![]() |
msn doet het, i-net niet
Dat is dus het probleem, internet werkt niet (geeft error aan) (geen enkele site doet het) maar msn werkt perfect. ook kazaa doet het niet meer.
wat kan hier de oorzaak van zijn? ps: sorry als dit hier niet hoort |
dat je browser een error geeft is niets voor niets, wij kunnen misschien wat meer met de presiese fout-melding
En, watvoor OS (Operating System) heb je? (Als je dit niks zegt, welke versie van Windows heb je?), heb je een firewall draaien? Maak je gebruik van een proxy/router? |
Een falende DNS-server...
|
dit herken ik heb ik ook gehad weet niet hoe het komt
dns klingt bekend, ik had gewoon heel me inet en router gereconfigureerd volgens mij la ghet uit eingelijk aan een firewall in me router |
Klinkt idd als een falende dns server. Stel ze in bij de eigenschappen van je tcp/ip protocol.
|
Citaat:
Check je instellingen, vertel ons wat voor soort internetverbinding je hebt, en of je direkt of via een router verbinding hebt. |
Citaat:
true, na eenmaal ingelogd te hebben that is. Normaal verbindt MSN Messenger met 'messenger.hotmail.com', wordt vervolgens naar een IP doorgestuurd en zal in het vervolg met dat IP connecten. Indien het IP nietmeer werkt, valt hij terug op 'messenger.hotmail.com', en begint het weer overnieuw |
Ja oke maar haal jij je DNS server maar eens weg en reboot, dan kun je nog wel naar MSN Messenger verbindingen en IPs pingen, maar niet een hostname resolven (dat laatste is obvious natuurlijk).
Denk dat MSN Messenger eerst de loginserver qua DNS probeert te connecten, indien dat niet lukt (timeout) probeert hij het via een hardcoded / last known IP adres. |
Citaat:
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44. |