![]() |
tips om wakker te blijven tijdens studeren
hey
sinds ik in d ehogere studies zit hang ik boven men boeken met een wazig gevoel, ik heb het beeld dat ik telkesn in slaap ga vallen zijn er soms tips om wakker te blijven? bepaalde thee ofzo? |
Het enige wat ik zo even snel kan bedenken is koffie en redbull.
|
Always coca cola
|
Even wat afleiding zoeken (zoals ik nu doe..).
|
gewoon overdag leren en snachts goed slapen. Als je een slecht ritme heb word je ook sneller moe.
|
mwha s'avonds leer je ook vrij snel hoor ..
ik ben deze examen periode door gekomen door laatste moment te leren en daar vielen de avond uren ook onder.. voor vorige week DO had ik tot 16:30 M&O en volgende dag meteen 2 examens weer .. dusja van 18:00/19:00 tot uurje of 12 /1 leren half 7 weer op en weer de boeken in en 9 uur examen maken .. s'middags nog ff half uur leren.. dus tis best te doen alleen je hersenen pff raken wel overspannen |
...op tijd gaan slapen en van 9.00 tot 15.00/16.00 studeren (met pauzes) - daarna lekker doen wat je zelf wilt.
|
Gewoon op tijd beginnen, niet tot half twee 'smiddags in je nest liggen rotten en gewoon met een kop thee 'smiddags aan tafel gaan zitten.
|
Goed slapen, niet te lang niet te kort. (Hoelang dat is, verschilt per persoon, ik heb zelf 7 uur nodig om me de volgende dag goed te kunnen concentreren.)
Begin 's ochtends niet meteen met leren, eet eerst wat, lees in de krant of wat dan ook.. en ga dan leren. Hoe lang je achter elkaar aan leert, ligt ook weer aan jezelf. Ik kan nu 3 uur achter elkaar m'n concentratie bij de stof houden, als het moet. Maar ik hou om de 90 minuten een korte pauze. Even een boterham smeren, wat te drinken pakken, even buiten een rondje lopen, dat soort dingen. En dan stop ik 90 minuten voor ik wil gaan slapen met leren. Anders slaap ik niet fatsoenlijk (droom ik alleen maar over de stof, en word ik enorm moe wakker). Als je dan nog bijna in slaap valt, neem dan druivensuiker, koffie, cola, red bull... |
golden power :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
misschien is de kwaliteit van je slaap slecht waardoor je zo moeilijk wakker kan blijven (dat je dus wel 8 uur slaapt, maar niet echt diep). Je heb mensen die 's avonds laat nog makkelijk een heel wiskundeboek erin kunnen stampen en de volgende dag nog zo fit als twee hoentjes zijn, maar als jij daatr niet bijhoort is het jammer. Leer 's middags (als het kan 's ochtends), en probeer uiterlijk een uur voordat je (op tijd!) naar bed gaat te stoppen en iets anders te doen zodat je geest tot rust komt en je niet de hele nacht nog heel licht slaapt omdat je grijze cellen overactief zijn.
P.S. voor mij irritant, maar voor jo misschien een noodoplossing: bosvruchtenthee van de appie heiyn. Paar kopjes en je loopt de hele nacht te woelen omdat je geen ook dichtdoet |
Megaforce, goedkoop en beter dan da kut redbull. cola is nix, helpt maar heel ff en niet tegen echte vermoeidheid. eet genoeg, drink genoeg. eet een banaan, of wat chocolade.
ik heb altijd in de SE week een lading megaforce in de kast. |
Studeren wil het beste overdag. Je moet gewoon redelijk op tijd opstaan zodat je 's ochtends kan beginnen en je gaat dan, met de nodige pauzes tussendoor, tot het eind van de middag door. 's Avonds studeren is niet erg zinvol.
In langdurige studieperioden (tentamenwekene etc.) is het ook goed om een keer een dagje vrij te nemen en even iets anders te gaan doen dan studeren. |
Citaat:
|
Red Bull.... lots of it.
Je hebt ook van die thee 'strenght', maar dat is niet te zuipen als je net zoals ik niet van smaakjes thee houdt, anders is 't wel aan te raden. Voor de rest gewoon je dagritme aanhouden, op tijd opstaan, goed eten, tijd nemen voor ontspanning. Ik stond voor mijn examens op om half negen, zorgde dan dat ik om 9 uur kon beginnen met leren, half elf even koffie zetten en krantje lezen ofzo, half één samen met mijn broertje eten, half twee weer beginnen met leren tot half vier weer ff ontspannen, half 6 wat tv kijken, eten en 's avonds nog wat leren (als 't nog ging). Als je voor jezelf bepaalde tijden aanhoudt dan zal 't wel lukken, succes! |
KOFFIE!
Werkt het beste. |
Bij de kruitvat verkopen ze ook een soort powerdrank. Zelf nog nooit geprobeerd, maar van andere heb ik gehoord er lang wakker van blijft.
|
goed slapen en redbull, koffie, cola etc
|
Genoeg slapen, op tijd op staan (ik sta meestal 8 uur of 9 uur op als ik een tentamen moet voorbereiden),ff goed eten, beginnen met twee/drie bakken koffie en zodra je weer duf wordt nog eens twee. Damn, lijkt wel een recept. Misschien dat ik het binnenkort op een site zet... :D
|
gebakken eieren met spek = puur krachtvoer :D Ikheb overigens bijna niets anders gegeten dan eieren me spek, optimel limoenspul (erg lekker en ook nog eens goed voor je cholesterol :p ) en BERGEN zoute stokjes (op het laatst zat ik echt op een zak per dag), om één of andere reden hielp dat zou me eel erg te concentreren :)
|
Citaat:
:nono: |
Bij mij werkt koffie het beste. :)
|
ephedra
|
Ik heb gehoord en gelezen (vraag niet waar) dat als je juist teveel koffie en redbull gaat zuipen het juist averechts gaat werken en JUIST slaapverwekkend gaat werken :)
Ik geloof dat cola enzow ook werkt, maargoed geen idee :o |
Gewoon een senseo apparaat naast je PC installeren. En natuurlijk zorgen dat je minstens een liter red bull binnen handbereik hebt.
Dat werkt bij mij uitstekend. |
overigens: van chocolademelk blijf je ook wakker. En zorg dat e kamer goed verlicht is om de aanmaak van melatonine te remmen. Een half uurtje naar een beeldscherm kijken (liefst computer, maar tv is ook afdoende) schijnt je hrsenen ook helemaal actief te maken
|
koffie, cola, red bull, golden power enz ;)
Verder ff een koude/lauwe/warme douche helpt ook wel ;) je neemt een pauze en je verfrist jezelf ff .... het werkt als je gevoel hebt dat je bijna indut :D |
Citaat:
Dan kun je amper wakker blijven zonder... Heb ik gehoord en klopt ook wel volgens mij... |
Mijn Senseo is mijn beste vriend. :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07. |