![]() |
Sonnet
Ik zie hoe je hier ligt
Met sporen van de zee In je ogen zeer tevree En een gelukzalig gezicht Vertederd kijk ik op je neer Als je je vermoeid uitrekt Met je lichaam zo perfect Laat je me verlangen naar meer Ik schiet weer overeind Terwijl het beeld verdwijnt Uit mijn geschaafde geheugen De muziek heeft mij gewekt Nu is er een stem die kwekt: ‘Weer een droom verloren’ Ik heb weer eens wat geprobeerd. Dit is mijn eerste sonnet, dus ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden (al is ie volgens mij niet bijster origineel). |
Niet bijster origineel nee, wel redelijk gestructureerd.
|
buuhuu ;_; net wanneer ik mijn eigen sonnet wilde posten ^^;. Ach ja die komt nog wel. Trouwens, is het eigenlijke rijmschema van een sonnet niet: abba baab cdc dcd? Dat dacht ik altijd.
Qua commentaar sluit ik me bij mepho aan, redelijk geconstrueerd maar niet bijster origineel. |
Ik mis ook enige sensualiteit die je zou verwachten bij dit soort sonnetten.
|
Goed geschreven, stoor me alleen een beetje aan de lange zin 'laat je me verlangen naar meer.'
grtjs. |
Citaat:
Verder vind ik een korte regellengte altijd wel knap en origineel bij een sonnet, maar ik vind dat het ritme niet altijd even constant is. Waarom ben je elke regel met een hoofdletter begonnen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29. |