![]() |
Aanstromend Docent
eey ebben jullie wellis gehoord van ASd'ers?
dat is bij mij op school wat vinden jullie daarvan? xxiez tien ;) |
Misschien kun je uitleggen wat het is voor de mensen die er nog nooit van gehoord hebben? (Zoals ik bv. ;)) Anders kunnen deze mensen nooit zeggen wat ze er van vinden.
|
Citaat:
|
?
|
Citaat:
het is dus voor scholieren uit havo 5 en vwo6 die dan les gaan geven als een docent ziek is en huiswerkbegeleiding gaan geven. dat is ook op t nieuws geweest begin van het jaar of eind vorige.. een leuke ervaring als je docent wil worden en het verdient ook nog een beetje dat is het zo''n beetje |
Ik ben er niet zo voor... :o Zij-instromers zijn al 'erg', laat staan mensen zonder enige opleiding (ik bedoel dan de lerarenopleiding)... Er zullen er best bij zitten die het hartstikke goed kunnen, maar ik denk dat de lerarenopleiding er niet voor niks is.
Aan de andere kant, iets is beter dan niets. Als die leerlingen geen les geven, dan zouden er klassen geen les krijgen ed...en das natuurlijk ook niet goed. |
ja, daar heb ik wel van gehoord, das namelijk op mijn school.
Dr is een topic over geweest, misschien heb je daar wat aan. http://forum.scholieren.com/showthre...ght=leerlingen |
Ik vind het niet z'on geniaal idee. Leerlingen kunnen nooit zo goed les geven als docenten, omdat ze er geen ervaring mee hebben en nog geen opleiding hebben gevolgd.
|
Het argument is "mensen enthousiast maken voor het lerarenvak", ik vind dat een flut argument...ik denk dat als je mensen vrij onvoorbereid voor de klas zet, het veel mensen niet lukt om echt goed les te geven en mij lijkt dat dat alleen maar heel demotiverend werkt.
Een paar leerlingen begeleiden en/of helpen bij huiswerk vind ik dan beter kunnen, igg beter dan voor een klas staan en echt les geven ed. |
Citaat:
Het begleiden van leerlingen is veel beter en je leert er meer van. Zo geef ik al ruim 2 maanden wiskunde uitleg aan een aantal eerste klassers en daar leer ik meer van dan dat ik voor een klas iets moet uitleggen :s (dat heb ik ook wel eens moeten doen) omdat het minder eng is. |
Bij ons op school doen ze het al jaren, bijles geven e.d. De leerlingen verdienen er gewoon geld (of studielasturen) mee.
|
Dat lijkt me echt leuk om te doen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39. |