![]() |
Het slopen van muziekinstrumenten
Ik zag net het concert van Muse op Pinkpop, en aan het eind begon Matthew met rondgooien van het drumstel. Daarna smeet hij ook nog wat andere instrumenten enzo over het podium heen.
Er zijn wel vaker artiesten die na hun optreden hun instrumenten rondsmijten, kapot maken, weet ik het wat. Wat vind je daar nou van? Is het stoer? Is het zonde? En waarom wordt het eigenlijk gedaan? |
leuk voor de show. Alleen doen als je er geld voor hebt.
|
het is wel rock n roll, maar ik vind het niet echt cool... vooral omdat het vaak zo geoefend eruit ziet... kijk, als het een grote chaos is, en de zanger of gitarist springt bovenop de drummer waardoor alles omvalt, ok. maar echt alles proberen stuk te maken vind ik en beetje kinderachtig.
|
ik vind het een beetje jammer als een band dat doet.. heb je net een gaaf optreden neergezet, en dan vervolgens verpest je de sfeer door de hele boel af te breken.. beetje zonde..
ik herinner me nog the spades op lowlands vorig jaar.. :\ [niet dat dat nou een goed optreden was..] |
ik vond het wel grappig
|
stakkers...... zo'n zonde, veel beginnende muzikanten werken zich kapot voor apparatuur die vaak slechter is als wat die "rocksterren" hebben, en die "rocksterren" slopen alles........ bah hoe zielig.
|
Matthew sloopt wel meer dan instrumenten...
Maar ach, ze moeten het zelf weten, vind het altijd wat zonde. |
Citaat:
|
Citaat:
|
aaah joh, ik vind het rock !!
ik hoop het later ook nog een keer te doen ;) |
alleen mongolen doen dat soort dingen (n)
|
ach, als het je eigen apparatuur niet is en je komt er mee weg; go for it.
|
Citaat:
|
eens in de zoveel keer vind ik het wel cool. zou het zelf ook wel eens willen doen
|
Het heeft wel wat.
|
Citaat:
|
denk eens na, denk je dat die lui een cent betalen aan die vaak gehuurde apparatuur die ze gebruiken? Daar heb je toch je platenmaatschappij/label voor.
|
Citaat:
|
dat is rock'n'roll, alles moet kapot! en bovendien ook functioneel. geen gezeik van nog een liedje nog een liedje, sorry geen instrumenten! Bands zoals the Dwarves kopen goedkope instrumenten zodat ze die kunnen slopen maar die gasten zijn fakkin sick. The Who deed het ook vaak, helemaal drugged hun instrumenten slopen, ging ook hun geld aan op.
|
Citaat:
dan word het weer grappig :cool: (y) |
Citaat:
|
spelen ze dan gewoon bv zonder bass omdat de bassist weg gaat of zijn ze niet zo gek?
|
Tja, je moet je frustraties toch op een of andere manier kwijt na zo'n blamage en wanprestatie.
|
Citaat:
|
he who can not be named :confused: :D (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
hij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ach ja, de een maakt goede muziek, de ander heeft een goede show en sommige mensen moeten het hebben van het kapotsmijten van apparatuur.
Ik vind het behoorlijk triest. Beetje laten zien hoeveel geld je toch wel hebt. Al heb ik later 20 bassen aan mijn muur hangen, als iemand mijn bass kapotsmijt, smijt ik die persoon kapot :cool: |
Citaat:
|
(y) Ik moet denken aan een Nirvana optreden bij een mtv awards dinges...Ze waren weer eens de boel kort en klein aan t slopen, maar deze keer raakte chris gewond, en ging bloeden :D dumbass
|
ik vind t zonde, niet echt stoer
we weten heus wel dat die dingen ook kapot kunnen ja |
Citaat:
|
[poorleno]
matthew kan het hebben, lekker met z'n gitaartje slingeren rr |
Ik doe het ook wel eens, maar das meer door mijn onhandigheid. :( :mad:
|
ik vind t nogal lame die dinge zijn duuuuuuur :(
|
kaputmachen heerscht.
Als ik de kans krijg trash ik het hele podium (y) |
ik krijg het niet over mn hart om gitaren bewust te slopen. ook al heb ik 100 gitaren. respectloos is dit! ;)
ach mijn oude bas zit vol met krassen en putten. 1x smakte hij ook tegen de muur van een zaal aan, nadat mijn bandbrak toen ik mn bas over mn schouder heen gooide... ik schrok me dood :D |
Citaat:
|
Die Jazzbas die je nu hebt??
|
Citaat:
|
Zat bij die dude op school. :D En joah kan wel een aardig potje drummen ja. (y)
|
Dat is toch voor debielen, jemig. Ik bedoel, ga bodybuilders in elkaar slaan ofzo, als je dan toch stoer wil zijn.
Ik vind het zonde van die instrumenten, geef ze gewoon aan iemand die ze nog kan gebruiken. Of geef ze aan fans. Die zijn er meestal wel blij mee denk ik. En dan die trieste figuren (was er ooit een op dit forum, half jaar terug ofzo) die dat gaan nadoen na hun eerste optreden, en niet hun net gebruikte apparatuur slopen, nee, een goedkoop gitaartje dat ze nog hadden liggen gaat eraan, hoewel het gitaartje in dat geval sterker bleek dan de arm van de betreffende 'rocker'. :rolleyes: -zoek zoek, zeker een ander forum :s - |
Als ze die instrumenten dan toch kwijt willen...geef ze dan aan mij ofzo
|
Citaat:
...volgende keer iets vroeger op staan? |
Citaat:
Het enige wat ik wel humor vind is slipknot, ik wil die clown een keer DOOR dat drumstel rammen, wat een herrie maken ze. |
Vind het helemaal nergens op slaan; staat toch ook niet stoer?? Ik vind het dom staan. Er zijn zoveel mensen die net een mooi (veel slechter) instrument bij elkaar gespaard krijgen en zij gooien het dan gewoon even kapot!! Belachelijk!
|
Citaat:
:rolleyes: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14. |