![]() |
Ip
Ik weet niet zeker of ik hier bij de goede fora zit, maargoed.
Mijn vraag; ik heb een gastenboek en ik ben erachter gekomen dat 2 mensen erop kijken, die dat niet zouden mogen. Ik wil nu graag hun IP-adres traceren, om hun zo te blokkeren. Nu weet ik alleen niet hoe ik aan hun IP kan komen, omdat zij niet een bericht op het gastenboek hebben geplaatst. Ik heb hun in mijn msn, ik weet niet of dat helpt? Alvast bedankt! |
je kan proberen een bestand via msn naar hen te versturen & daarna met netstat het ip tracen. En dan door middel van een ip-block hun ip te bannen
|
effe een scriptje bij je gastenboek doen die ip's logt en opslaat en een ip blokker maken :)
|
Als je met PHP het ip op wilt vragen:
$_SERVER['remote_addr'] |
of als je een mailtje van ze heb kan je daar het ip adres en zien.
En dat zijn dan wel zo'n beetje de mogelijkheden. |
Citaat:
1: ga langs, verkleed je als monteur, en vraag vanaf die PC het IP op 2: Neem een random getal, in dit formaat: '[1-255].[1-255].[1-255].[1-255](.[1-255]), vraag alle poorten op van dat IP, en controleer die gegevens met de data die je hebt. zoniet? ander IP laten genereren Okay, toegevende, 't is neit de meest ideale oplossing, maar 't werkt wel |
Citaat:
Is het trouwens een zelfgemaakt gastenboek of een die je ergens op internet kunt krijgen? Als het zelfgemaakt is zou je misschien een wachtwoordbeveiliging in kunnen bouwen. Maar dit is zeker niet het geval? |
Zolang ze niets op je gastenboek posten wat ongewenst is, zie ik het probleem niet echt hoor. Als je op internet zit, moet je er maar mee leven dat mensen je site bekijken (anders zet je ze mssn op je HDD?)
|
Citaat:
maar misschien dat je beter een phpBB forum kan pakken, hebben wij iig wel in ons gesloten community :p |
Citaat:
niet bepaald echt groot :o |
Citaat:
Edit: Eigenlijk klopt het dan nog niet, want de ip's die met 10 en 192 beginnen kun je uitsluiten ;) |
Citaat:
Daarbij moet je idd denken aan prive ip adressen, maar ok ip ranges die door bv de FBI, het witte huis, grote leger dingen. :) |
Citaat:
en 0.xxx.xxx.xxx ook niet en beginnend met 10.x en 192.x kunnen wel maar een aantal subnetten daarvan niet :p |
Bovendien kunnen die types ook gewoon vanaf school/werk/vrienden/internetcafe nog je gastenboek op ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
want 192.100.101.102 is gewoon een geldige ip 10.0.0.0 to 10.255.255.255 172.16.0.0 to 172.31.255.255 192.168.0.0 to 192.168.255.255 zoals je ziet is de laatste vooral goed geschikt voor kleine netwerken, en de eerste voor hele grote netwerken :) hoezo telt 255 niet mee? wel toch :bloos: (op 255.x.x.x na) |
Citaat:
Hebt nu trouwens nog geluk met zo "weinig" mogelijkheden, binnenkort komen er nog 2 octets bij :p |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56. |