![]() |
Stigmatiserende smilies van MSN
http://www.scholieren.com/~boogie/msn.jpg
Kennelijk wordt iemand met een bril gezien als een sukkelig persoon. In feite is dat net zoiets als een smiley bruin te maken en het vervolgens een 'domme smiley' te noemen. Of een smiley met een hoofddoekje een 'smiley uit een achtergestelde cultuur' te noemen. Wat vind jij hier nou van? Gaat MSN hier te ver? Of zijn mensen met brillen gewoon sukkels? |
nou.. die smiley ziet er toch behoorlijk knullig uit. Ik heb er geen probleem mee.
|
het gaat niet alleen om die bril, het gaat om het geheel dus ook die grijns die erbij zit.
die smilie geeft gewoon met die bril en die domme grijns het stereotype nerd neer. |
Tsja, ze hadden ook gewoon nerd kunnen schrijven. Maargoed, ik vind het wel een beetje jammer dat ze dat doen.
|
ik voel me niet beledigd ofzo hoor. Het is maar een smiley, het drukt een emotie uit en geen boodschap.
|
Ik noem dat altijd de Balkenende smiley.
|
Het is maar waar je je druk om maakt.
|
Citaat:
|
Ik ben het helemaal met Boogie eens!
|
waar je je al niet druk om kunt maken.
|
Bill Gates heeft zelf ook een bril.
|
Brillejoden zijn sukkels!
:rolleyes: |
MSN-smilies zijn geel --> Aziaten zijn geel --> racisme
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik wil boogie wel een compliment geven voor het proberen omhoog te krijgen van het niveau hier.
|
Ik ben ook tegen discriminatie van grijze schapen in msn :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Goh lekker belangrijk, natuurlijk zijn mensen met brillen geen sukkels. Alleen de smiley is een beetje sukkelig, jammer dan! :)
|
Het is inderdaad wel zo dat mensen iemand met een bril sneller sukkelig vinden. Dat vind ik ook dom, maar ik vind niet dat msn daarin echt te ver gaat. Ik denk niet dat je zo veel mensen beledigt.
|
Citaat:
Trouwens: Ik heb zo'n smiley waar je een eilandje met 3 palmbomen ziet terwijl er bij de tekst staat: Eiland met een palmboom. http://messenger.msn.com/MMM2004-05-...cons/62_62.gif Dit is overduidelijk bedoeld om mensen aan te praten dat er iets aan hun ogen mankeert. Ik vermoed vuil spel van de opticiens. :o |
En hoe durven ze een koele-smiley-met-zonnebril een verhit lachebekje te noemen. Racisme ten top. Schande.
|
Kijkend naar de gehele smilie kan ik niet anders concluderen dan dat het daadwerkelijk een sukkelig ventje is. :o
|
Het lijkt me, gezien deze wereldbedreigende discriminatie, een goed plan om met het gehele forum msn te gaan boycotten.
|
Citaat:
|
gastjezus :D
Het is ook vrij stigmatiserend dat alle rechteromhelzende vrouwen negerinnen zijn? (lala :p ) |
Citaat:
Andersom klopt geloof ik niet gezien het voorbeeld. |
Citaat:
|
Djiezes kraist wat kunnen mensen toch een probleem maken van niets :D (n)
|
Citaat:
:cool: |
stigmatiserend of niet.
ik vind het gewoon kut dat er geen :nono: msn smiley is :( |
iedereen met bril is een nerd
|
Die smiley is een easter egg naar 'Microsoft BOB' van 10 jaar geleden. Een geflopt operating system. :)
|
Het gaat om het geheel, die knullige lach om z'n mond, de dikke wangetjes.
Een hele dikke smiley 'dikke smiley' noemen is toch ook niet stom? Dit is gewoon een sukkelig lachebekjes, en zo heet hij dus ook. |
Citaat:
|
Citaat:
doe niet zo lomp |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind dat je gelijk hebt.
Ik ga een brief sturen naar Microsoft. Ik houd jullie op de hoogte! |
Citaat:
|
Citaat:
|
mensen met een bril hebben gemiddeld een 7 punten hoger iq :)
|
Ik noem het de vader-van-mijn-vriendje-smile :o
En ik vind niet dattie een sukkelige vader heeft trouwens, hij lijkt alleen erg :p |
Citaat:
Here you go ;) |
|
Dat deze ((y)) smiley donkerder is dan de (n)-smiley impliceert dat negers beter zijn dan lichtere mensen!! :eek:
Citaat:
|
Citaat:
Die met die bril is 'nerd smiley' btw |
Citaat:
|
Vergezocht.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10. |