![]() |
Normeringen 2003
Op het havo deelforum staat een topic met daarin de normeringen van vorig jaar. Ik zou ook wel willen weten hoe het vorig jaar bij het vwo zat. Weet iemand waar ik die normeringen kan vinden?
|
|
Normeringen van tijdvak 1 uit 2003
Wiskunde b1 1,6 wiskunde b12 0,8 Wiskunde A1 1,1 Wiskunde A12 1,5 Natuurkunde 1 1,2 Natuurkunde 12 1,1 Scheikunde 1 0,8 Scheikudne 12 0,8 Nederlands 0,8 Latijn 1,5 Grieks 0,7 Frans 0,3 Duits 0,4 Engels 0,4 Aardrijkskunde 0,9 Geschiedenis 0,9 Biologie 0,9 Economie 1 1,5 Economie 12 1,5 |
Ik hoop echt heel erg dat de normering van biologie dit jaar 1.0 is :|
|
~sweetgirl~ Ik hoop echt heel erg dat de normering van biologie dit jaar 1.0 is
------------------------------------------------------------------------------------ Of hoger :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Shit, waarom is die normering van Engels nou zo laag, nu maar hopen dat ie dit jaar hoger is want anders zit ik straks nog met een 4 voor Engels ipv een 5.
|
Godverdomme waarom zijn die normeringen van talen allemaal zo laag? Echt zo'n domme gedachte dat talen wel makkelijk zijn. :mad:
|
Wow, als die normeringen allemaal (toch best hoog voor exacte vakken) zo worden, dan ben ik zeg maar zeker geslaagd! Moet alleen misschien nog natuurkunde herkansen...
oja, scheikunde liever ook niet verpesten... |
Als de normering voor engels hoger ligt mag de rest van mij dalen..
|
geeft een hoge normering aan dat het een moeilijk/lang examen was?
want dan komen m&o (qua lengte) en engels (qua niveau en lengte) allebei boven de 6,5-normering uit :D ;) |
Citaat:
|
ben sowieso voor aardrijkskundenorm 2,0!
|
Citaat:
|
Ze baseren de normering echt niet op of 'zij' het moeilijk of makkelijk vinden, maar op het gemiddelde aantal behaalde punten... Van elke school nemen ze de eerste 5 examenkandidaten en aan de hand daarvan berekenen ze de normering. Dus de normering ligt meer aan de kandidaten dan aan de commissie die de normeringen moet bepalen.
Maargoed, ik heb makkelijk praten... |
tering dat meen je niet....de eerste 5 mensen uit v6 hier zijn kapottttt slim :) die staan allemaal boven de 8.5 gemiddeld voor hun vakken! dus bedank onze school maar als de normering niet zo hoog is :)
|
Citaat:
|
Latijn 1.5 :eek: :D :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik hoor ook bij de eerste vijf!
en ik ben niet zo goed / slim dus... fijn voor jullie :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ben nummer 16, al zou het wel in jullie voordeel zijn als mijn punten worden opgestuurd :p
en van de eerste 5 van vwo6 zakken er sowieso al 2 bij mij op school, dus die zullen wel meehelpen ;) |
Hahaha, nice to know.:p
En als ze mij zouden opsturen.. ik zie die normering al gaan. :cool: |
hey!!
dat met die eerste 5.. hoe zit dat?? de 5 beste prestaties van dat vak van vwo of de eerste 5 personen op de alfabetische lijst of uh.... wat als et de tweede is dat komt mijn dinnetje ook steeds en die heb gewoon redelijk niveau.. dan zijn de normeringen aanvaardbaar zeg maar :D |
Citaat:
|
Citaat:
dus denk dat het best wel alfabetisch gaat :D |
waar staat het 'vak der vakken' :rolleyes: M&O?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik typ ze wel even over, maar ik heb het alleen opgezocht voor de vakken die ik heb: biologie: 0.9, 1.1, 0.9, 0.9, 1.0, 1.1 scheikunde 1: 0.8, 1.1, 1.3, 1.3, 1.3, 1.1 frans: 0.3, 0.3, 0.1, 0.1, 0.2, 0.2 natuurkunde 1: 1.2, 1.3, 1.0, 1.0, 1.0, 1.0 wiskunde b1: 1.6, 1.6, 0.8, 0.8, 1.8, 1.8 nederlands: 0.8, 0.8, 1.0, 1.0, 1.0, 1.0 engels: 0.4, 0.4, 0.7, 0.7, 0.1, 0.2 (2003-I, 2003-II, 2002-I, 2002-II, 2001-I, 2001-II) |
Engels wordt door het vele aantal klachten (ook al weet ik dat dat geen direct verband heeft met een hogere normering, maar toch) toch wel hoger dan 0.1? Zal wel he :)
|
Citaat:
normeringen van 0,1 en 0,2?? :eek::( |
Damn... :eek: ik dacht dat ik m'n engels wel ging redden (ondanks dat ik het best wel verkloot had) maar met een 0.1 normering, kan m'n examen wel veregeten :(
|
Die normeringen die ze op bijv examen.nl geven, dat ze zeggen dat je ongeveer tussen de 5,3 en 6,8 (ofzo) zal hebben bij dat puntenaantal... Is die 5,3 dan bij een 0 normering of bij een 0,5 normering? :o
|
Dat hangt ervanaf wat de waarschijnlijke normering zal zijn. Maar je kunt het op eindexamens.nu gewoon aflezen. Dus gewoon naar die tabel kijken en dan zie je wel wat er bij 0.0 staat. Alleen soms is het al bekend dat de normering minimaal 0.5 is.
|
Citaat:
|
Was het wat onduidelijk, want als ik het zo lees heb ik het nogal vaag verwoord. Maar het gaat erom dat je moet kijken naar wat er achter cijfer: staat en dan kun je zelf aflezen als er bv tussen 6 en 7,5 staat kun je aflezen in die tabel voor welke normering je een 6 hebt. Meestal zal dit 0.5 zijn omdat voor veel vakken de normering daar nooit onder komt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar tuurlijk zit er in elk examen wel makkelijke en moeilijke vragen. Maar ik denk dat het in taalexamens genoeg vragen zijn om een voldoende te halen en dat het gemiddelde nou eenmaal heel hoog ligt. Ook heb je bij talen veel mensen die extreem hoog scoren, terwijl het bij andere vakken niet vaak voorkomt dat mensen zo goed als alles goed hebben. Daardoor zal het gemiddelde ook omhoog gaan en de normering dus omlaag. |
Citaat:
oh wat krijgt men dan een goed cijfer :p |
Citaat:
|
Hmm, de norm kan dus wel onder de 0.5 liggen maar niet boven de 2.0 toch?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17. |