Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belangrijk aan je vriend(in): uiterlijk of innerlijk? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=858299)

Fluff-Ball 02-06-2004 15:20

Belangrijk aan je vriend(in): uiterlijk of innerlijk?

Hey.. Zoals de titel al zegt: hoe belangrijk vind jij het uiterlijk van je vriendin. Ben je heel erg gericht op uiterlijkheden, kledingstyle, etc. Of vind je dat totaal onbelangrijk?

Ik vind het zelf wel leuk als een jongen knap is etc. Ik val namelijk op een beetje donkere/gespierde jongens maar uiteindelijk maakt het me niet uit hoe mijn vriend eruit ziet. Mijn vriendje die ik nu heb heeft namelijk blauwe ogen en blond haar :) Ik denk dat ik het meest let op dingen zoals: gezelligheid, of ik me bij hem op mijn gemak voel, etc.

Als ik echt verliefd ben maakt het me dus totaal niet uit...

Hoe zit dat bij jullie?

Luna 02-06-2004 15:23

Ik vind beiden belangrijk. Een jongen die ik niet aantrekkelijk(mooi) vind daar zal ik nooit een relatie mee kunnen hebben.
Een jongen die dingen zegt/ doet die me niet aanstaan ook niet dus het is allebei belangrijk.

cyntha 02-06-2004 15:28

Ik vind het uiterlijk en innerlijk allebei belangrijk. Het innerlijk alleen iets belangrijk. Ik heb liever een lieve, aardige jongen die dingen doet en zegt waar ik het mee eens ben dan een hele knappe jongen die dingen doet waar ik het dus echt niet mee eens ben.

stout! 02-06-2004 15:38

*gaaaaaaaaap*

Uiterlijk is niet het belangrijkste; ik val ook op jongens die ik niet de mooiste vindt. Maar zijn uiterlijk moet geen belemmering zijn om hem aantrekkelijk te vinden. Ik kan niet verliefd worden op iemand die ik lichamelijk afstotelijk vind.

perseus 02-06-2004 15:40

Waar slaat die titel nou op?

TLM-Mad Cow 02-06-2004 15:41

Citaat:

perseus schreef op 02-06-2004 @ 16:40 :
Waar slaat die titel nou op?
op haar vraag?? doh....
verder vind ik het wel een heel standaard vraag..

tuurlijk uiterlijk is een factor, maar het gaat ook zeker om wat iemand zegt...

Dzjes 02-06-2004 15:41

Het is allebei belangrijk.. maar innerlijk is nog altijd het belangrijkste. Ik heb liever een minder aantrekkelijke vriend dan een inhoudsloze adonis.. maar ik zou zeker niet samen kunnen zijn met iemand die ik afzichtelijk vind, in dat opzicht is het uiterlijk dus ook belangrijk. Je eerste indruk van elkaar is ook elkaars uiterlijk.. daarna leer je elkaar pas beter kennen.. (meestal toch)

luchtballon 02-06-2004 15:45

Iemand die ik leuk vind vind ik doorgaans ook mooi, maar dat hoeft niet te komen omdat hij nou echt voor veel mensen heel knap is.
Bepaade stijlen kunnen wel mijn interesse wekken, maar me niet verliefd laten worden.

Verder lijkt het me logisch dat voor iedere serieze relatie het innerlijk overwicht heeft. (nu wil niet iedereen een serieuze relatie natuurlijk, maar dat terzijde)

Dr0_ol 02-06-2004 15:45

Iedereen zal waarschijnlijk wel met een mix van beiden antwoorden.
Uiterlijk voor mij. Zolang iemand zeg maar niet een bepaalde lelijkheid heeft zou ik er geen problemen mee als zij mn vriendin zou zijn.
Ik ben enkel menselijk en zou minder snel een liefdes relatie aangaan met iemand die echt lelijk is.
En dan is het voor de rest allemaal om het innerlijk ^^

Horror Kitty 02-06-2004 15:59

De combinatie van beiden. Iemand hoeft voor mij niet perse überknap te zijn, zolang persoon in kwestie maar "iets" heeft. Maar iemand die écht lelijk is imo, dat zou ik dus niet doen. Want ik moet me wel aangetrokken voelen tot diegene.

[edit: Lelijk is opzich ook best relatief, want ik heb van veel mensen gehoord dat ze bijv. Aziaten hartstikke lelijk vinden, terwijl ik me behoorlijk aangetrokken voel tot Japanners. Tis maar waar je op valt. Ik hou niet van ontzettend gespierde mannen (beetje is wel mooi though), en sommige mensen vinden dat verschrikkelijk geil. Tja.]

Louis Armstrong 02-06-2004 16:12

om maar met de meute mee te gaan, een combi, hoewel ik een voorkeur schijn te hebben voor meisjes met bruin haar.....

lotjesnotje 02-06-2004 16:22

Innerlijk is belangrijker als uiterlijk dat zekker waar maar ik denk dat je toch ook altijd naar het uiterlijk kijkt een beetje voordat je echt verliefd ben.

Ik vind het wel heel belangrijk dat het gewoon klikt en dat je je op het gemak voelt bij elkaar enzo.

Andijvie 02-06-2004 16:31

Het totale is het belangrijkst..

ZerO 02-06-2004 16:57

Uiterlijk is belangrijk anders valt degen je niet op in positieve zin.
Maar innerlijk telt ook zwaar, helemaal op den duur.

lise_smiles 02-06-2004 17:06

ik vind vooral het innerlijk belangrijk, maar hij moet ook niet een afstotend uiterlijk hebben. als hij er onverzorgd uitziet zal ik sowiezo niet op hem verliefd worden. maar het innerlijk is toch het belangrijkst. daar mag ik eigenlijk geen minpuntjes in zien. terwijl hij best wat schoonheidsfoutjes mag hebben of zich kan kleden volgens een style die niet echt mijn smaak is. maar daar hoef ik me nu lekker geen zorgen om te maken want mijn vriendje heeft alles wat ik zoek en kleed zich erg goed naar mijn smaak, dus i'm blessed!!!!:D
:o

droomkoningin 02-06-2004 17:45

Het is niet zozeer 'het uiterlijk' waar ik naar kijk, maar naar de uitstraling van een persoon.
En tuurlijk, innerlijk is ontzettend belangrijk.

Citaat: Het lichaam is een voertuig voor de geest. :)

Stefanie 02-06-2004 17:49

Citaat:

droomkoningin schreef op 02-06-2004 @ 18:45 :
Het is niet zozeer 'het uiterlijk' waar ik naar kijk, maar naar de uitstraling van een persoon.
En tuurlijk, innerlijk is ontzettend belangrijk.

Citaat: Het lichaam is een voertuig voor de geest. :)

Cruz 02-06-2004 19:15

Citaat:

sensual schreef op 02-06-2004 @ 16:28 :
Ik vind het uiterlijk en innerlijk allebei belangrijk. Het innerlijk alleen iets belangrijk. Ik heb liever een lieve, aardige jongen die dingen doet en zegt waar ik het mee eens ben dan een hele knappe jongen die dingen doet waar ik het dus echt niet mee eens ben.

Elmoo 02-06-2004 19:19

Beide en het is beide mooi bij hem :D

Surjirro 02-06-2004 20:43

Ik vind dat hoe iemand is hem juist siert. Of niet natuurlijk.

Ik val in eerste instantie op iemand hoe hij eruit ziet, dat is gewoon het eerste wat je ziet. Maar blijkt zo'n iemand echt een rot karakter te hebben dan vind ik hem gelijk al bijvoorbeeld geen knapperd meer.
Maar als die sukkel van hiernaast nou uiteindelijk geweldig te zijn val ik toch wel op hem.

thalia 02-06-2004 20:54

Citaat:

Andijvie schreef op 02-06-2004 @ 17:31 :
Het totale is het belangrijkst..
Ik sluit me hier volledig bij aan ...
dat je enkel naar het innerlijke mag kijken, vind ik 'zever'.
Het innerlijke is voor mij wel belangrijk, maar ik zal ook wel rekening houden met het uiterlijk.
Hij moet niet specifiek dat kleur van ogen en dat soort kapsel hebben of zo gebouwd zijn, als ik hem maar knap vind.
Mensen gaan je ook raar aankijken als je met iemand naast je loopt die, om het zo te zeggen, niet echt 'mooi' is.
Maar iemand mooi of knap vinden is relatief en het zou eigenlijk je keuze niet mogen bepalen ...

Susanne 02-06-2004 21:02

In het begin uiterlijk, ik zou niet geinteresseerd zijn in een lelijk iemand om het maar grofweg te zeggen maar uitendelijk is het innerlijk het belangrijkst, het moet gewoon beide goed zijn ;)

Mr.Oizo 02-06-2004 22:12

Beiden.

Kijk, het oog moet ook wat hebben, dus kijk je in eerste instantie naar het uiterlijk. Gewoon normaal kleding, sexy mag ook wel, maar niet ordinair of te ouderwets, dat ook weer niet. Wat uiterlijk betreft heb ik niet echt eisen, behalve een leuk gezichtje, een goed figuurtje en (middel)lange haren :D

Innerlijk is veel belangrijker, maar dat leer je pas daarna kennen. Gewoon spontaan (geen verlegen meisje want zelf ben ik al verlegen), meisje waarmee je goed kan praten, lief, eerlijk, meisje dat me ook de vrijheid geeft en me daardoor vertrouwt. Geen zeikerdje dus die zegt dat ik elke dag bij haar moet zijn en dat ik bijvoorbeeld alleen nog maar met haar uit moet gaan. Tuurlijk wil ik zo veel mogelijk bij mijn vriendin (als ik die had :o ) zijn, maar ik heb ook andere dingen aan mijn hoofd, niet dat die ook in de verslobbering komen.

morlock 02-06-2004 22:15

Het innerlijk is denk ik het belangrijkst, met uiterlijk er redelijk dicht achteraan. Mijn vriendin moet mij af en toe kunnen laten lachen en een redelijke conversatie kunnen voeren met me :)
Het belangrijkste is denk ik nog wel dat ze af en toe de wereld de wereld moet kunnen laten....

Gelukkig heeft mijn meisje dat en ziet ze er ook nog heel goed uit ;)

Sovreze 02-06-2004 23:17

Innerlijk! Maar uiterlijk telt wel een beetje mee, klein beetje maar.... het moet elkaar een beetje afwegen ;)

nare man 03-06-2004 01:09

Like, duh :rolleyes: als ze niet mooi is hoef ik haar niet, lelijke mensen zouden zich niet mogen voortplanten.

El Kim 03-06-2004 01:11

Citaat:

Mendacem schreef op 03-06-2004 @ 00:17 :
Innerlijk! Maar uiterlijk telt wel een beetje mee, klein beetje maar.... het moet elkaar een beetje afwegen ;)
Wat kunnen mensen toch heerlijk liegen tegen zichzelf.

Natuurlijk telt uiterlijk mee, ik val niet op wandelende maanlandschappen...

nare man 03-06-2004 01:32

Mensen die werkelijk menen dat uiterlijk er niet toe doet, zijn

a) geestelijk gestoord
b) blind
c) zelf extreem lelijk

:)

lso 03-06-2004 08:17

Ik vind het belangrijk als een jongen/man verzorgd is.. Dat betekent deftig gekleed, goed gewassen, geen vettig haar.. ;)

Daarnaast heb ik ook wel eens een jongen gehad die ik helemaal niet knap vond maar.... ik leerde zijn innerlijk kennen en plots leek ie voor mij de knapste hier.. :)

... Je kan geen relatie hebben met iemand die je afstotelijk vindt dus in die zin is het zeker belangrijk maar.. innerlijk is belangrijkER

Keyser Saus 03-06-2004 08:50

Tuurlijk speelt uiterlijk wel een rol. Als je iemand lelijk vindt word je er echt niet verliefd op. Maar verder zijn mijn eisen wat dat betreft niet zo hoog, want daar komt het cliché weer: innerlijk is het belangrijkste.

Sovreze 03-06-2004 10:21

Citaat:

*Kim EL* schreef op 03-06-2004 @ 02:11 :

Ik zeg ook niet dat uiterlijk niet meeteld.. :s
Ik zeg dat het voor mij niet de eerste voorwaarde is. Ik hoef ook geen "lopend maanlandschap" maar als dat "lopend maanlandschap" wel het perfecte voor mij is op dat moment, en het een ongelooflijk goeie jongen is.... telt het uiterlijk echt niet meer mee.
Citaat:

Keyser Saus schreef op 03-06-2004 @ 09:50 :
Tuurlijk speelt uiterlijk wel een rol. Als je iemand lelijk vindt word je er echt niet verliefd op. Maar verder zijn mijn eisen wat dat betreft niet zo hoog, want daar komt het cliché weer: innerlijk is het belangrijkste.
Ik word er dus wel verliefd op, dus voor z'n gedrag tegenover mij.... het zal misschien wel iets uitmaken, maar echt zo miniem dat je het niet mee mag tellen. Mijn vriend was nu ook niet de knapste, maar ik ergerde er niet aan... juist omdat hij zo lief was....

Sarah 03-06-2004 11:19

Allebei. Maar ik stel wel een stuk meer 'eisen' aan innerlijk dan aan uiterlijk.

Nattigheid 03-06-2004 11:37

allebei. zolang het maar verzorgd is allemaal, dat vind ik heel belangrijk. en verder innerlijk ook heel belangrijk.

WishfulDreaming 03-06-2004 11:40

Citaat:

Sarah schreef op 03-06-2004 @ 12:19 :
Allebei. Maar ik stel wel een stuk meer 'eisen' aan innerlijk dan aan uiterlijk.
Juistem

Alicia Silverstone 03-06-2004 12:15

Citaat:

*Kim EL* schreef op 03-06-2004 @ 02:11 :

Jij misschien niet, anderen misschien wel?

Fuzzly 03-06-2004 12:46

Uiterlijk telt 1/3 mee van je vriend/in vind ik zelf en het innerlijk 2/3

Innerlijk is belangrijker omdat je alles met hem wilt delen zeg maar en van hem houdt.

Uiterlijk moet fatsoenlijk genoeg zijn om mee over straat te kunnen vind ik

nare man 03-06-2004 13:15

Citaat:

Alicia Silverstone schreef op 03-06-2004 @ 13:15 :
Jij misschien niet, anderen misschien wel?
Tsja, je hebt natuurlijk altijd mensen met issues.

Alicia Silverstone 03-06-2004 13:18

Citaat:

nare man schreef op 03-06-2004 @ 14:15 :
Tsja, je hebt natuurlijk altijd mensen met issues.
Alle mensen die een vriend(in) met acne hebben, hebben issues? :confused:

DvoorA 03-06-2004 14:12

Ik vind uiterlijk wel heel belangrijk..trucje dat de natuur me geflikt heeft: ik kan niet verliefd worden op mensen die niet heel knap zijn. Tegelijkertijd vind ik meestal hele mooie mensen saai en arrogant. Dus ik zit in dubio. Innerlijk vind ik belangrijk omdat je daarvan gaat houden.

DrunkenMagician 03-06-2004 15:28

Citaat:

Sarah schreef op 03-06-2004 @ 12:19 :

Hawahaai 03-06-2004 15:28

Innerlijk is erg belangrijk. Als dat niet goed is, hoeft het voor mij niet. Verder vormt uiterlijk alleen een belemmering als ik niet met die persoon over straat zou durven.

nare man 03-06-2004 17:21

Citaat:

Alicia Silverstone schreef op 03-06-2004 @ 14:18 :
Alle mensen die een vriend(in) met acne hebben, hebben issues? :confused:
Die niet, maar mensen die vol overtuiging beweren dat het uiterlijk ze helemaal niet uitmaakt wel.

Chimera 03-06-2004 20:03

Citaat:

nare man schreef op 03-06-2004 @ 18:21 :
Die niet, maar mensen die vol overtuiging beweren dat het uiterlijk ze helemaal niet uitmaakt wel.
Ik denk eerlijk gezegd dat ze een uitzondering is, kan moeilijk anders.

nare man 03-06-2004 20:08

Citaat:

Chimera schreef op 03-06-2004 @ 21:03 :
Én issues, én geen probleem hebben met maanlandschappen bedoel je?

Bloedpropje 03-06-2004 20:09

ik vind het een beetje gare vraag

natuurlijk maakt het allebei uit

En je kan ook niet goed een factor veel belangrijker gaan vinden dan de ander. Als een van de twee compleet ontbreekt wordt het toch nooit wat.

El Kim 03-06-2004 20:10

Citaat:

Chimera schreef op 03-06-2004 @ 21:03 :
Of ze is extreem lelijk, dan heb je natuurlijk ook niet zoveel te kiezen:p

Chimera 03-06-2004 20:14

Citaat:

*Kim EL* schreef op 03-06-2004 @ 21:10 :
Nou, zij is niet extreem lelijk :P

nare man 03-06-2004 20:14

Citaat:

*Kim EL* schreef op 03-06-2004 @ 21:10 :
Ook lelijke mensen horen toch verliefd te worden op mooie? :confused:

El Kim 03-06-2004 20:15

Citaat:

nare man schreef op 03-06-2004 @ 21:14 :
Ook lelijke mensen horen toch verliefd te worden op mooie? :confused:
Denk je dat mooie mensen naar lelijke trollen kijken?

Die kunnen wel wat beters krijgen!

Andijvie 03-06-2004 20:17

Citaat:

nare man schreef op 03-06-2004 @ 02:32 :
Mensen die werkelijk menen dat uiterlijk er niet toe doet, zijn

a) geestelijk gestoord
b) blind
c) zelf extreem lelijk

:)

Wat een onzin.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56.