![]() |
Wat voor geloof?
Wat voor geloof hebben jullie?
|
*helpt de ongelovigen aan de meerderheid*
|
Christendom
|
Islam :)
|
Citaat:
|
Jammer dat je niet op meerdere dingen kunt stemmen hoor...
|
Niet gelovig uiteraard.
|
Uiteraard, of heel logisch toch zijn de meeste mensen over algemeen gelovig
|
In tegenstelling tot de meeste mensen leef ik ook op intellectueel gebied niet meer in de middeleeuwen.
|
Het is boeddhisme - dat is ook de religie die het dichtst bij me zou liggen, maar ik kies hier voor ongelovig.
|
Ik ben zowel Jood,(God) christen (jezus) als hindoeist. (vishnu)
|
Wat is het nut hiervan? :|
|
Citaat:
|
Shintoïsme? Confucianisme?
|
Ik geloof niet in een geloof zoals de keuze's die hierboven gegeven worden. Maar ik ben wel gelovig :-) Ik heb me eigen geloof en visie. Ik vind zowiezo dat ieder ze eigen geloof moet bepalen, en niet moet afgaan op iets wat anderen zeggen. Zodra iemand met een visie komt en zegt : "zo is het en niet anders" ben je fout bezig.
|
Citaat:
|
Slotje
|
Citaat:
|
ik zweef tussen christendom en islam
|
Citaat:
Welnu, ik sluit hierbij dit topic. -Hoezo zelfoverschatting? :rolleyes: :D- Wat ik maar bedoelde, Gatara, was dat de poll nogal incompleet is, dat het dit soort polls al veelvuldig aan bod gekomen is, en dat het soms niet makkelijk te bepalen is welk geloof iemand heeft. Ik vind dat dit topic nergens toe leidt. Een goede forumbazin hoort 'm te sluiten! :D :o |
njah, maar dr zijn veel nieuwe mensen op F&L en het best lang geleden dat zo'n poll gehouden was. Het is ook wel interessant te weten welk geloof het grote gros van de F&L bezoekers heeft, imo. Gewoon. Zodat je weet wat je kunt verwachten als je iets post (met welke overtuiging mensen dingen posten enzo).
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar als jij hem open wilt laten, schik ik mij natuurlijk naar die mening :D Ik zal zelfs netjes stemmen op Boeddhisme, hoewel dat ook weer niet helemáááál waar is. ;) |
Anti religieus.
|
dit eigelijk soort wedstrijd van wie het beste geloof heeft, (meeste mensen waar in mensen geloven)
|
Citaat:
|
Sommige gelovigen zien de populariteit van een geloof als bewijs voor dat geloof...
|
Als gezond verstand hebbende, ben ik dus niet gelovig
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Anders, ik noem me bewust geen Christen meer, omdat ik ernstig twijfel aan die zogenaamde "drie-eenheid".
Dus ik neig meer naar het Jodendom, maar ik ben ook geen Jood. Dus wat ben ik? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En het logische verband... De meeste geloven komen voort uit een boek. ( naar mijn mening sprookjesboek, maar die discussie heb ik al eens gevoerd) En ik geloof dus niet in (sprookjes) boeken. Ik geloof liever in wat ik kan zien, ruiken, voelen en horen. Ik geloof in feiten en niet in "misschien" |
Citaat:
Ik ben helemaal niet Christelijk maar ik geloof wel in Christus als een verlichte leider. |
Citaat:
Het beeld wat de Joden hebben van de Messias ligt mij beter. Maar technische gezien: Waar hoor ik nu bij? Want een Jood kan eigenlijk als buitenstander zeer moeilijk worden. En het is als het goed is ook helemaal niet vereist. (Natuurlijk kan je zeggen op mijn vraag: "Je hoort bij God." :)) |
Citaat:
Maar bepaal gewoon voor jezelf waar je in gelooft. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik snap ook wel dat je met Jezus niet moet aankomen bij Joden. :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(erm.. beetje slecht voorbeeld :D ) Als iemand een enorme revolutie veroorzaakt in geloof en/of denken kun je die persoon imo wel verlicht noemen. Wat maakt jezus dan zo speciaal? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06. |