Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Sigaret brandplek (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=855225)

Boy 30-05-2004 13:08

Sigaret brandplek

Gisteren duwt iemand een brandende sigaret in m'n nek :rolleyes:

Ik gans pist natuurlijk, maarja wat doet ge eraan...

Hij zei me: morgen gaat daar een blaasje staan, dat moet ge uitprikken!

Vandaag sta ik op, en het is gans bruin, en toch wel 3 cm, ik denk wel dat ik het kan uitprikken, moet ik het doen?

Leonoor 30-05-2004 13:23

Hem iig aangeven wegens mishandeling ofzo (als ie het expres deed, maar das niet echt duidelijk in je post - als ie het per ongeluk heeft gedaan, dan is ie ook goed stom)... :s

Brandblaren moet je NOOIT doorprikken.

Louis Armstrong 30-05-2004 13:27

Idd brandblaren niet te snel doorprikken, dat kan gaan ontsteken, en dan kun je er hele lelijke lidtekens aan overhouden.

Rokers..... :nono: :rolleyes:

Auntie M 30-05-2004 13:32

Heb dat een keer per ongeluk bij mezelf in m'n gezicht gedaan (was een beetje erg laat en ik erg brak). Anyway, ik ben er verder niet meer aangeweest, geen blaar doorgeprikt. Je ziet er niets meer van, het was wel iets kleiner (halve cm doorsnee misschien).

Sarah 30-05-2004 13:34

Je had 't moeten koelen, al is dat een beetje lastig in je nek...

maar beter juist niet doorprikken idd, brandblaren zijn steriel (hoewel ik niet weet of dat ook geldt als ze van sigaretten komen), als je m doorprikt kunnen er bacterieen bij.

verder gewoon van af blijven en laten genezen

Dzjes 30-05-2004 14:05

Gewoon afblijven en laten genezen idd..
ik heb het op mn arm eens gehad.. en dat is ook vanzelf weggegaan :)

Andijvie 30-05-2004 16:14

Ik heb meerdere malen vroeger mijn vaders hand vast willen pakken terwijl hij er een sigaret mee vast hield. Alle keren niets aan gedaan, nooit doorgeprikt dus, het ging vanzelf weer netjes weg.

cyntha 30-05-2004 17:21

Ik heb ook meerdere keren een kleine brandplek op mijn handen of armen gehad door een sigaret. Je moet er idd niks aan doen, het geneest vanzelf.

In_stilte 31-05-2004 00:03

meteen koelen, gaat vanzelf weg (doet wel pijn trouwens!!)

Ik had zo'n wondje boven mijn lip, foutje; iemand zoenen met sigaret, najah t was heel klunzig iig :)

Boy 31-05-2004 00:36

Het is dus normaal dat het bruin is?

Auntie M 31-05-2004 04:29

yep

Uitzicht 31-05-2004 06:26

Offtopic: de tijden hier ook echt hè, 01.39... 05.29... gooo jullie :P

Stefanie 31-05-2004 10:05

Citaat:

Grim schreef op 31-05-2004 @ 07:26 :
Offtopic: de tijden hier ook echt hè, 01.39... 05.29... gooo jullie :P
Jij bent ook anders lekker vroeg wakker zeg:P

MissBi@tch 31-05-2004 16:04

damn wat een eikel dat ie dan zegt morgen komt er een blaasje die moet je doorprikken.. vind het zeker leuk als n ander er een lelijk lidteken aan overhoud :S grrr

ik heb t zelf vaak gehad maar kep maar 1 x gehad dat iemand de sigaret er zowat in brandde... ow man deed pijn!! is nu een lidteken helaas.. maar gelukkig op mn arm valt niet zo erg op dus :)

Luna 31-05-2004 16:06

Citaat:

leraimy schreef op 31-05-2004 @ 01:36 :
Het is dus normaal dat het bruin is?
ja, als iets verbrand wordt het meestal bruin en daarna zwart, dus zo ook je huid. Niet dat je huid nu nog zwart gaat worden, maar dat het bruin is is dus normaal.
(is mij ook een keer gebeurd op mn arm, toen was het grijs geworden:|)

phensicske 31-05-2004 16:52

Ik heb het al een gehad op mijn hand, mijn arm en in mijn gezicht.

Dat op mijn hand was van als ik nog heel klein was, dus ik weet niet meer wat ik gedaan heb om het te verzorgen. Nu kan je nog steeds een klein puntje zien (0.7mm of zo).

Op mijn arm zie je het ook nog; een iets donkerdere plek, ongeveer de grootte van een sigaretpunt.

In mijn gezicht heb ik het verzorgd door direct na de verbranding er veel water over te kletsen. 't Was op een fuif en er was geen stromend water, dus werd het een bekertje water, maar het hielp wel.
De dag erna zo'n brandcrème op gedaan (ff naam vergeten) voor een dag of drie. Daarna met de nivea aan de slag geweest.
Dat heb ik een week of twee mss volgehouden, en toen was de korst heel wat verminderd. Nu is het reeds twee jaar geleden en zie je het niet zo goed meer.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.