![]() |
Beste Soundgarden Album?
Soundgarden, de wijlen fantastische band van frontman Chris Cornell, die nu vertoeft bij Audioslave....
Heerlijke grooves, coole basriffs en een heel eigen geluid mede dankzij zanger cornel die met zijn rauwe stem en groot bereik een muzikaal gezien fantastische band zijn eigen ziel geeft..... Soundgarden werd in begin jaren 90 samen met RATM gezien als de rockband met de politieke opvattingen..... Maar wat vinden jullie van Soundgarden? Ik vind SG beter dan audioslave, audioslave is zeker een goede band, maar iets te ge-polijst en overgeproduceerd, in tegenstelling tot soundgarden...... Het klinkt ook allemaal ook net iets catchy-er dan SG, wat wel jammer is...... Het beste album vind ik nog steeds Badmotorfinger, met de fantastische openingstrack rusty Cage, en juweeltjes als outshined, jesus christ pose, face pollution en mind riot..... Ook vind ik dit album soms iets weg hebben van undertow, door zijn zware, langzame riffs en de perfect uitgebalanceerde zang, drums, gitaar en bas.... Wat vinden jullie? |
Badmotorfinger de gekste, alhoewel SuperUnknown ook nog altijd prachtige nummers bevat. (4th Of July)
|
idd, al zie ik (klinkt misschien wel cliche) black hole sun nog steeds als een van de mooiste songs
|
wat doet die Kim Thayil tegenwoordig eigenlijk? Leeft ie nog?
|
Zou het eigelijk niet weten......
Heb idd nooit meer iets gehoord, maar dat geldt ook voor zack de la rocha, misschien een idee om samen iets te beginnen ofzo, overige soundgarden leden en zack, dat zou wel vet zijn lijkt mij :cool: |
neeeh, RATM-muziek met melozang kan best, maar Soundgarden-muziek met rap...? :nono:
|
nouja volgens mij kan zack ook best zingen als ie wil :D
|
Citaat:
Ik heb me laten vertellen dat bodmotorfinger het beste album is. Ik ken alleen down on the upside (ik ga me schamen ja), wat ik een goed album vindt, melancholisch, maar ook die gruizige songs, die 'seattle sound', geen compromissen, maar wat ze zelf wouden. Althans, zo vind ik die cd klinken. Audioslaven moet branden in de hel. |
Badmotorfinger is hun beste werk vind ik.
Audioslave vind ik werkelijk waar geen ene ruk aan. |
Citaat:
Ahwell, een album met productie(??) van de NIN voorman lijkt me idd wel interessant :) |
Hun beste nummer vind ik The day I tried to live, vooral de intro is geniaal met het samenspel tussen drums, bas, en gitaar. Maar ik weet niet uit welk album dat komt.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Audioslave vind ik ook wat minder. Na een willekeurig nummer 2 keer geluisterd te hebben heb ik het wel gehoord eigenlijk. Het is allemaal wat oppervlakkiger en die bliepjes van Moreno ken ik inmiddels wel. Edit: Trouwens, ben ik de enige die bij Face Pollution aan Dream Theater moet denken? |
Dat met Trent Reznor gaat idd niet door.
|
Moeilijk, toch maar superunknown dan. Al was het maar omdat fell on black days en spoonman daarop staan, 2 van mijn all time favorite nummers. De beste band die uit dat grunge-gehucht ontsproten is.
Ik kan Audioslave ook wel aanhoren, al is de formule snel uitgewerkt. Cornell was stukken beter in soundgarden. Iemand ooit zijn solo-album gehoord? dat was pas bagger. |
Naar mijn mening is 'Superunknown' uit 1994 hun beste album.
|
Citaat:
dat is totale drek. op 'can't change me 'na, dat nummer vond ik nog wel ok. |
Citaat:
|
Citaat:
|
superunknown.. badmotorfinger is oko goed
|
Het album Superunknown vind ik pakkender en diverser dan Badmotorfinger, Ik vind vooral de track Head Down erg goed
|
Citaat:
het is net niet. hij probeert een beetje zo'n alice in chains achtige songwriterfeeling te creeren krijgi k het idee, mar dat lukt niet helemaal. het blijft allemaal heel vlak, zonder echte uitspattingen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:29. |