![]() |
Contactgestoord?!
Waarom komen wij hier allemaal op het forum ipv mensen in de werkelijkheid onder ogen te komen?! Is het misschien een gebrek aan persoonlijkheid?!
|
Denk het niet. Beetje rare vraagstelling ook. Ik zie genoeg mensen, en ik praat ook daarmee 'in de werkelijkheid'. Dat je hier ook lekker anoniem problemen e.d. kan bespreken is een mooie bijkomstigheid.
Maar wat bedoel je nou precies? :o |
Je krijgt een eigen topic.
|
Dat ik op het forum kom, betekent nog niet dat ik mensen irl
niet onder de ogen kom oid. Tussen zwart en wit zit ook nog een heel groot grijsgebied. :) |
Citaat:
|
Tja, op internet gaat er een "digitale" wereld voor je open.
|
via internet durf je gewoon meer te zeggen dan in het echt denk ik
ik denk dat dat er veel mee te maken heeft maar nog iets: hoe zou je dat klaarspelen om allemaal in de werkelijkheid te zien? |
Ja, ik ben idd contactgestoord, maar daar kan ik verder ook weinig aan doen hè.
|
Maar wat verstaat men hier onder contact gestoord? Ik denk toch dat dat begrip hier een beetje te ruim word genomen.
|
Citaat:
Ik zou er maar niet van uit gaan dat mensen hier IRL niet kunnen communiceren, want de meesten zijn daar heel goed toe in staat. Het is gewoon een stuk makkelijker om over bepaalde persoonlijke dingen te praten als mensen je niet recht aankijken en niet precies weten wie je bent. En ik vind de vraag een beetje bot geformuleerd. Misschien is dat iets om in het vervolg rekening mee te houden? |
Ik ben niet contact-gestoord. Ik woon gewoon 25 kilometer van de beschaving af. Nou ja, er wonen 5 km verderop ook wel mensen, maar beschaving? Nee.
Dus vandaar dat ik op deze manier probeer mijn sociale leven een beetje op peil te houden. En via msn natuurlijk. |
Contactgestoord ben ik niet, wel teruggetrokken op bepaalde sociale vlakken. Maar dan ligt het ook aan de omstandigheden.
Internet is een leuke aanvulling en soms beheerst het wel eens mijn leven, maar da's dan ook maar in periodes. |
Citaat:
|
Door de onpersoonlijkheid waarborg je voor jezelf dat je niet gepakt word op iets waar je onzeker over bent vaak... IIG niet op gedrag of uiterlijk...
Bovendien is er op een forum geen gezicht en in eerste instantie dus ook geen identiteit, en dus word je ook niet gekrengt in je zelfvertrouwen als iemand je afwijst, omdat dat sofieso niet zo snel gebeurt op een forum... Tevens heb je geen openingszin nodig ;) |
Contactgestoord is toch iets heel anders dan gebrek aan persoonlijkheid. Ik heb geen van beide btw. Het is onzin om te denken dat mensen op dit forum alleen maar op dit forum zitten en nooit naar buiten komen ofzo.
Maar op het forum kan je goed zien wat andere mensen bezighoudt en wat anderen daarvan denken, vaak veel meer mensen dan je in het echt erover zal spreken. Ook als jij een probleem hebt bespreek je dat in het echt maar met een paar mensen die je vertrouwd en om dan toch meer meningen en advies te krijgen kan je het hier posten. dus.. |
Omdat het forum en bijv. MSN mij sociale contacten geven, die ik in de werkelijkheid nooit zou kunnen hebben...
|
En je kunt heel veel bespreken met veel mensen lekker lui vanaf je computer...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19. |