![]() |
kind verliezen tijdens zwangerschap
Hey.
mijn buurmeisje heeft haar kind verloren tijdans haar zwangerschap :s Ze was al iets van 6 maanden ben er zelf heel erg van geschrokken! ik bedoel, het is overleden voordat het kon leven :( wat kan hier de oorzaak van geweest zijn? Want durf het eigenlijk niet aan haar te vragen |
Volgens mij kan het vanalles zijn geweest...
Mijn moeder heeft ook vrij laat een kindje verloren, ik dacht iets voor de 6de maand, maar dat weet ik niet helemaal zeker. 't Is nooit helemaal zeker geworden waardoor ze het kindje verloor, maar waarschijnlijk had het met gebruik van de pil te maken. Ze was aan de pil, werd toch zwanger maar wist dat de eerste 3 maanden niet, dus toen ze met de pil stopte, was ze al 3 maanden zwanger... (Wel gek om me te bedenken dat er dan tussen mijn zus een jongetje zou zijn geweest, dan had ik gewoon een broer... Hoewel, waarschijnlijk was ik dan nooit geboren... ) |
Citaat:
|
Kan vanalles zijn geweest en het is niet altijd te voorkomen.
Zelfs de dochter van mijn (;) ja, van mijn moeder dus) kraamzuster is haar kindje verloren in de 9e maand.. |
kan van alles zijn dus..
Maar in welke richting moet ik dna denken? is het een erfelijke aandoening, of gewoon ineens, of is er wat mis gegaan, of is het onbewust tog door haar eigen toedoen gebeurd? |
Je moet geen richting uitdenken, want: het kan van alles zijn.
En dan bedoelen we (ik iig) dus ook echt van alles. Kan dus idd vanwege een erfelijke aandoening, kan 'gewoon ineens', er kan wat mis gegaan zijn, enz. Waarom denk je dat het eventueel door haar eigen toedoen is gebeurd...? Dat zou iig het laatste zijn waar ik aan zou denken. Maar het kan natuurlijk altijd. Vraag het haar als je het graag wilt weten, zoveel kan de oorzaak zijn, het heeft geen zin daarover te speculeren... |
Het kan inderdaad vanalles geweest zijn. Vraag het haar inderdaad gewoon, misschien vindt ze het juist fijn erover te praten. Er zullen vast al genoeg mensen zijn die dat onderwerp (en haar...) vermijden, en dat is voor haar veel rotter.
|
Ik denk dat je het inderdaad gewoon aan haar moet vragen. Misschien wil ze er juist met iemand over praten. Er zullen vast al genoeg mensen zijn die haar ontwijken en dat onderwerp vermijden.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
te weinig foliumzuur, gevallen of (mee)gerookt tijdens of vlak voor haar zwangerschap zou kunnen. Maar het kan ook gewoon een speling van het lot zijn geweest. voorzichti zijn, gezond eten en niet roken moet je zoieso doen als je zwanger bent, maar het helemaal in de hand hebben is onmogelijk helaas :(
|
Citaat:
Maar inderdaad, het is vaak een speling van het lot. Ook vrouwen die heel goed opletten met alles, kan zoiets gebeuren. Het blijft in ieder geval vreselijk :( |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25. |