![]() |
nulpuntsenergie?
hey,
hoe werkt nulpunts energie precies (formules enzo), ik las ergens dat door een atoom te laten imploderen je een knal kreeg vele malen krachtiger dan een atoombom, maar hoe werkt dit precies? en zou het dan niet superz simpel zijn om een ruimteschip te bouwen dat dus zonder brandstof mee te nemen kan vliegen? (overal zijn atomen) Offtopic: skatertjuh13: luv ya!!!! |
-> Exacte vakken.
|
ik las hier een keer iets over in de kijk. het was volgens mij niet door een atoom te laten imploderen, maar je kon energie halen uit vacuum of zo. ik zal het artikel nog eens opzoeken http://forum.scholieren.com/smile.gif
|
Citaat:
in 1 glas water zit genoeg 0puntsenergie om alle oceanen op aarde te verdampen. |
Hoe hebben ze dat kunnen ontdekken? Het zal hooguit een theorie zijn, want 0 graden Kelvin is nog nooit gehaalt.
|
Citaat:
Waarom niet in ruimteschepen? Nou, die KNAL kan wel eens de reden zijn. |
onlangs hebben ze de 0 Kelvin gehaald mbv lasers, zei een docent van mij!
|
En d'r is nix van op het nieuws geweest? Volgens mij is de energie die 0 K vergt gewoon gevaarlijk, bij 0 K bewegen de deeltjes niet meer (alle deeltjes trillen altijd) en als er deeltjes dus echt stil gaan staan, volgens mij gebeuren er dan rare dingen. Dat aangrensende deeltjes zonder dat de temperatuur middelt ook stil gaan staan. En zo een leipe reactie te weeg brengt.
(me hoofd is ziek, maar ja alle grote genieën worden in hun tijd niet erkent) |
het stond in de krant zei ie
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56. |