Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Heroes of Might and Magic III (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=855673)

DT 30-05-2004 20:00

Heroes of Might and Magic III

Kent iemand van jullie dit spel? Wat vind je ervan?
Ik heb het vroeger ontzettend veel gespeeld (echt van die games van 20+ uur), en het blijft een van mijn favoriete spellen aller tijden; heb echter wel altijd al het gevoel gehad dat heel weinig mensen in nederland het kennen.

Johnnie-mannuh 30-05-2004 20:32

jah ik ken het. ik heb jaren geleden me het spel net niet aangeshcaft. ik was aan het twijfelen.

Ik kende Heroes of Might and Magic II en die was echt meesterlijk speels, actie, had zn eigen landschapstijl
wat tegenwoordig niet meer zo veel bij games te zien is.

Ik heb het vorig jaar nog gedownload en een paar games gespeeld. maar het blijft achterhaald en ik moest er dus een einde aanmaken

Reverend 30-05-2004 21:54

geniaal spel (Y)

4 was even wennen, maar ook erg vet.

Pinksterhaas 30-05-2004 22:49

Ja, erg leuk. Soms haal ik het wel weer eens uit de kast. IV vond ik ook leuk, maar lang niet zo vaak gespeelt. Minister Zalm speelt trouwens ook Heroes als ik het goed heb.

Reverend 31-05-2004 00:12

en ook warcraft online :cool:

barkrukkie 31-05-2004 08:08

Ik heb eerst 4 vaak gespeeld, daarna pas 3

allebei wel vet :cool:
maar toch vind ik 4 fijner spelen :)

Morridin 31-05-2004 08:59

Ik had tijden geleden ergens gelezen dat deel 4 best wel zou zuigen. Hmmm, zat ik zeker in de war met de review van MM9
Deel 3 vond ik erg vet, al speel ik nooit missies, alleen maar dat multi-gedoe :P
Hmmm, als ik binnenkort naar de shop ga (Transformers Armada!) neem ik HoMM 4 wel ff mee. DIe is toch wel afgeprijsd naar een tientje ofzo.

Tox 31-05-2004 12:53

Vooral met armegeddons blade en shadow of death

Hippetitus 31-05-2004 13:38

heroes of might and magig 4 is ook heel tof

Wielrenner_R 31-05-2004 14:44

als je die goed vond moetr je zeker een keer might and magic 7 spelen

Morridin 31-05-2004 15:25

Die raad slaat als een lul op een koekblik :rolleyes:

Reverend 31-05-2004 16:06

loop nou eens naar de maan met je slappe might and magic 7.

Godschristus, wat is dat een kutspel. Totaal niet vergelijkbaar met homm

barkrukkie 31-05-2004 17:28

is er na homm 4 nog wat gereleased behalve die expansion? (expansion heet toch iets van Storms ... ofzo toch?)

Morridin 31-05-2004 17:32

Het gaat niet echt geweldig met 3DO om het maar heeeeel subtiel te zeggen. Oorzaak heeft waarschijnlijk iets te maken met groene en bruine mannetjes

DT 31-05-2004 17:41

Citaat:

Morridin schreef op 31-05-2004 @ 18:32 :
Het gaat niet echt geweldig met 3DO om het maar heeeeel subtiel te zeggen. Oorzaak heeft waarschijnlijk iets te maken met groene en bruine mannetjes
Explain?

k snap m niet ;)

Morridin 31-05-2004 18:15

Citaat:

DT schreef op 31-05-2004 @ 18:41 :
Explain?

k snap m niet ;)

Voor Barkrukkie zal ik het maar ff uitleggen :P

3DO is de pijp uit. De meeste schuld hieraan komt natuurlijk door de aap die EN EA jaaaren geleden had kunnen kopen/ of eigenaar was en toen verkocht oid EN die zo nodig die schijtspellen onder de naam Army Men moest maken.

Reverend 31-05-2004 19:16

Citaat:

barkrukkie schreef op 31-05-2004 @ 18:28 :
is er na homm 4 nog wat gereleased behalve die expansion? (expansion heet toch iets van Storms ... ofzo toch?)
The gathering storm en winds of war zijn 2 officiele uitbreidingen.

AlexOnAcid 01-06-2004 09:26

iemand intresse in n 8 plyr game ofzo in de toekomst?? :p

Pletterprater 01-06-2004 14:25

Citaat:

Reverend schreef op 31-05-2004 @ 17:06 :
loop nou eens naar de maan met je slappe might and magic 7.

Godschristus, wat is dat een kutspel. Totaal niet vergelijkbaar met homm

De HoMM series zijn gebaseerd op de Might and magic series, waaronder ook might and magic 7. Er is dus wel degelijk vergeljikend materiaal (moet maar eens naar de characters kijken die voorkomen in Homm en die in Might and Magic)

Verder kan ik het niet weten, heb nooit might and magic gespeeld, welk deel dan ook.

Daarentegen speel ik wel Heroes of might and magic vanaf het eerste deel tot en met de vierde. (hoewel van deel 2 alleen een demo)

Vergeleken bij de eerste homm zijn de grafics wel erg klein en gedetaileerd geworden.

Morridin 01-06-2004 15:46

Citaat:

Pletterprater schreef op 01-06-2004 @ 15:25 :
De HoMM series zijn gebaseerd op de Might and magic series, waaronder ook might and magic 7. Er is dus wel degelijk vergeljikend materiaal (moet maar eens naar de characters kijken die voorkomen in Homm en die in Might and Magic)

Hij bedoelt de gameplay slimmeke :rolleyes:

Wielrenner_R 01-06-2004 15:59

Citaat:

Verder kan ik het niet weten, heb nooit might and magic gespeeld, welk deel dan ook.

Daarentegen speel ik wel Heroes of might and magic vanaf het eerste deel tot en met de vierde. (hoewel van deel 2 alleen een demo)

Vergeleken bij de eerste homm zijn de grafics wel erg klein en gedetaileerd geworden.

precies dus die reverend moet niet zo zeiken

Reverend 01-06-2004 16:21

Je stamboom moet niet zo zeiken.

het verhaaltje van pletterpraten klopt wel, maar heeft verder geen enkele invloed op het feit dat homm vet is om te spelen, en m&m 7 niet.

Verder zie ik in elk topic terugkeren hoe enthousiast jij wel niet bent over het spel. Na een x een topic erover te hebben geopend weet ik ook wel dat je dat spel cool vindt. Leuk voor je, maar verveel ons er dan niet aldoor mee.

Bovendien zou het fijn zijn als je zelf eens wat wist te beargumenteren, ipv die van anderen over te nemen (die helemaal niet terugslaan op mijn reactie)

Wielrenner_R 01-06-2004 16:26

Citaat:

Reverend schreef op 01-06-2004 @ 17:21 :
Je stamboom moet niet zo zeiken.

het verhaaltje van pletterpraten klopt wel, maar heeft verder geen enkele invloed op het feit dat homm vet is om te spelen, en m&m 7 niet.

Verder zie ik in elk topic terugkeren hoe enthousiast jij wel niet bent over het spel. Na een x een topic erover te hebben geopend weet ik ook wel dat je dat spel cool vindt. Leuk voor je, maar verveel ons er dan niet aldoor mee.

Bovendien zou het fijn zijn als je zelf eens wat wist te beargumenteren, ipv die van anderen over te nemen (die helemaal niet terugslaan op mijn reactie)

blabla nu weet ik wel wat je ervan vindt

Reverend 01-06-2004 16:30

Dat bedoel ik dus, noepie.

Tofke_H 01-06-2004 17:24

Ik installeerde de 4 en de dag erna was die weer van mijn computer. Geef mij maar gewoon de 3de versie.... Dat is echt om uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu---uren te spelen

Morridin 01-06-2004 17:37

Na m'n examen wil ik hem wel weer op me schijf gooien +exps. Zou wel geinig zijn, zo'n mini multiplayer hiero :P
Alleen wordt ik zelf natuurlijk flink geowned omdat ik te veel loop te versterken etc ipv meteen snel en hard aan te vallen :P

Wielrenner_R 01-06-2004 18:13

Citaat:

Reverend schreef op 01-06-2004 @ 17:30 :
Dat bedoel ik dus, noepie.
negeert

Reverend 01-06-2004 18:34

dat bedoel ik dus snotneusje, maar zelf weten (Y)

4 is in het begin een beetje wennen, maar als je een tijdje gespeelt hebt is het zeker wel vet.

Hippetitus 01-06-2004 21:17

Citaat:

Reverend schreef op 01-06-2004 @ 19:34 :
dat bedoel ik dus snotneusje, maar zelf weten (Y)

4 is in het begin een beetje wennen, maar als je een tijdje gespeelt hebt is het zeker wel vet.

deel 4 vind ik stukken beter als 3

Reverend 01-06-2004 21:23

Het is maar net wat je smaak is.

Deel 3 is veel meer een geupgrade versie van deel 2. Deel 4 heeft een paar grote veranderingen gehad.

AlexOnAcid 02-06-2004 19:50

Citaat:

Morridin schreef op 01-06-2004 @ 18:37 :
Na m'n examen wil ik hem wel weer op me schijf gooien +exps. Zou wel geinig zijn, zo'n mini multiplayer hiero :P
Alleen wordt ik zelf natuurlijk flink geowned omdat ik te veel loop te versterken etc ipv meteen snel en hard aan te vallen :P

waneer gaan we m houden dan ?? (y)

Anco 02-06-2004 23:42

Citaat:

Vraag die bij me opkomt: heb jij dan misschien ook "King's Bounty" gespeeld? Dat was zo'n beetje HoMM alleen dan voor DOS ;).

Enne jongens, waar hebben jullie dat van Zalm vandaan? Misschien ergens een linkje of zo? Lijkt me best vet, zo'n gamespelende minister :P!

Pletterprater 03-06-2004 10:43

Citaat:

Anco schreef op 03-06-2004 @ 00:42 :
Vraag die bij me opkomt: heb jij dan misschien ook "King's Bounty" gespeeld? Dat was zo'n beetje HoMM alleen dan voor DOS ;).

Enne jongens, waar hebben jullie dat van Zalm vandaan? Misschien ergens een linkje of zo? Lijkt me best vet, zo'n gamespelende minister :P!

Het spijt me, maar de naam "King's Bounty" zegt me niets (misschien moet ik dat dan eens opzoeken :p). Wel heb ik de eerste van age of wonders gespeeld... ik vind hem een slechte rip off van HoMM met veel te weinig variatie. (en dat met iets van 8 rassen... go figure)

Anco 03-06-2004 17:41

Citaat:

Pletterprater schreef op 03-06-2004 @ 11:43 :
Het spijt me, maar de naam "King's Bounty" zegt me niets (misschien moet ik dat dan eens opzoeken :p). Wel heb ik de eerste van age of wonders gespeeld... ik vind hem een slechte rip off van HoMM met veel te weinig variatie. (en dat met iets van 8 rassen... go figure)
Persoonlijk vind ik AoW I het beste turn-based strategy spel ooit. Maar dat is een errug subjectieve mening natuurlijk want dit spel kwam het dichst bij de visie van Tolkien, waar ik nogal een fan van was en ben.

Maar wil hier geen ruzie maken over Aow vs. HoMM natuurlijk...;)

En voor King's Bounty, hier is een link:

http://www.the-underdogs.org/game.php?gameid=591

Is echt al een oud spel, maar je kan al goed zien dat de ideeën van HoMM er al inzaten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.