![]() |
Geschiedenis vraag 1
Vraag:In de jaren vijftig waren er grote verschillen tussen de zuilen. Toch kwamen politieke besluiten vrij soepel tot stand.
Verklaar waardoor dit mogelijk was. Mijn antwoord was hierop: Politieke en maatschappelijke gezagsdragers voerden op hoog niveau overleg om tot compromissen te komen. Het antwoordmodel geeft: Dit werd gedaan om de rust te houden in de samenleving (door onderling overleg en compromissen) MAAR er word toch niet gevraagd wat het gevolg hier was? Er word toch maar alleen gevraagd waarom ze soepel tot besluiten kwamen? Wie vind dit ook zo raar :x |
Ik vind het ook wel raar :P
maar weet het ook ff niet (A) {maar dat wist je al :P} |
ik had geantwoord dat die besluiten goed tot stand kwamen door overleg/compromis omdat er consensus heerste...
maar...is dat niet goed dan? :eek: :mad: |
ff klagen bij LAKS :D
|
Citaat:
|
Ik had: "omdat ze een consensuspoliteik voerden, en toen consensuspolitiek uitgelegd...
Nou en dat vind ik dus echt wel een goed antwoord :mad: |
Bij het antwoordmodel staat: dit was mogelijk omdat ze het land in rust wouden houden (met onderling overleg en compromissen)
maar volgens mij dat tussen haakjes moet het antwoord zijn en het gevoel van dat overleg was dan dat het land op orde bleef... ik vind het antwoord gewoon raar |
Citaat:
|
daarom, ff klagen bij www.eindexamen.nu (LAKS)
|
ik had ook consensus
|
Ik denk dat consensus ed wel wordt goed gekeurd door je docent. Ik had dit namelijk ook en dit leek mij een veel logischer antwoord aan de hand van je geleerde stof dan dat andere.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er is al een groot topic dat speciaal over geschiedenis gaat.
Gesloten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59. |