Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   In welke stijl zou jij het liefst je huis in willen richten? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=855490)

AngelLena 30-05-2004 17:19

In welke stijl zou jij het liefst je huis in willen richten?

Stel je hebt een redelijke smak geld bij elkaar gesprokkeld, je koopt een huis, in wat voor stijl richt je die in?

Bv in een wat ouderwetse stijl met bloemetjesbehang en stoffige banken ed

Of in een moderne stijl

Of in een westernstijl

Of hippie stijl (felle kleuren overal ed)

Of en andere stijl?

Ik denk dat ik het per kamer laat verschillen. Een huiskamer dient gezelligheid en warmte uit te stralen vind ik dus zal ik die ook op zo'n manier proberen in te richten.

Een keuken praktisch dus met tegels (er wordt nogal wat gemorst als je kleine kindertjes op bezoek hebt), makkelijker schoon te houden enzow.

Slaapkamer staat voor rust en lichtblauw of terracotta werkt bij mij vaak redelijk rustgevend, dus zal dat een beetje in die stijl proberen te houden.

Wat jullie?

Chimera 30-05-2004 17:21

Gothic (y)

AngelLena 30-05-2004 17:22

Citaat:

Chimera schreef op 30-05-2004 @ 18:21 :
Gothic (y)
Like in ales zwart met rood en paars er tussendoor? OMG... Wat zou ik daar treurig van worden...

LisanneOUD 30-05-2004 17:22

OMG je opent een topic :eek: (y)

Ik zou mijn huis modern, maar tegelijkertijd ook gezellig willen inrichten. Strakke meubels, maar accesoires die het geheel wel sfeervol maken. De keuken moet inderdaad praktisch zijn, maar wel met een mooie vormgeving. In de slaapkamer een groot hemelbed, met een paar bankjes of stoelen.

rodina 30-05-2004 17:22

Zoals in de reclame van Nescafe, blauwe muren, warm rood. Echt heel erg mooi, maar het maakt het zo snel donker.

Vrij rustig, hier en daar wat muurschilderingen, popart, surrealistische dingen van alles.

Meubeltjes khoud van barok, maar niet te veel. Dat hele strakke vind ik niets, ik moet er in wonen tis geen kantoor.

tjah..... 30-05-2004 17:26

Ik wil iedere kamer in een compleet andere stijl..
Maar ik wil sowieso mijn huiskamer strak, in zwart en wit of iets dergelijks. Genoeg mensen vinden dat kil en lelijk, maarja..

bertbart 30-05-2004 17:26

alles in het wit, veel glas, veel staal, banken van leer, veel licht, luxaflex, grote schilderijen, volle boekenkasten en een visgraatjes vloer... zakelijk in jaren 80 stijl

Chimera 30-05-2004 17:27

Citaat:

AngelLena schreef op 30-05-2004 @ 18:22 :
Like in ales zwart met rood en paars er tussendoor? OMG... Wat zou ik daar treurig van worden...
*zucht*

AngelLena 30-05-2004 17:29

*zucht* terug

Oma 30-05-2004 17:36

veel kleur, gezelligheid, zooi en aparte dingen. Ook hoeft het niet allemaal zo modern.

frozenfountain 30-05-2004 17:41

Modern met een beetje klassiek. Pop art schilderijen en een donkere houten vloer bijvoorbeeld. Een moderne keuken met kookeiland. En natuurlijk B&O electronica.

ii 30-05-2004 17:49

Visgraatvloer is heel mooi. Ik zou op dit moment vooral een gezellig huis willen met veel rood, beetje retro-jaren 70 invloeden, pluche op de vloer. Maar over een paar weken wil ik weer een india-huis, en dan een paar weken later strak interieur vol design, en dan weer klassiek, beetje Engels, etc.

Ridder 30-05-2004 17:56

Bij Western Stijl denk ik aan zo'n huis met de inrichting van een lokaal steakhouse restaurant, waar pindadoppen op de grond ligge.

Ik wil eigenlijk wel een open huis, waar veel kamers met elkaar verbonden zijn. Mijn badkamer is verbonden met mijn slaapkamer, de keuken met de slaapkamer. Verder ga ik voor een moderne inrichting, maar wel veel kleur.

Inrichting life&cooking, bijna :)

En natuurlijk is de keuken mijn domein, klaar :)

ii 30-05-2004 17:57

Citaat:

Ridder schreef op 30-05-2004 @ 18:56 :
Ik wil eigenlijk wel een open huis, waar veel kamers met elkaar verbonden zijn. Mijn badkamer is verbonden met mijn slaapkamer, de keuken met de slaapkamer. Verder ga ik voor een moderne inrichting, maar wel veel kleur.

Frank Lloyd Wright architectuur :cool: (y)

AngelLena 30-05-2004 17:58

Citaat:

Ridder schreef op 30-05-2004 @ 18:56 :
Bij Western Stijl denk ik aan zo'n huis met de inrichting van een lokaal steakhouse restaurant, waar pindadoppen op de grond ligge.

Mwa, ik denk dan meer aan heel veel hout, kasten van echt hout, tafels en stoelen van hout etc etc. En een paar van die hoorns aan de muur en indianen beelden op de kast ed :D Op zich best cool om 1 kamer zo in te richten lijkt mij :D Heeft wel vaak een gezellige uitstraling.

Luna 30-05-2004 17:59

van alles door elkaar vind ik altijd heel erg leuk, antiek/modern/hippie enz. En ik wil een kitchkitchen keuken met een graniet-aanrecht:) ohja, en een doorkijkaquarium tussen de keuken en de huiskamer.

Ridder 30-05-2004 18:00

Citaat:

AngelLena schreef op 30-05-2004 @ 18:58 :
Mwa, ik denk dan meer aan heel veel hout, kasten van echt hout, tafels en stoelen van hout etc etc. En een paar van die hoorns aan de muur en indianen beelden op de kast ed :D Op zich best cool om 1 kamer zo in te richten lijkt mij :D Heeft wel vaak een gezellige uitstraling.
:D Dat noem ik een 3gezusters uitstraling en dat vind ik walgelijk. Overigens wil ik wel een draaibar mogelijkheid in mijn huis, alleen weet ik nog niet waar.

Tevens wil ik ook niet meer werken met een douche cabine, mijn douche heeft meer het idee van een kleine doucheruimte van de lokale voetbalclub.

AngelLena 30-05-2004 18:01

Citaat:

Ridder schreef op 30-05-2004 @ 19:00 :
:D Dat noem ik een 3gezusters uitstraling en dat vind ik walgelijk. Overigens wil ik wel een draaibar mogelijkheid in mijn huis, alleen weet ik nog niet waar.

Tevens wil ik ook niet meer werken met een douche cabine, mijn douche heeft meer het idee van een kleine doucheruimte van de lokale voetbalclub.

Nee, de 3 is toch weer anders... Lees: vreselijk...

Gordijn 30-05-2004 18:02

Leukleuk!
Ik wil een warm huis, wandjes verschillende kleurtjes, beetje oranje rood, met bijvoorbeeld gebroken wit ( jaja, helemaal uit gedacht) een wand dan helemaal behangen met zwart-wit foto's ( vriendenenvriendinnen, maar ook paa mooie posters ertussen van een fijn bandje)
Vloertje van hout denkik.
Ik vind India style heel leuk, maar denk dat ik het toch vrij strak zou willen houden omdat ik denk dat het belangrijk is dat je huis rustig is. Ik maak er trouwens zelf wel een zooi van ;)
En waarschijnlijk prop ik het vol met planten ofzo, dat kan best bij een heel strak en eenvoudig gemeubileerde kamer.

frozenfountain 30-05-2004 18:04

http://www.hbo.com/city/img/interior...otte_study.jpgCharlotte's appartment (sex and the city)
http://www.hbo.com/city/img/interior..._fireplace.jpg http://www.hbo.com/city/img/interior...mantha_bed.jpgSamantha's appartment

een combinatie van deze twee stijlen. (y)

schimmel 30-05-2004 18:04

pfff, dat boeit me echt niet ofzo.
iig 1 muur zwart en wat posters voor de sfeer.
er moeten zeker veel relaxte banken zijn, koelkast naast de tv/dvd/video en een hoekje voor een stukje groen (y)

bertbart 30-05-2004 18:06

wat truttig rien :nono: :o

frozenfountain 30-05-2004 18:08

Citaat:

bertbart schreef op 30-05-2004 @ 19:06 :
wat truttig rien :nono: :o
rien :o

Luna 30-05-2004 18:09

oh, het moet iig niet te netjes zijn. Beetje chaotisch, dan voel ik me meer op mn gemak.:)

sofuckingme 30-05-2004 18:12

kleurig
een mengsel van hippie,oosters en kitsch (y)

justakid 30-05-2004 18:26

ik weet t nog niet helemaal. of zoiets als wat bertbart beschrijft off iets anders :) ik wil wel een houten vloer denk ik. en wat ik zowiezo wil is zon losstaand keukenblok. gezellig vin ik dat

Susanne 30-05-2004 19:21

soortgelijk topic heb ik laatst ook geopend, maar toch cool hoor angellena :p

ik wil m'n huis het liefst klassiek inrichten, heel open ook met bijv. in een grote kamer alleen een televisie op de grond en aan de andere kant van de kamer twee statige (designer)stoelen.. Ook wil ik een lekkere bruine kamer waar je zo'n gezellig gevoel bij krijgt, openhaardje, kaarsen, mooie kussens, gordijnen tot op de grond, een fijne bank waar veel visite terecht kan, ect ect gewoon waar mensen zich thuis kunnen voelen. en meerdere "thema's" in huis, niet alleen ikeaspul bijvoorbeeld, dat vind ik zo erg :eek: bijvoorbeeld een gezellige klassieke woonkamer, een retro keuken, een open ingerichte televisiekamer, etc etc.. alles uit je huis halen zegmaar ;)
maar m'n smaak veranderd nogal merk ik de laatste tijd dus you never know(y)

ConcordDawn 30-05-2004 19:23

jaren 70, veel leuke kleuren en veel rondingen :D

Snuitermans 30-05-2004 19:24

Modern en strak, heldere niet overheersende kleuren en veel abstracte schilderijen.

~Sjeherazade~ 30-05-2004 19:24

Ik heb m'n lievelingshuis gevonden (eigenlijk heb ik er wel een paar, maar shhh). Staat in Gent tussen het groen en toch in de stad, een sober wit huis in oosterse stijl: de deuren en de ramen hebben van die Taj Mahal-vormen, en er hangt klimop en bruidsluier aan de muren.
Ik ben er ooit binnengeweest en de trap was prachtig en de vloeren nog meer (in de gang en keuken zwart-wit betegeld, en in de kamers roodhouten plankenvloer. O o o ik moet dat huis hebben.

QueenOfTheBongo 30-05-2004 19:24

ik zou eerder kiezen voor een oud huis ... een soort herenhuis , dat alleen staat
van buiten beetje opknappen ...
en van binnen bijvoorbeeld de schouw laten staan in zijn totaal ... in de staat zoals het was
de deuren zo laten ...
maar de inrichting, de meubels (zetels, tafels, ...) zou ik dan helemaal modern doen
een paar hevige kleuren zoals rood, licht groen...

zo heb je het contrast tussen klassiek en modern ;)

en dan zijn je ouders nog blij ook haahhaha

maar ...
zo ver ben ik nog lang niet
ik ben nog maar 17
dus...

en wie weet veranderd mijn smaak nog wel :d

Nasischijf 30-05-2004 19:26

een beetje klassiek, veel licht hout (geen donkere kleuren) en dan met wat moderne kleuren erbij, het moet er wel gezellig uitzien.

Ridder 30-05-2004 19:52

Sinds ik bij mijn vader woon walg ik van alles dat met hout te maken heeft, en donker bruin leer.

Echter, wil ik wel een lichte houten stevige stabiele keukentafel in mijn studentenwoning.

AngelLena 30-05-2004 20:00

Citaat:

Susanne schreef op 30-05-2004 @ 20:21 :
soortgelijk topic heb ik laatst ook geopend, maar toch cool hoor angellena :p

Dacht al dat ik er een tijd geleden 1 zag staan maar kon em zo snel niet meer vinden.

Ridder 30-05-2004 20:11

http://www.nonplusultra.nl/media/NPU_Gr_4120.jpg

Zoiets wil ik ook, maar dan aan de wand.

Horror Kitty 30-05-2004 20:11

Grote ramen, hoge kamers, zware donkere gordijnen, grijze muren, parketvloer, posters aan de muur. Liefst een erkertje waar je in kan zitten.
Een beetje graftakgrot-stijl.
Ik wil geen huis, ik wil gewoon een verdieping ofzo. Een echt huis kost zoveel onderhoud.

Edit: Ik wil ook een schommelstoel en een spijlenbed.

Susanne 30-05-2004 20:15

Citaat:

Ridder schreef op 30-05-2004 @ 21:11 :
[afbeelding]

Zoiets wil ik ook, maar dan aan de wand.

Ja jij moet achter de bar gaan werken, dan krijg je vanzelf een godsgruwelijk hekel aan die kutdingen (n)
En negeer me eens niet op msn zeg, ik voel me verstoten :rolleyes: :(

Apomes 30-05-2004 20:31

Griekse stijl!

modern, vernieuwd te rap dus moet je om de 10 jaar gaan vernieuwen en dat kost veel.
Griekse (oudheid)stijl zal altijd hetzelfde blijven en dus maar 1 keer een grootschalige inrichting nodig hebben.

Gadje 30-05-2004 20:58

design, strak, italiaans, vernieuwend, van jonmge hippe ontwerpers en phillip starck <3

Laïs 30-05-2004 21:01

De wc in ieder geval in een grappig/ouderwets behangetje/donkere kleur met kralenketting voor de deur.

Een hip huis wil ik niet,is mijn stijl niet en ik vind het maar goed voor een dagje.

In mijn woonkamer wil ik grote,ouderwetse,1-persoon stoelen of een grote ligbank,met een deken erover. Licht kleurtje op de muren,veel sfeerlampjes en houten meubelen.
Geen strakke inrichting in ieder geval.

Keuken moet praktisch zijn en groot.

Voor de slaapkamers wil ik iedere keer een andere inrichting,maar daar heb ik nog niet echt over nagedacht.

De badkamer moet groot zijn in ieder geval. Met douche,en mss ligbad.

Ik ga nog wat inspiratie opdoen in mijn oppas-huizen. (y)

Laïs 30-05-2004 21:03

Citaat:

~Sjeherazade~ schreef op 30-05-2004 @ 20:24 :
Ik heb m'n lievelingshuis gevonden (eigenlijk heb ik er wel een paar, maar shhh). Staat in Gent tussen het groen en toch in de stad, een sober wit huis in oosterse stijl: de deuren en de ramen hebben van die Taj Mahal-vormen, en er hangt klimop en bruidsluier aan de muren.
Ik ben er ooit binnengeweest en de trap was prachtig en de vloeren nog meer (in de gang en keuken zwart-wit betegeld, en in de kamers roodhouten plankenvloer. O o o ik moet dat huis hebben.

Roodhouten plankenvloer! Geen koude stenen in ieder geval. Ik wil warmte onder blote voetjes.

Vice 30-05-2004 21:26

Hoewel ik heel erg van een strak, glas en staal achtige stijl, zal m'n toekomstige flatje er erg rommelig uitzien. Geen dure meubels, wat posters, klein keukentje en heel veel troep.

feline 30-05-2004 21:56

Ik wil veel kleur in mijn huis vooral rood en lichtblauw. In de huiskamer wil ik een houten vloer met een groot fluffy kleed. Op een muur komt tuttig bloemetjesbehang. In de keuken wil ik zwart/wit geblokte tegeltjes een vreemd kleurtje op de muur, zalmroze ofzo... In de slaapkamer moet echt zacht tapijt komen, dat is zo fijn aan blote voetjes.
In de huiskamer wil ik een enorme boekenkast, met boeken graag. Verder moeten er veel bloemen zijn. En de combinatie tussen oude spulletjes en nieuwe dingen vind ik erg leuk.

Uziel 30-05-2004 22:00

Mijn huis zou volledig Oosters moeten zijn...

Ik heb mijn kamer in Groningen ook zo ingericht...

Gele muren, bordeux-rode accenten... Veel licht-houten kleuren... Veel Wind-chimes(klokkenspellen)... Uiteraard volgens Feng Shui... Veel boeddhabeeldjes e.d...

Nona 30-05-2004 22:09

Wat er ook gebeurt, ik wil veel kussens. Op de bank, op het bed, een zachte poef (of vijf) en van die grote kussens op de grond om met veel mensen een pyjama party te houden zonder een enorme zithoek te hoeven hebben om allemaal tv te kunnen kijken. (y)
Daarnaast een beetje frisse kleurtjes. Ik houd niet zo van oranje, maar blauw, rood, groen en een beetje geel komen er wel in. En die verschillende stijlen in verschillende kamers zie ik ook zitten. De woonkamer een beetje gewoon, geen opvallende stijl. De keuken in boerenstijl en de slaapkamer oosters. En ik moet nog veel fotolijstjes hebben om alles in te kunnen lijsten. (y)

Nu die tien miljoen nog... ;)

Ragnar 30-05-2004 22:20

modern en strak

nare man 30-05-2004 22:33

Geen idee...in elk geval niet te oubollig maar ook niet zo'n modern interieur waar van af drúipt: 'kijk mij, ik heb geld voor een binnenhuisarchitect van goede naam' (n)

In elk geval moet het een bende zijn in huis (y) overal tijdschriften, sigarendoosjes, veel boeken enzo :) een huis moet gezellig zijn, er moet geleefd worden. In huizen waar je de vloerbedekking nog kunt zien kan ik niet leven :D

CryptapiX 30-05-2004 22:47

modern
en (dus) minimalisme :)

Alistar 30-05-2004 23:23

Modern en strak,maar wel met kleur. En veel bloemen:D (echte bloemen in n vaas he, niet bloemetjesbehang ofzo)
En wel gezellig, soms hebben die strakke intererieurs zo'n uitstraling van: er wordt hier niet geleefd. Nou zal dat bij mij wel meevallen want ben beetje een sloddervos :bloos:
Maar goed, moet iig licht zijn, dus veel ramen, en de keuken moet iig GROOT. Dat vaak en met veel mensen in gekookt en gegeten kan worden:D

belgo 30-05-2004 23:55

Alle Gispen, Marcel Breuer en Arne Jacobsen meubels van mijn ouders jatten en dan wat gestructureerder inrichten. Modern a la jaren 20/30/60, zoiets.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16.