![]() |
Wegblijfboetes
Ik heb hier in België gehoord dat Nederland begint met 'wegblijfboetes'. Wat wil dat nu juist zeggen:
Stel: je hebt een afspraak bij de dokter of tandarts en je komt zonder verwittigen niet (meer) af, dan krijg je een wegblijfboete. Hoe groot die is weet ik niet precies. Denk tussen de 50-100 euro. Gaan jullie hiermee akkoord? |
verwittigen :cool:
|
je moet gewoon betalen wat je anders ook had moeten betalen en de verzekering betaalt nix. zo is t al best lang trouwes
|
Citaat:
|
Ik ben wel voor.
Maar die boete hoeft niet betaald te worden imo als je aan kunt tonen dat je echt niet kon komen (maar dan nog: waarom BEL je dan niet of laat je het op een andere manier weten?). Nu gaan mensen gewoon niet naar een afspraak en laten een gat vallen waar een ander al lang geholpen had kunnen worden :s |
Citaat:
Oh en Gatara, als je het nog niet wist, dat is al jaren zo... |
Citaat:
Ja, dat bedoel ik :) Citaat:
|
Hangt er maar net vanaf waardoor je niet op die die afspraak kon komen, waardoor je niet even kon bellen enzo
|
Citaat:
Maar omdat je oma een natuurlijke dood was overleden die morgen, is imo geen reden om niet even te laten weten dat je niet kunt komen. |
Mijn tandarts doet dat ook al lang zo.
Vind ik wel goed, overigens. |
Ja, zolang je geen geldige reden hebt om weg te blijven moet je gewoon de kosten/het gewone tarief betalen, conform de afspraken die daarover zijn gemaakt. Dat vind ik althans.
|
eens
|
Goed plan, hopelijk maken mensen dan minder dubbele afspraken waardoor de wachtlijsten korter worden (y)
|
Zeker een goed plan. Bij tandartsen krijg je dacht ik eerst een waarschuwing.
|
Citaat:
Oh en shitonya, als de reden echt zo ernstig zou zijn, maken die paar tientjes "boete" ook echt niet uit ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38. |