![]() |
Toekomst van games
Ik ben wel benieuwd hoe iedereen denkt over de toekomst van games? Ik verwacht zelf dat het multiplayer gebeuren veel meer uitgebreid zal worden en dat er ook vooral veel meer grotere games zullen komen. Games als GTA San Andreas zijn daar een goed voorbeeld van. Die game bevat straks een compleet gebied en daardoor heb je als gamer veel meer te zien! Ik denk dat dit soort games veel vaker zullen komen en misschien straks wel complete landen nagebouwd zullen worden!
Verder zal het handheld gamen ook nog wel wat in populariteit gaan stijgen en ik denk dat retro-gaming ook weer in komt, omdat mensen toch de fun van oude games weer zullen ontdekken! Natuurlijk zullen er ook vele nieuwe ideeën de kop op steken. Dat zien we de laatste jaren al wel met Eye-toy, Singstar en vele dansgames! Daarin merken we ook dat de doelgroep voor games verbreed wordt. Men probeert ook het vrouwelijke geslacht voldoende gameplezier te bieden en daarbij worden ook de games ontwikkeld voor meerdere leeftijden! Ik verwacht dat men zal proberen het oudere publiek aan te spreken en tegenwoordig is er ook al genoeg voor de jongsten onder ons! Maar goed, ben nu wel benieuwd hoe jullie erover denken! kzal binnenkort een stuk hierover schrijven voor retrogames.nl... want ook retrogamers zijn wel benieuwd naar de toekomst van het gamen! |
Ik denk dat de MMORPG een nieuwe inspiratie voor veel game makers word, ik verwacht spellen in de trant van GTA. Een hele grote stad, wellicht met buitengebied waar je met duizenden mensen van over de hele wereld online in rondloopt, met realistische situaties zoals dag en nacht, je moet als personage eten, drinken, slapen etc.
Ook in de trant van MMORPG, wat je nu ook al helpt, diablo style met warriors en magiers waar je in een heel groot land rondloopt, first person of 3th person view. |
het wordt allemaal veel grootser denk ik ook inderdaad! en online gamen wordt nog veel vetter dan het al is met de mogelijkheid om duizenden mensen tegelijk online te hebben!
|
De toekomstige games worden allemaal groter, sneller, grafischer, beter, mooier, geweldadiger, liever, donkerder, lichter, enz!
|
wwe worden in game-machines geplugged a la the matrix
|
wie weet krijgen we wel virtual reality :cool:
maar ik denk dat games steeds meer over het internet gespeeld zal worden. Over enkele jaren heeft iedereen een goede internetverbinding (kabel/adsl) en kan dan online gamen. |
Citaat:
Overigens is Morrowind het 'recente' voorbeeld van hoe uitgebreid een wereld momenteel kan zijn en hoe grootser het allemaal nog zal worden. GTA3 valt daar een beetje bij in het niet, denk ik. |
Citaat:
En je word ook per mens (in het spel) anders begroet. Ook is het heel leuk dat je echt alles kunt stelen :D |
Volgens Back to the Furture2 worden spelletjes met een controller alleen nog maar voor kleuters gemaakt. Hoe gewone spellen gespeeld worden zeiden ze helaas niet, mindcontrol ofzo? :confused:
|
Over toen jaar loop ik met Tommie Vercetti :p door mijn eigen dorp!
|
Ik zit nog altijd te wachten op een goeie MMOFPS (Massive Multiplayer Online FirstPerson Shooter).
Denk aan: Medal of honor (of battlefield - al heb ik die niet gespeeld, maar het gaat me dan om het voertuigen element) en dat dan in een online wereld. En als het kan ook nog een level/class based systeem (dus bijvoorbeeld engineers medics of snipers die vaardigheden kunnen opdoen door levels te halen enzovoorts) Dus zeg maar dat er een enorme online wereld is waarin een grote oorlog wordt gevoerd. Nieuwe spelers moeten een training/tutorial volgen (a la america's army) en kunnen ergens gestationeerd worden. Dat lijkt me echt mooi dat je dan honderden mensen in een grote battle hebt zitten compleet met voertuigen, en squads (lees: clans) die gestationeerd kunnen worden en dat je bijvoorbeeld rivaliserende clans bij een bepaalde missie moet helpen of zoiets. Maar ik denk dus dat er dat soort zaken gaan komen: Groter en uitgebreider. |
^^^Gaat je alleen niet lukken zolang ISP's 128Kbps oid upstream aan durven te bieden als breedband ;)
|
Citaat:
Als er teveel spelers in een free for all-potje komen, zitten er altijd n00bs bij, en dat is gewoon vervelend. Die verkloten de gameplay, zijn irritant en halen de vaart uit het spel. Dus nee, ik zie MMOFPS-games nog niet zo snel een groot succes worden - misschien wel voor de grap, om even een halfuurtje hersenloos te hakken, maar voor serieus games zul je altijd een beperkte groep moeten hebben. Verder vrees ik dat de toekomst van gamen de verdere verweving van console en PC wordt. Je hebt nu al XBOX live, geen idee of er ook een online-mogelijkheid is voor de PS2 (weet iemand dat?). Straks krijgen we zeker de mogelijkheid voor XBOX- of PS2-gebruikers van Unreal Championship (de consoleversie van Tournament dus) om PC-servers te joinen. Dat wordt lachen. :s (n) |
PS2 heeft ook online mogelijkheid, maar die wordt nog niet zo veel benut als Xbox live :)
|
Er staat genoeg te gebeuren, maar die Eye Toy is echt een belediging voor de industrie. Op het moment dat zelfs je oma en je kleine zusje kunnen participeren in het speelproces, weet je gewoon dat het de verkeerde kant op gaat. :s De markt wordt groter, dus de fabrikanten/producenten zijn plotseling massaal bereidt om hun aanvankelijke principes te verloochenen voor meer toegangkelijkere projecten voor een groot publiek.
Casual gamers = (n) |
Citaat:
|
ik hoop dat ik ooit nog holodecks als in star trek mag meemaken :P
Maar verder, tja, mmorpg's zijn op het moment erg populair om te maken maar zolang er maandelijks geld voor wordt gevraagd zal het nooit echt aanslaan. Tenzij er een omwenteling komt in het denken van de meeste gamers dat ze gaan inzien dat 10-15 euro per maand voor een spel in feite niet duur is voor 24 uur per dag vermaak. Ik hoop op mee rpg's als knights of the old republic, alleen dan véél groter, morrowind formaat het liefst. Maar ben bang dat het een uitstervend spelsoort is, net als de adventure, of ik moet veel goede rpg's over het hoofd hebben gezien. :o Ik vermoed dat de ontwikkelaars het in de richting van voornamelijk actie/shooter/race spellen gaan zoeken, aangezien die afaik het meeste opbrengen. |
Citaat:
Trouwens, is het zó nieuw dat een spel- of hardwareproducent zich naast de diehard gamers zich ook richt op het jongere (of oudere) publiek? |
Citaat:
*Drool* |
Citaat:
Die lui worden compleet afgemaakt in een willekeurige FPS :D (y) |
Citaat:
|
Citaat:
Kom je thuis van een dag zwaar werken.. alsof je dan zin heb om cyber ramen te lappen en druk te doen voor je tv. |
Citaat:
|
ik vind het wel lachen, vooral met een groepje vrienden een beetje gek doen voor zo'n ding is erg leuk hoor! combineer maar eens een paar kratjes bier met eye-toy en je hebt een avond om nooit te vergeten! ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En next-gen consoles zijn 'natuurlijk' beter dan PC's als ze net op de markt zijn? Mijn aarsch. Voor jouw informatie, een snelle console als de Xbox gebruikt gewoon een gemodificeerde Geforce3-chip voor de graphics en een Intel PIII-733 voor de verwerking. Als er straks nieuwe consoles op de markt komen, dan kun je er donder op zeggen dat daar gewoon PC-graphics techniek inzit, omdat onderneminkjes als Nintendo en Sony gewoon de technische expertise niet in huis hebben die bijv. ATi en NVidia wel hebben. Er worden gewoon grote gedeelten gelicenseerd. |
bij de 100ste editie van de pcgameplay had men het ook al over hoe games er wel niet over 10 jaar uit zouden moeten zien, als je ziet hoe het de afgelopen 10jaar is veranderd.
Ik zelf denk dat het online gebied groter en groter wordt. En ook dat men het toetsenbord + muis zal vervangen voor iets beters. Veder denk ik dat er veel games zullen komen waarvoor je 10 euro per maand voor zal moeten dokken. Zoals de mmorpg van nu. |
Ik heb een artikel over de toekomst van games geschreven en ook wat quotes van deze topic gebruikt! :) check em hier:
RG - Toekomst van Games |
Citaat:
|
Citaat:
|
Massaspel Xbox draait uit op fiasco
Uitgegeven: 4 juni 2004 13:16 Laatst gewijzigd: 4 juni 2004 15:23 TOKIO - Het Amerikaanse softwareconcern Microsoft is tegen een flinke tegenvaller aangelopen met zijn poging om duizenden tegelijk een Xbox-game te laten spelen. De ontwikkeling van het eerste spel, True Fantasy Live Online, is stopgezet omdat de ervaring niet "echt nieuw" zou zijn, aldus Microsoft vrijdag. True Fantasy was in ontwikkeling bij de Japanse softwaremaker Level 5. Microsoft pronkte al sinds maart 2002 met het spel, maar een gelukkig leven was het tot dusver niet beschoren. Al twee keer moest de introductie worden uitgesteld. Sprookjeswereld Bij de vorige maand gehouden computerspellenbeurs E3 in Los Angeles stond True Fantasy ook nog op de rol. In het spel zouden in potentie honderdduizenden Xbox-spelers een eigen leven kunnen aannemen in een virtuele sprookjeswereld. Toen Level 5 het massaspel op de E3 presenteerde, waren de reacties verdeeld. Critici meenden dat het zich maar weinig onderscheidde van al bestaande versies voor grootschalig samenspel, zoals EverQuest en Final Fantasy XI. Het laatstgenoemde is een spel voor de Playstation 2 van Sony, de grote concurrent van de Xbox van Microsoft. Sony was in 2002 de eerste die duizenden tegelijk een spelletje lieten spelen op een spelcomputer. Tot dan was de pc het enige platform. |
Citaat:
Mocht het MMO element groter worden, dan zie ik voor zo'n systeem wel licht, maar het is wel moeilijk te implementeren... |
Citaat:
|
Lijkt me geweldig om de aanval op Ohama Beach te spelen. Duizenden verschillende players die elk iets anders doen, en dat je met iedereen dan kan comminuceren. En dan kan je de n00bs als eerst sturen: perfect kanonnenvoedsel :evil: .
|
behalve als jij de n00b bent ;) dan baal je toch flink denk ik!
|
Of dat je jezelf kan tegenkomen in het dagelijks leven..ff al je gehaatte mensen neerhoeken..
|
Er is geen toekomst :evil:
Door de enorme illegale gamehandel zullen game ontwikkelaars stoppen. Immers er wordt geen geld meer verdient. We zullen moeten teren op oude games :eek: ik ben een pessimist :( |
Jep.
Of de wereld gaat gewoon kapot. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als de hardware steeds krachtiger wordt en de groote en mate van detail steeds meer toeneemt zal in theorie de ontwikkelaar de zwakste schakel vormen. I.A.W. de ontwikkelaar heeft niet de "recources" (lees: tijd,geld) om al de details aan te brengen.
Dan zou de volgende stap een soort universele game-engine moeten zijn... of tenminste erg object-orientated. Zeg maar wat Java voor de computer is... We zullen wel zien |
Ik denk dat in de toekomst alles op online gaat.
|
Ik lees hier van alles over online gaming, die afschuwelijke Eye-toy, grotere werelden, MMORPG en reusachtige battles die door alle spelers ter wereld kunnen worden gevolgd, maar hoe zit het met nieuwe spelgenres?
we begonnen ooit met pong, toen kregen we platform, 3d, turn-based, real-time. Inmiddels laat Prince of Persia je stapjes in de tijd maken, maar wat zou de volgende genre stap zijn? Wat zijn jullie gedachtes daarover? |
Citaat:
Je creëert zelf een persoon en daarna kun je met hem gesprekken voeren, schaken etc. Hmmm, best goed idee! |
Er moeten gewoon een soort online leefwerelden komen dus een soort Sims maar dat gezien vanuit een GTA view en dan zijn er criminelen, maar ook gewoon bakker en bv. een leger.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk eigenlijk dat het huidige MMO-principe niet echt veel meer mensen zal trekken dan het aantal dat nu speelt. Door het simpele feit dat die maandelijkse tast in den buidel voor veel gamers gewoon een flinke domper is.
Het idee achter MMO is natuurlijk wel iets voor de toekomst, alleen dan zónder maandelijkse betaling. Een ontwikkelaar is hier nu mee bezig. ArenaNet, zijn bezig met het maken van Guild Wars. Een MMORPG door drie programmeurs die topposities innamen bij Blizzard, dus wat dat betreft kwaliteit gegarandeerd. Het kopen van het spel is voldoende om het spel te kunnen spelen. Ik denk dat dat de volgende stap is die alle MMORPG's moeten zetten, en dus in de toekomst verder zal ontwikkelen. Verder zullen de spelervaringen van SP games veel intenser worden. Je ziet nu al een ontwikkeling in de kwaliteit van de verhalen in games. Of als het spel het niet van het verhaal moet hebben, is er gekozen voor een interessante setting welke zorgt voor die intensiteit. Daarnaast denk ik dat de vooruitgang in graphics gestaag door zal gaan zoals we in de laatste jaren hebben mogen aanschouwen. Op het gebied van real-time non-scripted gameplay en A.I. zie je nu al dat er stappen ondernomen worden (Far Cry, MOH: PA, etc). Dit komt de replay-waarde van een game ten goede. Op een gegeven moment kun je een spel oneindig vaak spelen zonder ook maar één keer dezelfde situatie tegen te komen. Eén voor één zaken die ik in de toekomst nog verder gepusht zie worden. |
Citaat:
maar toen de eerste 3d-game uitkwam, had nog niemand dat eerder verzonnen. Mijn vraag is dus: denken jullie dat er nog iets uitkomt wat nog nooit iemand eerder verzonnen heeft? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.