![]() |
Het [Raad een film aan] Topic
Ik weet niet of er al zo'n topic is, maar misschien is het leuk om, bijvoorbeeld per genre, andere mensen films aan te raden.
Zo vind ik films en series leuk die zich in de jaren 60/70 afspelen, zoals That 70s Show, Girl, interrupted en Almost Famous. Ik zoek nog meer van dat soort films, die wel 'nieuw' zijn, maar zich in die tijd afspelen. Anyone? |
City Of God speelt zich of in de 70's (y)
|
Zo'n films zoek ik ook :)
Misschien vind je Hair wat? Of zoiets als Woodstock? Ik zoek ook nog films die in de oorlog spelen, maar wat niet echt oorlogsfilms zijn. Dus zoiets als La vita è bella of The Pianist, maar niet Saving Private Ryan ofzo. |
Citaat:
|
De meeste films die in de jaren '60/'70 gemaakt zijn.
|
Citaat:
|
Star Wars komt uit die tijd :cool: (y)
|
Citaat:
Ik zoek eigenlijk dezelfde films als Pebbles. |
Citaat:
|
Hmm, 'That thing you do' is ook een film die (geloof ik) in de 60's of 70's speelt.
|
Nog een paar :
60's / 70's: Magdalene Sisters Bloody Sunday Almost Famous Breaking The Waves en Donnie Darko (80's) EDIT : Lees net dat je Almost Famous al gezien hebt... |
Citaat:
|
Citaat:
|
The Doors speelt zich ook in de 60's/70's af.
|
Citaat:
En gisteren was er een film op tv, The 60's. Misschien is dat wat? Deel 2 komt nog komende donderdag. Mja, dat is nu denk ik toch te laat, als je deel 1 gemist hebt. Maar ik wist het niet eerder.. |
The wanderers
|
* Dick! - met ehm kirsten dunst ook.. een komische versie van de watergate affaire.. ik vonnem wel leuk eigenlijk!
* 54 - meer disco scene.. beetje ranzig soms, maar ja toen ging het er blijkbaar zo aan toe :p * The Banger Sisters (speelt zich wel af in het nu.. maar gaat over groupies van toen, met flashbacks en zo) - met goldie hawn en susan sarandon, erg grappig wel. * Dirty dancing 1 & 2: ik vond ze helemaal geweldig, zeker 2 vond ik leuk om naar te kijken die kleding cuba jaren '60.. * Down With Love - beetje meer jazzy, de muziek was leuk de film niet zo.. * Mermaids - absolute must-see! met christina ricci, winona & cher, te grappig speelt zich geloof ik af in de 60's.. Lekker lijstje zo hoop ik :) |
Citaat:
Maar als er nou nog meer mensen vragen stellen.. dan gaat 't tenminste niet alleen om mijn vraag. :p |
Citaat:
|
Citaat:
okee ja ik had zelf ook een vraagje: ik zoek een beetje van die klassiekers.. zoals casablanca, gone with the wind, the african queen.. maar verder dan deze kom ik niet.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Eurotrip (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y)
|
Along Came Polly
|
School of Rock
|
Henry V (1989)
zeer goed uitgewerkt verhaal, fijne manier van filmen redelijk gedateerde film, ligt (lag) bij de mediamarkt in de DVD-bakken voor €6,99 |
gezocht: nog meer van die geweldige who dunnit films als 8 femmes, Gosford Park, alle Agatha christie verfilmingen of mooie thrillers in de lijn van Swimmingpool & He loves me He Loves me Not? (komt al het goede nou uit frankrijk :p)
|
Citaat:
Novecento speelt gedeeltelijk in de tijd van de tweede wereldoorlog in Italie. Merry C. speelt ook tijdens de tweede wereldoorlog in een jappen kamp. |
chingoo
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30. |