![]() |
moord
dag iedereen,
ik heb eens na zitten denken en ik vind dat jongeren ouder dan 12 jaar die een morrd plegen als een volwassene gestraft moeten worden, wat vinden jullie daarvan? [edit: getal gewijzigd van 26 naar 12] |
Nee, want dan ben je nog geen volwassene.
|
Verplaatst naar MV en offtopic reacties of reacties gebaseerd op verkeerde leeftijd (die er eerst stond) verwijderd
|
Citaat:
|
haha, ik dacht al :D
|
Nou nee, maar vanaf 16 denk ik dat je mensen beter ter verantwoording kan roepen.
Als iemand op 12 jarige leeftijd een moord pleegt kun je je afvragen waar de ouders waren, of in hoeverre het kind in kwestie niet reddeloos verloren gestoord is..... |
Nee, want dan ben je nog geen volwassene.
|
12 vind ik erg jong, 14-15 vind ik beter. dan kan je al veel verstandiger nadenken dan iemand van 12.
|
Nee je bent nog geen volwassene
|
Ik vind dat het per situatie anders is en dat het goed is dat er nu per geval bekeken wordt hoe iemand berecht wordt. Sommige mensen zijn op hun twaalfde al heel volwassen terwijl anderen op hun twaalfde nog echt een kind zijn dus ik denk niet dat je algemeen kan stellen dat iemand op zijn twaalfde al volwassen genoeg is om volgens het volwassenenrecht berecht te worden.
|
nee, het is geen volwassene en kan nog niet volledig verantwoordelijk gehouden worden voor zijn/haar acties, ik denk niet dat er kinderen van 12 rondlopen die al zo volwassen zouden zijn dat ze hiervoor wel vernatwoordelijk gehouden kunnnen worden, 15 ofzo vind ik wat anders maar 12 is wel erg jong het is nogal wreed om een kind van 12 6 jaar lang weg te stoppen in een jongeren gevangenis
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43. |