![]() |
Legerkisten, sokken en zooltjes
Wie van jullie draagt legerkisten en wat voor sokken dragen jullie daarin? Gebruiken jullie ook van die (originele) plastic zooltjes in de kisten?
Ik zit qua maat tussen 270 M en 275 M in. 270 M is te kort. Dus daarom heb ik 275, maar die voelt ruim. Daarom draag ik dikke wandelsokken in mijnkisten. Zooltjes heb ik ook geprobeerd, maar die zitten niet lekker. Wie herkent dit probleem en hoe lossen jullie dit op? |
skateschoentjes dragen
|
legerkisten<-->legersokken
die zijn er voor gemaakt ach het leven kan soms zo makkelijk zijn |
Citaat:
|
Andere schoenen kopen?
Of niet miepen en op blaren lopen. Na een tijdje gaat ook dat wel over. |
Citaat:
en die heeft altijd van die grote groene legersokken doe moest ik ook vroeger aan als mn schaatsen te groot waren |
Citaat:
|
waarom draag je dat :rolleyes:
|
Citaat:
|
ik vind ze lomp
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
He tjappie, knip gewoon je teennagels niet (y)
|
ik draag gewone sokken in mijn kisten,nergens last van.
|
Citaat:
|
Oh nou in dat geval.
Als ik kisten draag, draag ik er sokken in. En ze zijn maat 225 of zoiets. Klein in ieder geval. Maar ik draag ze eigenlijk nooit, want (verassing) ik vind ze lomp. |
ik snap niet hoe je dat mooi kan vinden.
|
Citaat:
http://www.xs4all.nl/~richardw/feet201.jpg |
ah ieuw, moet die foto nou? :nono:
|
gewoon dunne sokken
|
Ik draag 235-M met gewone sokken/beenwarmers. Niet echt problemen mee. Wel met blaren opt begin maar die zijn al weg.
Maar wat bedoel je met zooltjes? D'r zitten toch aan elke schoen zolen? |
Citaat:
Ze zouden goed moeten zijn voor de ventilatie in de schoen, maar ik heb ze een tijdje gebruikt om de kisten beter passend te maken bij dunne sokken. Beviel niet, omdat ik aan de zijkant last kreeg van de rand van het zooltje. |
Kheb kisten gehad, nu rangers maja gewone sokken gaan prima en anders 2 paar sokken.De zooltjes had ik er wel inzitten ja en adners gewoon strak strikke.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Veel reacties op dit onderwerp, maar weinig over wat voor sokken en zooltjes jullie in je kisten dragen.
Dus: Wat voor sokken dragen jullie? Sportsokken, dunne sokken, wandelsokken, skisokken, geitenwollen sokken? En gebruiken jullie de zooltjes? |
Bij mij zitten er hele dunne zooltjes in, die half weggesleten zijn al. De 1e 3 maanden heb ik zonder zooltjes gelopen totdat mn moeder zei : moeten daar geen zooltjes in ofzo?
Verder draag ik er gewoon normale dunne sokken in, of als het koud is wat dikkere. |
ik draag gewone sokken in mijn kisten en de zooltjes die er al in zaten. loopt heel lekker en ik vind het niet lomp :)
|
zwarte sportsokken ?
|
Citaat:
|
Citaat:
En ik heb er ooit zelf zooltjes ingedaan, maar die waren eigenlijk voor sportschoenen tegen platvoeten. |
Idd, normale sokken. En ik draag ook geen zooltje in mijn kisten. Die dingen zitten dan verrot, en je kan dan vaak ook meteen een maatje kleinere kisten nemen, hoef je ook geen 5 paar sokken over elkaar aan te trekken omdat je te veel ruimte over hebt.
|
Chameleon zijn reactie verwijderd, alle reacties (maar 2 gelukkig) die daarop kwamen ook.
|
Citaat:
|
gewoon kousen..
meestal pantys.. (ik vind kisten enkel mooi onder rokken) in de winter van die dikke wandelsokken.. voor de warmte :) |
240M
Gewone sokken. Geen zooltjes. :P |
Hm volgens mij is het woord 'kist' in de betekenis van een soort schoen echt Nederlands Nederlands. Is het een synoniem voor 'bottine'? Of gebruiken jullie dat woord dan weer niet?
|
Bottine heb ik nog nooit van gehoord iig. :P
Kist wordt alleen gebruikt voor van die leger ehh kisten, voor zover ik weet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb van die antizweet zooltjes erin, omdat de spijkers bij me hielen naar binnen kwamen (auw :o ). Maar ik draag de sokken die ik het eerst te pakken krijg erin, ski, geitenwollen, enkel en sport sokken maakt mij niet uit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
die standaard zooltjes zijn crap, bij een schoenmaker hebben ze beter spul.
legersokken zijn best ok, neem die van de luchtmacht, die zijn zwart. overigens lop ik op magnums, lopen veel fijner en je kan er nog mee hardlopen ook :p hell, als we buiten gym hebben doe ik dat zelfs op die dingen :D |
kheb maat...295 m volgens mij, heb er goedkope scapinodingen ingepropt en draag gewone sokken
:) |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56. |