![]() |
Een zoektocht..
Allereerst wil ik graag melden dat ik in God geloof, en ik weet zeker dat er hier nog meer mensen zijn die ook in God geloven. Als je dit gedicht leest, dan doet het echt iets bij je. Ook bij mensen die niet in God geloven trouwens, het is gewoon een mooi gedicht!! De meeste mensen zullen een groot gedeelte vast en zeker bij zichzelf herkennen. Wanneer ik dit gedicht lees, dan word het gewoon verwerkt als een oppepper. En ik hou zooo ontzettend van God!! Iedereen mag het weten!! Je mag er zijn!
Zo.. en trouwens, dit is een forum over psychologie dus: psy·cho·lo·gie (de ~ (v.)) 1 wetenschap die zich bezighoudt met het onderzoek van de bewustzijnsverschijnselen => zielkunde 2 geheel van de psychische verschijnselen in een groep of tussen groepen, en de leer daarvan => zielenroerselen zie·len·roer·se·len (de ~ (mv.)) 1 dat wat zich in de ziel beweegt aan emoties en strevingen => psychologie, roerselen Dit is voor het geval, mensen zich afvragen waarom ik dit plaats. Een zoektocht Een zoektocht naar jezelf Een zoektocht door dit leven Ben je wel de moeite waard? Heb je iets weg te geven? Kun je iets betekenen voor je medemens? Of heb je daar de kracht niet voor En lijd je zelf intens? Een minderwaardigheidsgevoel Gekrenkt of lamgeslagen? Ziekte, pijn of ander leed Je hebt het maar te dragen! Je vindt jezelf niet goed genoeg Niet waardig of niet wijs Dan wordt het tijd om op te staan Ga op ontdekkingsreis! Ontdek dat jij jezelf mag zijn Met fouten en gebreken Vergelijk je niet met wie dan ook Je bent uniek gebleken! Want God heeft jou geschapen Geschapen naar Zijn beeld Je kreeg van hem talenten En gaven toebedeelt Heb moed er iets mee te doen Deel uit en je zult merken Hoe waardevol een mens kan zijn Een ander kan versterken! Een luisterend oor, een schouderklop ’t Zijn kleine zonnestralen Waaruit God’s grote liefde blijkt Op mensen neer te dalen Hij geeft je kracht om door te gaan Te werken op deez ‘aard Voor hem ben jij bijzonder Voor hem ben jij “goud waard”! Oke, de vraag er iets aan toe te voegen.. Ik heb een tijd gehad, dat ik depressief ben geweest. Dit gedicht heeft me in moeilijke tijden erg gesteund. Ik wil andere mensen ook die gelegenheid gunnen. Iemand die deze tekst herkend? En/of er een mening over heeft klaarliggen? |
oke......
Ten eerste: fijn dat jij in God gelooft maar ik ben zelf niet gelovig. Ten tweede: Waar wil je eigk heen met dit topic? :confused: |
Idd, waar wil je heen met dit topic? Het is nu meer een mededeling.
En misschien past het beter op Filosofie & Levensbeschouwing. Ik ga ff overleggen. |
Hahah, dat wist ik wel dat deze vragen gingen komen.
Vind ik gewoon leuk om te plaatsen. Veel mensen hier, komen met problemen. Ik niet, ik kom gewoon met een oppeppend gedicht. |
Citaat:
en daarbij kun je dan ook schrijven waarvoor je het gedicht geschreven hebt :) *edit* wel mooi gedicht :eek: en ook nog met een goede bedoeling erachter (y) |
in dat geval vind ik het eigk wel lief. :)
|
Citaat:
Als je er een discussiepunt of een vraag bij zet, dan kunnen andere mensen er ook wat mee en dan heeft een 'eigen topic' voor iets ook zin. :) Misschien dat je er dus iets aan toe kunt voegen? |
Citaat:
|
Eigenlijk kan ik me heel goed in de tekst vinden. Het is eigenlijk precies de verwoording van wat ik aan iemand zou willen zeggen op dit moment...of die persoon het nou wil geloven of niet...
Dankje voor dit gedicht...het raakt mij op dit moment even heel diep... *Tranen in ogen* Ik lijk wel steeds hetzelfde te willen zeggen in mn posts, nouja....doe er maar mee wat je wilt |
eej VET!!! nodig die gast ook maar uit op de meeting! :D :rolleyes: of houd ie daar niet van?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
echt sorry...reactie was voor vrouw1986 |
Citaat:
Nouja, over het gedicht, allereerst vind ik de spelfout storend, maar verder is het een mooi gedicht. Ikzelf geloof niet direct in God, maar mijn vriendin wel. We praten er best veel over de laatste tijd, en hebben er samen wel mooie ideeën over, over dit alles. Maar het is zeker een oppeppend gedicht (y) |
Het komt er dus gewoon op neer in jezelf te geloven? Of in iets dat jou daarin helpt?
Oppeppend ja, dat wel. |
Citaat:
|
He bah, een jehova :eek:
|
Citaat:
|
Ik ben het er wel mee eens dat je jezelf moet zijn omdat je uniek bent en er iets mee moet doen, maar ik heb nog nooit gevoeld dat ik hierbij steun kreeg van 'een God', bovendien geloof ik ook niet dat ik geschapen ben door God, want zelfs in dit gedicht staat dat ik uniek ben, nou dan hebben mijn ouders me geschapen denk ik.
Maargoed, als jij zo blij met Hem bent dan moet je dat natuurlijk vooral doen. Hoop niet dat je doel is om ons te overtuigen ofzo, maar dat zal wel niet. Wel goed gedicht. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41. |