![]() |
vraagje over leeftijd!!!
Heeey
weet iemand vanaf welk percentage het is dat je 18 moet zijn... bv. moet je voor 21% alcohol 16 of 18 zijn? olaf |
jij bent 15, dus je mag nog helemaaaaaaal niks drinken (y)
|
het zit zo in de supermarkt verkopen ze alcohol tot 15%.
Dit komt omdat je een percentage van 15% zonder destileren kan maken. Dit is vanaf 16 jaar. Wat hoger ligt verkoopt de super niet en is in de slijter. Daar zul je 18 voor moeten zijn. Correct me if i'm wrong |
bij de supermarkt verkopen ze toch ook drank met meer procent alcohol?
Anders moet je even kijken bij de wets winkel ofzo... Maar met 16 mag je alleen bier enzo drinken en idd supermarktdingen, bij de slijter moet je over het algemeen 18 zijn, maar pin mij er niet op vast, ik drink niet |
en ik drink niet zo veel
|
Tot 17,5% mocht het dacht ik verkocht worden aan 16-jarigen, boven de 17,5% is het 'sterke drank' en moet je 18 zijn...
>> maar ook hier: pin me er niet op vast. Zoek anders op google.com, recht.nl, zulke sites... Daar zal het wel te vinden zijn |
Citaat:
|
als we het ECHT willen ;)
|
komt alleen niet vaak voor
|
maar ALS het dan voor komt, hohohohohohohohohoho!
|
dan zijn de negers nog niet plukrijp
|
:D :rolleyes: :D :rolleyes:
|
kutprinter... vette sig man!
|
Citaat:
|
Citaat:
Zeehond vette avatar (of hoe zon ding ook mag heten) man :D |
vanaf 15% is 18 jaar denk ik, je ziet namelijk in de supermarkt altijd van die drank met 14.5%~14.9% alcohol (Amaretto, Passie, Petrikov Wodka enzo)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En tuurlijk verkopen ze in de supermarkt alcohol met meer procent. Port is 20% en dat staat er ook gewoon. Je mag op je 16e bier en wijn drinken. Alle mixen zijn verboden, passoa iig, en ook Breezers en co zijn eigenlijk stiekem verboden dacht ik. Ik had laatst een of ander programma over politiezooi gezien en daar gingen ze jongeren controleren. Breezer en passoa-mix werd in beslag genomen omdat dit onder sterke drank valt. In breezer zit namelijk Bacardi en dat valt onder sterke drank evenals de passoa in Passoa Diablo en de Wodka in Smirnoff Ice. Vanaf je 18e mag je je hierop uitleven. Tenzij in Groot-Brittanië en USA: daar moet je 18 zijn voor bier en wijn en 21 voor de rest. |
^breezer en passoa-mix en baco en al die shit is gewoon vanaf je 16e. Er zit misschien wel bacardi in, maar dat is zo weinig alcohol (8 % ofzo).
Dus vanaf je 18e mag je boven de 15 % alcohol drinken. |
Citaat:
|
laatst was leuk :D
ik ging een krat bier halen bij de supermarkt, komt dat vrouwke aan (16 jaar ofzo) mag ik jouw legitimatie zien? ikke: is rijbewijs ook goed? zij: oh, hmm ja en ze kreeg een knalrode kop, durfde mij niet meer aan te kijken :p keek niet eens maar naar mijn rijbewijs en zei nog sorry toen ik wegliep en ik lag half in een deuk moraal: hmm, was gewoon grappig :D |
haha ja, zoiets had ik al eens bij de aldi.
ging ik een pak wijn afrekenen en toen vroeg het miepje achter de kassa of ik wel 16 was. reageerde een beetje beledigt en zei dat ik het niet kon bewijzen. maar ik mocht het wel mee nemen (y) |
Citaat:
|
Citaat:
Supermarkten mogen in de winkel zelf géén sterke drank verkopen (dwz 15%+ ). Wat d'r aan so called sterke drank verkocht wordt zijn vaak speciale uitvoeringen met 14,9% e.d. |
Citaat:
Ik kreeg wel een leuk geel papiertje. |
Citaat:
|
Strakke actie wel :P.
|
Zo uit mijn hoofd is boven de 15% niet meer voor 16 jarigen weggelegd.
|
Citaat:
Ik haal mijn goedkope port van 20% hier gewoon in de Boer. En er staat ook appeljenever en van die shit en die zijn 18% dacht ik, maar daar kan ik me in vergissen. Maar van die port weet ik gewoon heel zeker, want ik zoek de goedkoopste fles met het meeste alcoholpercentage. Nix onzin. |
Erg relevant is het niet. Als je wil zuipen op je 15e kun je dat toch wel.
|
15% ja
al zijn slijters best makkelijk om te lullen een vriend van mij ging wodka halen slijter: zijn jullie 18? (hij was 16, vriendin van me ook en ik ben 15) wij zo neem aar hij wel (wijzend naar die vriend) hij zo ja blijkbaar ben ik 18 en die domme slijter geeft t nog mee ook nog we hadde m echt in zn gezicht uitgelachen :D |
Citaat:
hij geeft je de drank mee en dan ben je nog ondankbaar ook! :nono: |
haha, weer zo'n kuttopic....
beter opletten fb |
Citaat:
maar ja ik ben m wel dankbaar *thumbs up to de slijter* :p |
je moet gewoon wachten tot je 18 bent!
|
Juist! :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik zal m vandaag een bloemetje geven en hetr spijt me gaan zingen ok? :rolleyes:
|
Citaat:
t enige probleem is dat t zondag is en je hem dus thuis op moet gaan zoeken... maar dat lukt je vast wel :) |
dat bedacht ik me later ook...zondagen zijn stom :(
|
Citaat:
Maaruh anders kan je vandaag nog eventjes goed oefenen en dan zing je morgen extra mooi (y) Jaaaaaaaaa :) |
ja idd das een goed idee (y)
|
of je doet het anders
|
suggesties :p
|
:nono:
niet chatten over verkopers |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47. |