![]() |
Omg cola light...
Ik zuip dat spul met liters tegelijk, al jaren lang en ik vertoon nog geen afwijkingen :) t schijnt dat alleen het aspartaam redelijk schadelijk is als je er overgevoelig voor bent, maar verder is het gewoon spa-rood met een smaakje. Niet echt een discussie-vormend topic, maar cola light (coca) is het lekkerst. Vooral uit super gekoelde blikjes, flesjes zijn minder.
|
Ik vind het vies.
(slotje?) |
Aspartaam schijnt in dat geval en in die hoeveelheden inderdaad vreselijke klachten te kunnen veroorzaken, vorige week nog was een klasgenoot een paar dagen lang behoorlijk ziek van die troep.
Zie ook: http://www.aspartaam.nl/ |
light is inderdaad vies, doe mij maar 'echte' cola!
|
Vanille => Light => Cola
|
Spa rood met een smaakje?
Beste kerel, weet je wel wat ze allemaal voor rotzooi gebruiken om cola te maken? |
Ik vind cola light lekkerder dan gewone cola. Dus doe mij maar cola light.
|
light is niet lekker
|
cola is zoizo niet echt geweldig of het nou light is of niet...
|
ik vind cola sowieso niet lekker. En coca cola is nog wel het ergst :(
|
Kan aspartaam trouwens niet, wanneer je het veel gebruikt, onder meer laxerend werken? Ik mocht vroeger nooit light-dranken drinken om die reden...
|
aspartaam is toch zo'n zoetstof, net als sorbitol(?? ofzo)?
Als je daar te veel van binnen krijgt,werkt dat inderdaad laxerend. |
Citaat:
Ik vind zelf cola light ook lekkerder dan gewone cola. Ik vind het naar kaneel smaken om een of andere reden. |
Ik drink ook wel eens cola light (in ieder geval nooit gewone cola) en ik vind het wel minder lekker, maarja van suiker word je ook zo dik :p
En Coca Cola vind ik niet zo lekker. |
Aspartaam schijnt idd troep te zijn, maar ja, dat is suiker ook.
Ik drink eigenlijk alleen maar light frisdrank (als ik het drink), maar dat is omdat ik niet tegen suiker kan (en ook niet tegen zoetstoffen, daarom drink ik het dus sowieso zelden). |
ik proef toch geen verschil met gewone cola of cola light, dus drink ik het altijd light
|
Ik drink (bijna) altijd gewone cola, dus geen light of iets met een smaakje (lemon, vanille, wat ze allemaal wel niet verzinnen tegenwoordig..).
|
Gewone cola is lekkerder maar er zitten echt veel meer calorieen in. Echt VEEL meer.
|
Cola light zou gewoon verboden moeten worden.
Bah, wat een vieze rotzooi. Moet je ook gewoon niet drinken, scheelt je al meteen een zooi kopzorgen. |
Alle suikervervangers zijn gewoon KUT, het is minstens 5 keer zo slecht voor je dan die 'kilo's suiker per glas'
|
Ik vind gewone cola zulk plakspul, krijg je een ralle bek van.
Offtopic: net als fanta regular, sprite regular enz. we drinken thuis praktisch alles light! behalve voor gasten hebben we soms wat regular in huis. Man, zelfs de melk, yoghurt en karnemelk is bij ons mager! |
Tegenwoordig drink ik cola light. Ik kan niet meer zo goed tegen cola ofzo.
|
Ik lust geen cola light.
Maar een heleboel mensen die ik ken proeven geen verschil. :confused: |
Cola Light vond ik vroeger wel lekker maar nu niet meer zo.
|
jha het is minder lekker... maar jah, cola is cola dus drinkt het maar gewoon als het is huis is
|
Vind het echt ranzig, als ik aan de lijn zou doen zou ik wel water drinken ofzo.
|
Ik proef ook bijna geen verschil in al die cola's die erzijn. Ja okeej soms is de 1 wat zoeter of er zit wat minder prik in, maar dat was het dan ook wel. Voor mij is alle cola gewoon cola.
|
Ik drink meestal alleen in het weekend gewone cola, omdat ik dat dan 'mag' van mezelf;) Doordeweeks meestal limonadesiroop met water of een light frisdrank, hoewel ik me over die laatste een beetje zorgen ben gaan maken.
Hoe groot moet de hoeveelheid aspartaam eigenlijk zijn wil het schadelijk voor je zijn? Ik bedoel, als ik zegmaar 1 glas cola light per dag zou drinken, zou dit dan slecht zijn? |
Citaat:
|
Teveel van alles schaadt.
|
Cola Light blijft ook ranzige troep, cola in het algemeen ook. Blijf er maar eens een week vanaf (y)
|
nothing beats coca cola classic
|
Citaat:
|
Ik lust alleen cola light.
En ik word zo langzamerhand n beetje moe van al die zogenaamde schadelijke stoffen, je kan niet meer normaal leven zo.. |
Cola Light is lekker ja
|
aleen in de zomer vind ik cola echt lekker, en dan cola light cafaiene vrij ofzo
|
Ben laatst wel overgestapt op light, niet om af te vallen ofzo hoor... ik weet eigenlijk niet waarom 'little voices in my head':p
|
Aspartaam is het meest giftig van alle toegevoegde stoffen, heb ik wel eens gehoord. Als je meer dan 3 glazen per dag drinkt ongeveer heb je al een grotere kans om kanker te krijgen. Ik drink het niet, want ik vind het niet eens lekker.
Al lustte ik het wel, dan had ik het gewoon gedronken, want ik zit hier ook andermans rook in te ademen, uitlaatgassen in te ademen, eet wel eens patat met mayonaise wat ook niet echt goed voor je is dus dan kan dat beetje cola met aspartaam er ook nog wel bij. :) |
hahaha al die zogenaamde 'light' producten zijn toch allemaal zo fake als wat. En (coca) cola light vind ik al helemaal niet te zuipen, als je 1 slok neemt zit heel je mond vol schuim, bij normale cola merk je dat er tenminste nog een vloeistof in je mond aanwezig is.
|
Alle Lite is suf, en ja dit heb ik uitgeprobeerd
|
Citaat:
Zwijg, iemand met zon naam heeft geen recht van spreken haha sorry: ik ben nogal melig (en het is nog niet eens grappig ook) |
Hmmm ik drink veel cola light, fanta light, sprite light omdat ik het gewoon lekkerder vind maar als ik die site van aspartaam bekijk...heb ik dus wel bijna alle symptomen. Misschien toch beter eens niet meer gebruiken...
|
super goed, drink alleen maar light.
kan je liters van zuipen zonder aan te komen :) (y) |
ik vind de lidl (freeway) cola nog altijd het lekkerst :)
|
Ik vind het niet geweldig, maar ik hou sowieso al niet van frisdrank ed. :)
|
Bah
|
oehw pepsi.. coca cola...... ehm cherry coke...... dr. pepper... maar echt geen cola light! ja als er niks anders is ofzo!!!
|
ik drink dat spul met liters (y)
|
Citaat:
Ik vind alles met aspertaam of een andere zoetstof goor. Behalve dan kauwgom. Plus dat ik niet zo best tegen frisdrank kan (koolzuur enzo) |
Citaat:
Dat is iig waarom ik het nog maar zelden drink. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49. |