![]() |
diarree, en nu?
Ik heb vandaag veel chocola gegeten en dit was volgens mij niet zo goed voor mn darmen; heb nu vrij erge diarree :( . Ik ga nu goed letten op wat ik eet. Wat kan ik het beste eten om diarree tegen te gaan? En wat juist niet?
|
Beschuit en bananen wel, volgens mij. En geen pruimen.
Verder weet ik het niet zo. |
Geraspte appel met kaneel (lekker op beschuit).
|
Ehm ik heb verschillende dingen gehoord op mijn stage, maar of ze ook echt helpen, maar het is te proberen en erg lang zal die diarree sowieso niet aanhouden toch, na een flinke schijtpartij is die chocola er toch wel uit ;)
Maargoed, ehm.. - beschuit - slappe thee - banaan en veel drinken. Wat je beter niet kunt eten is ontbijtkoek, stroop, pruimen en geen karnemelk en sinaasappelsap... |
Je moet iig genoeg blijven drinken, omdat je veel vocht verliest. Het beste was dacht ik mineraalrijke vloeistoffen, zoals water, thee, frisdrank en bouillon. En zoals al gezegd is bananen, beschuit en appelsap werken stoppend.
|
immodium
|
Genoeg blijven drinken en banaan eten.:)
|
mmz
kweet niet of als dat opstoppen zo goed is (met banaan enzo) t beste advies is gewoon volgende keer niet zoveel chocolade eten zoals het spreekwoord zegt voorkomen is beter als genezen |
Citaat:
|
vezels eten, bruinbrood enzo
|
geraspte appel
beschuit rijstewater |
Citaat:
maar inmiddels zal het wel over zijn.. als je het nu nog steeds hebt kan je beter even naar de dokter gaan |
Wel: Bananen, droog beschuit, warme bouillon en kruidenthee.
Niet: Pruimen, bruine bonen en andere voedingsmiddelen die laxerend kunnen werken. |
rijst, bananen
niet eten: sinasappels |
|
Immodium om het te doen stoppen,
perentorol om je darmflora te herstellen ;) (dacht toch dat het zo heette) |
Waarom geen pruimen?
offtopic: "Boeken over diarree moeten dún zijn." -Gummbah |
Citaat:
|
hele super pure chocola die btje bittere helpt goewd... en bananen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03. |