :(
|
Citaat:
Ik zou niet weten wat je nog zou kunnen proberen, behalve iemand vinden die het wel onder XP heeft draaien (lees: een drukker forum). |
Citaat:
Kijk hier maar eens. Helaas is het wel in het frans, een taal die ik niet kan verstaan :( |
Er wordt op het forum gezegd dat ie in Windows 2000 het wel prima doet en er wordt verwijzing gedaan dat je WIN 98 virtual moet draaien of iets dergelijks
Die persoon zit dus met hetzelfde probleem als ik :( Bedankt voor de moeite in iedergeval! :) |
:(
|
Je kan ook bijvoorbeeld een virtuele computer gebruiken, zoals vmware.
Installeer daar je favo os en dan je spel. Je kan ook dualboot gebruiken, oftewel twee besturingssystemen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28. |