![]() |
Moet de overheid nooit meer losgeld betalen bij een ontvoering?
Dit is echt een moeilijke discussie, aan de ene kant moet je natuurlijk alles doen om een leven te redden. Aan de andere kant, door te betalen loon de deze terrroristen en breng je misschien meer mensen op het idee. "want ze betalen toch wel..."
Wat vinden jullie hiervan? |
Dit is naar aanleiding van Arjan Erkel, neem ik aan?
|
Misschien moet er per ontvoering een referendum worden gehouden.
Mag het volk stemmen of het desbetreffende leven boeiend genoeg is om belastingcenten aan uit te geven, lijkt me een interessant gebeuren. Het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als er meer stemgerechtigden komen opdagen dan bij de verkiezingen, om te zorgen dat dáár 'hun' belasting in ieder geval níet heen gaat. |
Citaat:
|
Ik zou het wel fijn vinden als ze zouden betalen als ik ontvoerd wordt :| ;)
Bovendien, als er eenmaal een ontvoering is, is het kwaad eigenlijk al geschied. Er zou natuurlijk beter geprobeerd kunnen worden het terrorisme zo te bestrijden dat het voorkomen wordt (maar hoe, dat weet ik ook niet). |
Het is natuurlijk geweldig dat die Erkel weer veilig thuis is, maar de overheid had eigenlijk niet moeten betalen, dit maakt de situatie voor andere Nederlanders in het buitenland gevaarlijker omdat anderen (terreur)organisaties zien hoe makkelijk het is om losgeld te krijgen en dus ook mensen zullen ontvoeren.
Een overheid mag natuurlijk wel proberen om mensen vrij te krijgen, maar ze moet nooit toegeven aan de eisen van de ontvoerders |
Als de overheid kakkeloos iedereen vrijkoopt is gijzelen natuurlijk wel ideaal.
|
Citaat:
|
ten eerste ontkent de overheid geld te hebben betaald:)
ten 2e nee er moet geengeld worden betaald voor ontvoeringen de overheid kan zich dat neit permmiteren de regels is niet onderhnadelen emt terroristen |
Een overheid zal nooit toegeven dat het losgeld heeft betaald, maar meestal komt het er wel op neer dat ze het in de laatse instantie vaak wel doen als er niets anders lukt, dan krijg je van die situaties waarin rusland de gegijzelde duitsers ergens in het caribisch gebied gaat vrijkopen etc. :D
|
Wie ontvoerd mij? dan delen we het geld ;)
|
Ik vind van niet, het lokt uit. Net als terroristen hun zin geven als ze bijvoorbeeld bommen gaan leggen. Als je je daaraan toegeeft komt de volgnde en doet het zelfde, het is immers toch heel makkelijk om je zin dan te krijgen.
|
Hangt er helemaal vanaf hoe belangrijk die persoon voor de overheid is. Maar op een gegeven moment raakt het geld op of is de geld eis zo hoog opgelopen dat het wel een erg hoge prijs is voor een leven.
Verder ben ik het eens met evilsmiley. |
Als de overheid iedereen zou vrijkopen zal ik ook maar snel iemand gijzelen. Zo is de winst gegarandeerd
:evil: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44. |