![]() |
(Muggen?)bulten.
Ik zit sinds vermoedelijk vannacht onder de muggenbulten, tenminste, ik denk dat het muggenbulten zijn. Gisteren had ik een paar bultjes op m'n armen en 1 op m'n been, maar nu...
Vannacht begon het enorm te jeuken, eerst op m'n rug, toen op m'n buik en in m'n zij. Net keek ik eens in de spiegel, en ik zit echt onder die rot bulten. In mijn ogen zijn het er echt teveel om van een mug te zijn; mijn vriend, die naast me slaapt, heeft níets. Op mijn buik zitten er al meer dan vijftig, op mijn rug ongeveer hetzelfde. Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik denk dus namelijk niet dat het van muggen kan komen. Wel heb ik de afgelopen dagen véél knoflook gegeten, kan het daarvan komen? En wat zou ik kunnen doen om het minder te laten jeuken? |
Heb je geen muggen gehoord en ook geen gevonden? Misschien moet je daar eerst even naar kijken.
Meer dan 50 is wel erg veel! Zitten ze ook op je armen/benen/gezicht? Lijkt me niet dat die muggen alleen daar prikken, dan prikken ze gelijk overal waar ze bij kunnen. En als je bijvoorbeeld op je buik slaapt kunnen ze daar niet prikken toch? Heb je een pyama of nachthemd aan? Vaak prikken ze niet in de bedekt huid, daar komen ze namelijk niet zo snel... Ik weet niet wat het kan zijn. Misschien uitslag of een allergie ergens van? (knoflook-allergie? :s ) |
Ik heb 1 mug gevonden, ik draag een pyjama en die bultjes zitten voornamen op m'n zij. Ze voelen echt als muggenbulten, maar het zal wel iets anders zijn...
Ik heb me vandaag al met andere zeep - Sanex - gewassen en ook kleren aangetrokken die niet met wasverzachter zijn gewassen - hoewel die wasverzachter eigenlijk geen probleem zou kunnen zijn. Het enige wat echt opvallend was de afgelopen dagen was dus die knoflook... Als het aanhoudt, ga ik wel naar de dokter voor zo'n test. |
1 mug en zoveel muggenbulten? Dat kan niet... Hmmm...
Zal misschien toch even naar de arts gaan... |
Citaat:
|
Misschien iets van galbulten ofzo?
|
Zoiets raars had ik ook eens. Toen ik nog wat jonger was, zat ik op een dag opeens helemaal onder de bultjes, en die jeukten vreselijk. Ik ben dus naar de doker gegaan en toen bleek dat ik een aarbeien-allergie had. En wat had ik de dag van tevoren gegeten? Juist, aardbeien. :D
Dus misschien is het bij jou ook wel een allergie? |
Citaat:
Maar ja, het zal dus misschien wel een allergie kunnen zijn. |
Misschien is een mug onder je pyama geraakt? En toen ie eenmaal daar zat kon ie er niet meer uitkomen en is ie maar flink te keer gegaan onder je shirt? Ik doe maar puur een gok hoor..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vermoedelijk zijn het galbultjes, mijn moeder dacht dat ook al. Dat lijken muggenbulten en zo jeuken ze ook. Inmiddels zijn er ook een paar bij gekomen, weer onder kleding, dus het kan echt niet van een mug zijn.
Mijn moeder dacht aan netelroos. Dat kan ook weer door vanalles komen, ik vermoed dat het vele knoflook eten (écht veel, in 1 gerecht zeker 12 teentjes verse knoflook) een oorzaak is. Omdat ik echt niets anders kan bedenken... Acute netelroos gaat meestal vanzelf wel over, fijn :) |
heb je een kat? vlooienbeten zien er ook uit als muggenbulten...
|
Citaat:
|
ik was gistere in het bos en ik ben helemaal lek gestoken en het zijn echt VEEL muggenbulten enne ze prikken gewoon door je kleren heen hoor!
Maar het kan idd wel doo iets anders komen.. |
Ik heb dat ook eens gehad :s Het begon eerst een beetje te jeuken, daarna had ik echt enorm veel pijn door alle jeuk.
Het bleek dat het netelroos was (een allergische reactie op iets, maar op wat weet ik niet), want dan krijg je ook ontzettend last van jeuk en heel veel bultjes (het waren gewoon plakaten :| ) |
Citaat:
|
Ja, idd, netelroos, dat denk ik dus ook.
Het is wel iets minder gaan jeuken nu. Maar ik heb echt overal bultjes, gelukkig (nog) niet in m'n gezicht. |
Citaat:
Ik kreeg trouwens ook pilletjes tegen de jeuk. |
Ik ga morgen of dinsdag even een zalfje halen, nu is alles dicht :(
|
(dampo is ook zalf met menthol, zou dat dan niet tijdelijk een beetje helpen?)
|
(In de 'moderne tandpasta' zit het vaak niet meer, geloof ik, toch?)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49. |