![]() |
[Prog] Timer in VBA
Waar kan ik een timer vandaan halen die een lagere interval ondersteunt dan 55ms? Ik heb HiTime van Mabry gevonden, maar daar moet je of voor betalen of je krijgt heel veel "popups" tijdens het gebruik van het programma...
Of mss dat iemand een truukje weet om de timer nauwkeuriger te laten werken? [Edit] Nog een vraagje trouwens: hoe kan ik de kleur van een progressbar veranderen? (Ik maak een spel waarbij ik em als healthbalk wil gebruiken). [/Edit] |
Zet dit in een klasse:
Code:
'--------------------------------------------------------------------------------------- Code:
Sub TestTimer() |
Dit voorbeeld hierboven is toch wel heel veel code
dim LastTick as long dim CurrentTick as long Private Declare Function GetTickCount Lib "kernel32" Alias "GetTickCount" () As Long ^^^^^^^^ dat moet in een general Declarations (of in een module) Do CurrentTick = getTickCount if LastTick + (hier de waarde van het aantal ms dat ie moet wachten) < CurrentTick then LastTick = CurrentTick hier wat ie om de tijdsinterval moet doen End If Loop Private Declare Function GetTickCount Lib "kernel32" Alias "GetTickCount" () As Long maar dit is het belangrijkste GetTickCount is een teller die tel in ms hoe lang je pc opstaat dus als je moet timen gewoon als je begint de waarde opslaan in e en variable en als je stop ook ff van elkaar aftrekken en je het de precieze tijd in ms |
alleen zo berekent ie toch ook geen andere berekeningen meer? Of heb ik 't verkeerd begrepen :(
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46. |