![]() |
Koud afdouchen
Mn huisarts zei dat ik nadat ik warm/heet heb gedoucht koud moet afdouchen.
Waarom is dat? |
volgens mij heeft het iets met de bloedsomloop / doorbloeding te maken, maar dat weet ik niet zeker...
|
Ja het bevorderd je doorbloeding. Op die manier kunnen je bloedvaten beter leren warmte af te voeren en toe te voegen. Moest ik ooit ook ja.
|
Je had het natuurlijk ook aan je huisarts kunnen vragen.
|
Als je heet bent (van het douchen dan :p ) dan pompt je hart sneller en dat is niet goed. Denk maar als je aan et rennen bent dan pompt je hard ook sneller maar nu doe je nix.. dus als je koud afdouched dan gebeurt dat niet he
(y) |
Hm, k spring wel altijd vanuit de sauna/bubbelbad meteen het koude (buiten)zwembad in.. dat voelt wel altijd verfrissend, maar dat schijnt dan weer niet goei te zijn.. omdat je dan kans hebt op 'n hartaanval vanwege die ineense koude..
|
Citaat:
|
Het bevorderd de doorbloeding inderdaad. En ik dacht dat je haar er ook van ging glanzen. Nou ja dat heeft iemand mij ooit wijs gemaakt, weet niet of het waar is.
|
Dat had je dus beter toen direct aan je huisarts kunnen vragen :p
Het is wel goed voor je hart toch ofzo? Zoiets dacht ik. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
behalve de doorbloeding en porien die open en dicht gaan, heb ik gehoord (of het waar is weet ik niet) dat als je koud afdoucht, je lichaam weer energie moet verbranden om je lichaam weer op te warmen en dat energieverlies gelijk staat aan een boterham met beleg :confused:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57. |