![]() |
Stel nou dat je zakt voor je examen...
En je wil geen havo meer doen, zou je dan een mbo opleiding kunnen doen? Ik heb ergens gehoord dat als je over bent gegaan van 4 naar 5 havo je dan eigenlijk al je mavo diploma hebt?
|
Als je over bent gegaan van 3 havo naar 4 havo mag je zelfs al naar het mbo. Het kan dus, maar het lijkt me niet verstandig. Je kunt dan beter mbo doen én havo op het volwassenonderwijs, denk ik.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En kun je dan via het mbo weer naar het hbo overstappen? En kan dat met elke studie?
Want ik wil een lerarenopleiding spaans gaan doen, maar dat kan dus niet met mbo. Hoe zou dat uiteindelijk dan wel lukken? |
Met je overgangsbewijs kun je dan naar het mbo en als je die studie helemaal hebt afgerond kun je naar het hbo.
Maar imo kun je dan net zo goed nog 1 jaartje havo doen. |
Citaat:
|
als je voor het vwo zakt, mag je toch niet naar de hbo opleiding?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Met overgangs bewijs van 3 Havo of VWO naar 4 Havo of VWO kan je naar het MBO.
Met een MBO of Havo diploma, kan je naar het HBO. |
Citaat:
Hmm, maar met een overgangsbewijsv van 5 naar 6vwo kun je niet naar t HBO, best raar, alsof dat wat je op de havo zou hebben gehad, je nog niet op t vwo hebt gehad :rolleyes: |
Citaat:
Of je moet wat iemand al zei, VAVO gaan doen ('s avonds) en naar het mbo |
Citaat:
|
Citaat:
|
VWO en Havo verschillen minder dan je denkt.
Ga jij maar eens eerst bijv. van natuurkunde een havo-examen maken en vervolgens een vwo-examen. Ik bedoel niet dat havo'ers niet slim zijn ofzo :) Maar er zit gewoon echt wel een aardig groot verschil tussen... Op het vwo moet ik toch wel erg m'n best doen terwijl als ik op de havo had gezeten het een stuk makkelijker voor me was... En ik ben het met jullie eens! Als ik nu zak wil ik eigenlijk het liefst naar HBO, maar dat kan dus niet..... |
Citaat:
|
@Atje85: je kunt toch wel een certificaat van de havo aanvragen? volgens mij is dat wel mogelijk. je kunt daarmee gewoon hbo doen. je hebt in principe 6 jaar vwo gehad, dus krijg je zo'n certificaat.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
@TS: Ik zou ook toch gewoon proberen dat havo-diploma te halen, desnoods via vavo, scheelt je toch een paar jaar. |
Ja maar als je bij sommige dingen (Social Work bijvoorbeeld op het HBO een verwante MBO opleiding had), mag je hem verkort doen :)... Misschien is dat bij Spaans ook wel...? Maar goed, dan moet je denk ik toerisme doen ofzo :s en dan heb je Spaans derbij?
Denk dat het idd makkelijker is je havo opnieuw te doen.. of bij de vavo en dan voor de rest gaan werken ozfo |
Citaat:
Maar het is eigenlijk wel jammer dat dat niet kan. Als je voor je vwo examen zakt kan je eigenlijk al 3 jaar naar het mbo, maar verder ben je nog steeds niet. |
Ik bedoelde dan ook als je bij vwo tot aan je examens komt, je examens niet haalt, dat je dán wel HBO hoort te kunnen doen omdat je al alle HAVO-stof hebt gehad :)
|
Citaat:
|
Ik ben nietvan plan om te zakken hoor :p
Vroeg het me gewoon af ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51. |