![]() |
Welk boek zou je graag verfilmd zien worden?
Ik zou zelf graag een aantal van Discworld boeken van Terry Pratchett verfilmd zien worden.... maar dat zal waarschijnlijk niet snel gebeuren.
Mijn hoop ligt nu bij Terry Gilliam, dat ie maar als te snel Terry Pratchett's Good Omens kan verfilmen... |
Citaat:
Helaas ligt die productie van Gilliam nu al lange tijd stil. Overigens is het Pratchett. En vergeet Neil Gaiman niet! Ze hebben samen dat boek geschreven. |
wheel of time, alle delen natuurlijk. :cool:
|
THE DESCENT van Jeff Long. David Goyer heeft een scenario geschreven.
OFF SEASON van Jack Ketchum. Zal waarschijnlijk nooit verfilmd worden, ontzettend luguber en naargeestig. |
Geen, dan ga ik me alleen maar ergeren.
|
The Wheel of Time lijkt me nogal onwaarschijnlijk. Het telefoonboek lijkt me waarschijnlijker.
Ik denk hetzelfde als Briseis, maar als het goed gedaan zou worden dan een Elric :evil: En ga me niet vertellen dat dat ook een serie is want het is niet zo'n langdradige serie als WoT en bovendien was het een Elric :p |
Choke van Chuck Palahniuk
|
Citaat:
Discworld lijkt me ook wel gaaf om verfilmd te zien. Hoewel ik me afvraag of de humor nog wel overkomt, aangezien dat toch wel erg belangrijk is in de boeken. |
NIKS MIS?! Tenminste 14 delen (dat zei RJ geloof ik), ONGELOOFELIJK langdradig en een verhaal dat nauwelijks te begrijpen valt zonder veel voorverhaal. We hebben het hier over een film, niet over boeken.
|
Citaat:
|
on the road - jack kerouac
|
Citaat:
|
Citaat:
|
deel 3 van de Gormenghast trilogie. deel 1 en 2 zijn al tot een mooie BBC-miniserie verfilmd, maar deel 3 niet (het leent zich er ook minder voor, maar het is ook jammer dat het verhaal niet afgemaakt werd door de bbc)
schrijver is trouwens Mervyn Peake |
Snelle Jelle reeks (y)
|
Rama van Arthur C Clark.
Geweldig SF boek waar nu de juiste special effects voor kunnen worden gemaakt. |
Citaat:
|
Citaat:
heb je lullaby? |
Citaat:
|
Waarschijnlijk kent niemand het: Willy van der Heide, Bob Evers serie. Jongensboeken uit de jaren vijftig maar nog altijd grappig om te lezen. Zo een serie van te maken.
Ja ik lees zulke dingen:o |
Thea Beckman - Blauwe Plekken
Jacques Vriens - Achtse-groepers huilen niet |
Citaat:
:rolleyes: |
Discworldserie idd, ik heb alleen de NL boeken.
Uhm.. Wat dacht je van BLack Cross van Greg Iles of De Adriaan Moleboeken van Sue Townsend |
Citaat:
Harry Potter mogen ze verder afmaken, verder weet ik niets..... :confused: |
KING SUCKERMAN van George Pelecanos zou ik graag verfilmd zien willen worden.
Korte inhoud van het boek: We schrijven de jaren zeventig. De muziek van Captain Beefheart en Jimi Hendrix verovert het grote publiek. De nieuwe, trendy film King Suckerman, waar iedereen het over heeft, draait binnekort in de bioscoop. En Washington DC is een broeinest van drugs en raciale spanningen - een stad waar je gemakkelijk de hoek van een verkeerde straat om slaat en plotseling verzeild raakt in een hoop moeilijkheden. Dat overkomt Marcus Clay en Dimitri Karas wanneer zij het pad kruisen van een ex-crimineel en zijn bende van niets ontziende moordenaars. Michael Mann mag de film regisseren, hij moet een budget van ongeveer $60.000.000 tot zijn beschikking hebben en de hoofdrollen zijn voor Lillo Brancato (Dimitri Karas) en Richard T. Jones (Marcus Clay). De film zou helemaal compleet zijn als Michael Rooker, Luis Guzmán en Sean Penn een bijrol zouden spelen. Als ik het ooit maak als regisseur wordt KING SUCKERMAN mijn debuut. ;) |
Van Blauwe Plekken van Anke de Vries
|
Het gouden kompas deel 1, 2 en 3 van Philip Pullman
Volgens mij gaan die ook verfilmd worden.:) |
Ik vind het wel tijd voor een nieuwe film over Erzsébet Báthory, maar dan gebaseerd op het boek van Tony Thorne, die haar schuld in twijfel trekt en een totaal nieuw licht werpt op het hele gebeuren. Lijkt me wel interessant. :)
|
Kruistocht in Spijkerbroek van Thea Beckman gaan ze verfilmen. :p
|
Citaat:
|
Citaat:
en the sandman wil ik ook wel verfilmd zien, ookal is t een comic :bloos: |
Alan & Naomi (y) (y)
|
Eigenlijk geen, ik zou me maar doodergeren aan alles wat ze in de film veranderd hebben.
|
De grote ideeën, van Susanne Cleminshaw. Niet echt een bekend boek, maar het is echt heel mooi.
Gaat over een meisje dat zomervakantie heeft, en de encyclopedie (nouja het deel van de letter A) doorbladert. Je krijgt dus ammel van die filosofische feiten enzo. Ondertussen is ze ook op zoek naar de oorzaak van de dood van haar zus, 16 jaar geleden. Echt (y) |
Citaat:
En verder zou ik zelf nog wel een keer "Catcher in the Rye" van J.D. Salinger willen verfilmen. |
Weefwereld, Vogeltje, en I never promised you a rosegarden.
|
Een grieks Mythologisch boek :o
|
Citaat:
|
Die is idd verfilmt...
*klik* 'k zou And The Ass Saw The Angel wel vefilmt willen zien...van Nick Cave.... |
De darkelf trilogy van R.A. Salvatore maar dan wel goed.
Beetje een soort Lord of the Rings film, met veel intrige en daarnaast vechtscenes die mij doen denken aan een scene in een hal met wapens van Matrix 2. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Stam van de Holebeer - Sean Auel :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
afscheidsbrief (weet de schrijver niet meer) echt een super mooi boek.
|
Citaat:
Die is wel heel snik ja :( The Notebook van Nicholas Sparks wordt wel verfilmd als het goed is, ik kijk er naar uit. :) |
de boeken van de Zieners en de boeken van de Nar, van Robin Hobb (y) lijkt me geweldig!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18. |