![]() |
Scheikunde 1
Aldus hier
|
ja, laat ik maar eens beginnen met leren
|
hij is wel erg leeg :( . Nou ja nog 1 dagje: ik ga alles nog even doornemen en nog even een oefenexamen maken. :)
|
Hai!
Hm..ben al sinds eergisteren begonnen met doornemen van het stof en maken van de onderwerpen in de examenbundel! het gaat aardig : :D nu nog effe paar examens amken en ik ben d'r klaar voor!eigenlijk boeit Scheitkunde me nieh sjow veel ben voor de rest grandioos geslaagd dus kan best een 4 staan voor scheitkunde! (y) |
Ik vind het lastiger dan ik had gedacht :s
|
waar haal je in godsnaam de halfreactie van de reductor C2H5O2N vandaan (vraagt 12 2001-I)
|
Citaat:
Ik heb die vraa wel verneukt, maar sdekivit had in een topic hier een handige link gegeven, moet je die eens bekijken. |
ik snap het al ja (Y)
chromatografie komt toch niet in examens voor? |
Volgens mij wel. Kijk maar eens naar vraag 11/12 van 2002-I. Maargoed, zo'n vraag hoop ik inderdaad niet tegen te komen...
Scheikunde valt me eigenlijk best mee, tot nu toe. Ik heb twee examens gemaakt die allebei tussen de 6.5 en 8.3 waren. Maar je weet maar nooit... :| |
:mad: Ik krijg het verschil tussen hydrolyse, hydratatie, oxidatie en al die anderen maar niet in mijn hoofd. En alle rekenvragen kom ik niet uit. en ik heb geen zin meer
|
was nou maar naar leiden - examentraining gegaan net als ik :evil:
|
Citaat:
HAHAHAHAHAHHAHAHHAHA ;) |
Citaat:
|
aaaaaa, het is veel meer dan ik dacht... (en moeilijker)
ik denken van mwoa, dat leer ik wel even, valt dus aardig tegen. Het zit gelukkig wel in het vrije deel, dus laten vallen kan nog. |
ik ben echt wel bang voor morgen.. scheikunde is opzich niet zo heel erg moeilijk maar het is wel megaveel (en idd ik heb ook geen zin meer.. gelukkig is het morgen klaar)
|
Het maakt op zich niet zoveel uit wat ik haal op scheikunde omdat ik al mijn andere examens best goed gedaan heb. Ik heb wat examens geoefend en dat ging redelijk, dus ik ben niet heel erg bang voor morgen.
Trouwens, vinden jullie het ook zo vervelend dat er nu steeds zon tekst in staat waar je dan vragen over moet beantwoorden van "geef een argument voor" enzo? Het lijkt wel Nederlands ipv scheikunde... |
Citaat:
|
ik word helemaal ziek van die vragen waar je zo ellendig veel moet lezen (N) de opdrachten per onderwerp zijn veel makkelijker.
|
Weet iemand waar ik tijdvak 2 2003 kan downloaden nu havovwo.nl al een tijdje plat is.
Wordt daar echt gek van dat die plat is :evil: Ik wil oefenen met havovwo maar die is al een tijd uit de lucht nu |
Citaat:
Ik vind die teksten ook irritant, het is toch geen Nederlands? Maar ze zijn meestal niet zo moeilijk. Kan iemand misschien zeggen of I2 joodwater is of jodide? (en andersom dus ook, of I- joodwater of jodide is). Ik kan dat echt niet onthouden en het staat nergens duidelijk in mijn boek. |
jood water is gewoon water met jood er in dus I2
jodiede dat iet ietsjodide dus I- haha logisch heh |
Citaat:
|
Citaat:
--> joodwater is een oplossing van I2 met I- dat een complex vormt, wat wel goed oplosbaar is in water --> zie binas tabel 47 dissociatiecontanten staat er achter -ide dan is het altijd een ion: sulfide = S 2- oxide = O2- jodide = I- bromide = Br- chloride = Cl- |
Citaat:
|
Weet iemand hoe dat nou precies zit met de titratiecurve? Het is om de ph te bepalen van een onbekende stof... Hoe gaat dat precies in zijn werk.. met dat omslagpunt enzo
Groetjes, MissieVissie |
ik wil 2001-I als eindexamen hebben
|
Citaat:
|
Het begin van de titratiecurve is de pH van de stof die op het begin aanwezig is, er is een buffer op de helft van de curve --> pH=pKz dan...
het einde loopt naar het equivalentiepunt waar alle beginstof is opgereageerd, ook hier kan je dan de pH uitrekenen/aflezen. De titratiecurve is dan ook altijd een s-vorm. *mmm, ik hoop dat dit duidelijk genoeg is* |
Citaat:
|
Ik heb het examen 2001-1 gemaakt en ik vond dat er toch wel verdacht veel polymeer dingen in kwamen.... En die snap ik echt niet! Kan iemand het uitleggen (of is het misschien geskipt en komt het gewoon niet meer in de examens) De vragen waarbij je zelf een formule moest opstellen, onbegrijpelijk!
|
Welke vraag precies? Misschien dat ik t kan uitleggen...
Ik zou die vragen over teksten eigenlijk ook heel makkelijk moeten vinden (ben wel goed in Nederlands), maar op de één of andere manier wil het niet echt... ik ga denk ik nog wat met 'chemie en maatschappij' oefenen. Succes allemaal, morgen! :) |
Iemand zei dat je de Elektrochemische cel niet hoefde te leren.
Nou, je moet alles leren blijkt dus. Alleen de basisdingen hoeven niet. En dat is raar. Want dat is basis. Ik snap er nu niks meer van wat wel en niet moet. Dus ik leer maar gewoon alles :o |
Citaat:
|
Ik las laatst iets over waterconstante, maar ik kan dat nu niet meer terugvinden in mn boek :s . Iemand die het even kan uitleggen misschien??
|
Bluh, ik heb er echt geen zin in.
|
Citaat:
Citaat:
|
Eerste tijdvak van 2003 was zeer goed te doen merkte ik gister met oefenen, maar net was ik even het eerste tijdvak van 2002 aan het maken en toen schoot ik helemaal in de stress...
Het niveau en de soort vragen verschillen echt enorm, waardoor het maar afwachten is of ik er iets van kan maken vanmiddag :s |
Citaat:
|
nou zal wel meevallen hoor.... trouwens electrische cel moet je gewoon weten (de basis ja)
goodluck all |
Citaat:
|
second that
|
Mensjes, heeeeel veeel suc6 met scheikunde!!! Ik ga voor de 5.. ik hoop dat ie meevalt :(
Groetjes, MissieVissie |
ja veel succes allemaal ben alleeen bang dat ik mijn 4.8 niet ga halen maar laten we allemaal (y) (y) (y) (y)
|
Scheikunde.... SCHEIKUNDE!!!! Gadver :rolleyes:
Iedereen veel suc6, ik ga voor de 1,4 (dan sta ik een 4), moet opzich wel lukken... Maar misschien toch ook weer niet :s |
Hier zijn de billen al flink samengeknepen, hopelijk ontkom ik uit de hel. :(
|
heeeee, dat viel meeeee (y)
nee echt , ik vond em goed te doen :) |
Ik heb zoo dom vraag 3 of 4 fout, dat ik iedereen die ik tegenkom wel dood kan slaan. Ik zag dat de plusjes en minnetjes niet klopten, dus heb ik ipv de elektronen te veranderen zomaar de waterstof ionen veranderd, waardoor ik dus sowieso twee punten kwijt ben. Dat terwijl ik door die leraar toch al als een mongool in sk wordt gezien, en ik een 5.5 moest halen.
|
prima te doen (y)... maar of ik een 8,0 heb, het zal er om spannen...
|
Hmm ik weet het niet, scheikunde is echt zo'n vak wat ik moeilijk vindt om in te schatten. Ik hoop op minstens een 4.8 (nodig voor een 6). Uit die rekenvragen kwam ik trouwens niet. Afwachten tot 17 juni dan maar....
|
Hij was idd goed te doen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37. |