![]() |
waarom zou de VN moeten toestemmen met de oorlog in Irak?
Voor school ben ik bezig met een presentatie over de oorlog in Irak.
Omdat ik nergens kan vinden wat het effect is als de VN toestemming had gegeven voor de oorlog, leg ik deze vraag hier neer. Dus bij deze: waarom zou de VN moeten toestemmen met de oorlog? en wat zou dat voor nut hebben.. Alvast HARTELIJK dank voor je antwoord! (y) :) |
Als de VN het had gesteund dan zou dat betekend hebben dat de oorlog tegen Irak internationaal gesteund zou zijn.
De veiligheidsraad was het er (terecht) niet mee eens. Op het verloop van de oorlog zou het niet zo veel effect gehad hebben. |
Omdat het nu vanuit elk perspectief een grote oorlogsmisdaad is. Ongeprovoceerd een ander land binnenvallen is de ergste oorlogsmisdaad volges Nuremberg.
Als je van de VN toestemming hebt dan heb je een soort verlof en dit vanuit het perspectief van de wereldgemeenschap, een niet onbelangrijk perspectief. En als je toestemming krijgt dan zullen er wel goede redenen voor zijn. Dit is het dichtste bij een eis die correcte redenen benaderd. En waarom steunde de bevolking het: http://www.snopes.com/quotes/goering.htm |
En je krijgt toch "vredes soldaten" die de boel veilig houden, en het land weer op gang te brengen. Het zou ook kunnen dat je dan geen martelingen had.
Of lul ik weer s onzin? |
Citaat:
|
Citaat:
zelf geen hersens/logica??? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22. |