![]() |
geschiedenis vragen over Frankrijk..
ik heb wat vragen voor het vak geschiedenis voor een werkstuk over geschiedenis
hopelijk weten julie 1 of meer van deze vragen? wat hebben asterix en obelix met bretagne te maken? wat kun je in de streek normandie nog terugvinden van de romeinen? wat zijn de 6 verschillende invasiestranden? alvast bedankt.. |
Citaat:
Juta, Sword en ga even googelen :p |
dat 1ste lijkt mij nogal logisch: asterix en obelix wonen in gallië, wat in bretagne ligt
|
Als ik aan frankrijk denk, denk ik aan napoleon, als ik aan napoleon denk, denk ik aan geld, als ik aan geld denk, denk ik aan vrouwen :D , als ik aan vrouwen denk, denk ik aan sex, als ik aan sex denk, denk denk :bloos: :mad: :o :( .
:nono: :nono: |
Citaat:
In normandie zijn volgens mij wel opgravingen gedaan waarbij ook spullen zijn gevonden uit de oudheid... Ik kan me niet echt iets herinneren dat echt bijzonder is, bijv. thermen die je vindt in trier. Astrix en Obelix zijn verzonnen hoor (maar daar was je zelf denk ik ook wel achter) maar dat verhaal speelde in Bretagne De stranden weet ik niet meer, vast wel te vinden op google |
Citaat:
uhmz, tsjah:D |
Citaat:
|
euh ja srry natuurlijk :bloos: even mistypt
|
voor zover ik weet zij er maar 5 landingsstranden, wel is het zo dat Utah (de meest westelijke landingsplek) was onderverdeeld in Red Beach en Green Beach, mischien is dat waar de 6 op slaat.
|
Utah, omaha, juno, gold, sword Euh, dat waren die invasie stranden van D-Day)
en D-Day was de dag dat de Geallieerden het Europese continent binnen vielen en de duitsers uit europa verdreven. 6 juni 1944 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14. |