![]() |
netwerkprobleem
Ik heb totaal 4 computers in m'n netwerk en via comp. A deel ik mijn internet met de rest (en dit werkt goed), alle schijven zijn op alle computers gedeeld en kunnen door iedereen gebruikt en gewijzigd worden. alleen op de comp. A waar de gedeelde internetverbinding is krijg ik geen toegang tot mijn gedeelde mappen van uit de andere computers, maar vanuit comp. A kan ik wel naar alle andere computers toe en ook de bestanden gebruiken. op al de sysytemen staat XP-pro. en zijn alle op de zelfde manier geconfigureerd. kan dus wel van B naar C of D en andersom maar geen van de andere comp. krijgen toegang op A.
wie kan hier een oplossing voor geven? |
Ik draai zelf Windows 2000, en daar worden de stations dacht ik automatisch gedeeld. Ze zijn in ieder geval wel gedeeld. De shares zijn echter niet zichtbaar vanuit mijn andere computers. Maar ze zijn wel bereikbaar. Station C: gebruik je dan door bijv. \\computernaam\C$ in te tikken. Schiet je daar wat mee op?
|
In 2000 moeten de schijven ook handmatig gedeeld worden net zoals in xp. Ik krijg echter totaal geen toegang tot de comp. van uit de andere. Wat jij hier voorsteld heb ik al geprobeerd, maar dat werkt helaas niet.
|
Heb je eventueel ZoneAlarm al van de stealth mode naar de normale mode gezet? Dat probleem had ik gister ook, de server zag andere pc's wel en kon ze wel benaderen, maar de andere pc's konden de server niet zien/benaderen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45. |