Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   GSM abonnementen, wordt je bedondert of niet??? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=860276)

Mortischa 04-06-2004 14:27

GSM abonnementen, wordt je bedondert of niet???
 
Ik hoor het steeds vaker, en ik heb sinds kort ook zelf een gsm abonnement;

Mensen nemen een abonnement bij hun nieuwe telefoon, maar wat een groot probleem is, je kan niet zien hoeveel minuten je nog tegoed hebt! Heel slim van hun, maar o,zo onpraktisch voor ons, we kunnen of bezuinigen en heeel veel minder bellen, of er niets van aantrekken en gewoon bellen en we zien wel.. Ik vind dat als je 2 jaar lang zon abonnement neemt dat wij RECHT hebben om te zien hoeveel wij nog tegoed hebben.

nog zoiets:
Mijn vriend heeft debitel vodafone 210 min, hij is hiervoor al minimaal 33 euro kwijt, + verzerking van 7 euro per maand en daarbij moet hij ieder smsje los betalen. Nu kreeg hij gisteren een telefoon rekening van 116 euro!! Hij belt dus echt absoluut niet lang en smst niet zoveel (200 smsjes - 40 euro).
Hij heeft dus echt geeen poot om op te staan om tezeggen dat hij dat niet heeft gebeld en gesmst!
Je kan dan wel je teller op 0 zetten iedere maand, maar dat is ook geen goed bewijs, omdat er nergens staat sinds wanneer je hem gerestart hebt, uitgaande smsje kun je wissen.

Ik heb ook mijn eerste telefoon rekening vorige maand ook al gehad, en er staat ook niet hoeveel minuten/smsjes ik verbruikt hebt, alleen zoveel euro's. Wat heb ik daarnou weer aan? Zo kan ik toch ook niet controleren of ze me neit bedonderen??

Heb ook veel slechte verhalen over t-mobile gehoord, dat ze veel meer afschrijven en als je dan gaat bellen dat ze gewoon snel ophangen :|

Zijn er mensen met nog meer van zulke slechte ervaringen of mensen die kunnen zeggen over hoe "wij" kunnen bewijzen wat wij gebeld hebben (of juist wat niet) en waar we recht op hebben?

Grimmetje 04-06-2004 14:40

Bij t-mobile zie ik zelf wel precies hoeveel ik gebeld heb, naar wat voor soort nummers en hoeveel sms-jes. Niet precies naar welke nummers ofzo, maar je kan natuurlijk een gespecificeerde rekening aanvragen (wat je natuurlijk ook weer geld kost)

Echt problemen met T-mobile heb ik niet gehad, wel eens 3 of 4 euro meer aan sms-en terwijl ik eigenlijk van mening was dat ik dat nooit zoveel gedaan had... (ps: ik heb zo'n pakket van 150 minuten en sms-bundel...samen 25,50 per maand)

Maar de laatste paar maanden krijg ik die sms-bundel gratis van T-mobile en betaal ik nog maar 22,50 per maand :D Geen idee waarom, maar bevalt me wel..

cyntha 04-06-2004 14:55

Ik heb een t-mobile abonnement en wordt niet bedonderd. Tot nu toe kloppen de rekeningen altijd. Op internet heb ik me aangemeld bij my t-mobile en dan kan ik precies zien hoeveel minuten ik nog over heb en voor hoeveel geld ik extra kosten heb gemaakt (smsjes etc). Hier kun je ook opzoeken naar welke nummers je hebt gebeld en hoe lang dat gesprek duurde.

Dukko 04-06-2004 15:10

Citaat:

Grimmetje schreef op 04-06-2004 @ 15:40 :
Maar de laatste paar maanden krijg ik die sms-bundel gratis van T-mobile en betaal ik nog maar 22,50 per maand :D Geen idee waarom, maar bevalt me wel..
Ik heb hetzelfde pakket als jou. Je krijgt die smsjes gratis omdat je alleen het eerste jaar er voor hoeft te betalen. Het 2e jaar krijg je gewoon een rekening van je belminuten :)

Bij T-mobile is het mogelijk om je belstatus op te vragen. Die doe je met behulp van een account op de website van T-mobile.

Handig he :)

RockaholiC 04-06-2004 17:46

tmobile beweerde 1x dak in een maand iets van 140 smsjes had gestuurd :( en ik weet zeker dat dat niet zo was.
wilde ik zo'n gespecificeerde rekening hebben, zeggen ze 'het staat ook op internet'.

nergens te vinden natuurlijk.

(n)

Alex 04-06-2004 17:57

Bij t-mobile kan je het wel op internet vinden hoor :) ik kijk zelf altijd hoe hoog mijn telefoonrekening ongeveer gaat worden.

Voor de andere mensen:
er zit in je telefoon een minutenteller, iedere maand netjes op 0 zetten en je weet het precies (in sommige telefoon zit ook een sms-teller)

Verder: debitel stinkt, is veels te duur!

Roos 04-06-2004 18:31

Citaat:

Alex schreef op 04-06-2004 @ 18:57 :
Voor de andere mensen:
er zit in je telefoon een minutenteller, iedere maand netjes op 0 zetten en je weet het precies (in sommige telefoon zit ook een sms-teller)

Ja dat wilde ik ook zeggen.

Alex 04-06-2004 18:58

Citaat:

Roos schreef op 04-06-2004 @ 19:31 :
Ja dat wilde ik ook zeggen.
ja maar ik was eerst :p

nare man 04-06-2004 20:25

Duh. Natuurlijk vormen mobiele abonnementen en hun aanbieders éen jungle van onoverzichtelijkheid. Dat geldt voor ADSL-abonnementen net zo. Gewoon goed opletten wat je doet en niet kiezen voor de meest schreeuwerige aanbieding.

Tiño 05-06-2004 12:58

dan moet je ook orange nemen, die zijn echt superbetrouwbaar en alles is te controleren, ook kan je een smsje krijgen als je maandbedrag op is en als je er bijv. 10E over bent, werkt bij mij perfect, terwijl T-mobile mij ook opgelicht heeft met tel.rek. van 500gulden :confused:

Plusmarktboy 05-06-2004 13:09

ja je wordt bedonderd... en hoezo? Geheime prijsafspraken, etc. Kijk maar naar KPN (vaste telefonie) welke consumenten (vanwege haar monopoliepositie) ons jaren lang heeft belazerd en de opta heeft er nooit wat aan gedaan..

Femic 05-06-2004 16:27

Ik heb zelf een Orange Free 30 abonnement. Daar betaal ik dus 30 euro per maand voor en dan heb ik gewoon 30 euro beltegoed. Je bel- en sms-kosten zijn dan relatief hoog, maar ik heb ervoor gekozen, omdat dan alles (bellen, sms, mms, wappen, bellen in buitenland etc.) uit 1 bundel gaat. Als ik over die 30 euro heen ga, blijven de bel- en sms-kosten gelijk en komen die kosten gewoon bovenop die 30 euro. Wat ik per maand overhoud kan ik onbeperkt meenemen naar de volgende maand(en). Als mijn 30 euro op is, krijg ik een smsje met de mededeling dat mijn bundel op is, zodat ik weet dat alles dat ik daarna bel en sms extra kosten zijn. Op mijn telefoonrekening staat alles gespecificeerd in sms, mms, bellen in binnen- en bellen in buitenland. Als ik de klantenservice bel (tegen standaardtarief), kan ik heel makkelijk persoonlijk met iemand spreken en word ik altijd snel en vriendelijk geholpen.
Goed, het lijkt wel of ik uitgebreid aan t reclame maken ben, maar wat ik wil zeggen is: bij mij is alles wel heel doorzichtig en ik heb zeker niet het gevoel dat ik opgelicht word.
Enige nadeel: ik heb vaak geen bereik of maar heel weinig, waardoor de verbinding slecht wordt.

Rutger 05-06-2004 22:01

ik krijg het zo halverwege de maand, erg tricky gedaan van ze ja.. en idd.. je let er eventjes op, maar dat vervaagt al gauw :D

M@rco 06-06-2004 10:22

Wat de rekening betreft zullen ze je echt niet belazeren, je kunt namelijk een specificatie opvragen waarin precies staat hoeveel je hebt gebeld en ge-smst, wanneer en naar wie.

Bij Vodafone kun je overigens via SMS je resterende bel-/SMS-vorraad opvragen door 1200 te bellen en voor optie 1 te kiezen. :)

ekki 06-06-2004 18:36

Citaat:

Mortischa schreef op 04-06-2004 @ 15:27 :
Nu kreeg hij gisteren een telefoon rekening van 116 euro!! Hij belt dus echt absoluut niet lang en smst niet zoveel (200 smsjes - 40 euro).
Sorry, maar ik geloof niet dat hij niet lang belt en niet veel smst. 200 smsjes, ik vind dat nogal veel. Ik denk dat ik nog niet eens op 5 kom. En bellen: ik bel voor 7 euro per maand ofzo. Dat is pas niet veel.

Snufje 06-06-2004 20:48

Citaat:

ekki schreef op 06-06-2004 @ 19:36 :
Sorry, maar ik geloof niet dat hij niet lang belt en niet veel smst. 200 smsjes, ik vind dat nogal veel. Ik denk dat ik nog niet eens op 5 kom. En bellen: ik bel voor 7 euro per maand ofzo. Dat is pas niet veel.
Ik ben dus niet de enige die dat niet veel beetje erg raar vond staan?:D

Ik heb een abbonement van wireless circle, wat op het telfort netwerk zit.. Kan ik 60 uur per maand gratis bellen naar alle telfort nummers.:D Ik krijg iedeer maand zo'n beetje de factuur toegemaild en dat wordt dan afgeschreven... Maar nu was er 50 euro (12 euro abbo) afgeschreven, en ik heb de factuur van februari niet gehad :s Daar ben ik nu achteraan aan het mailen, want wil wel graag de specificatie zien (het klopt dat hij hoger is, want zat toen in het buitenland..)

Maar mijn factuur van afgelopen maand was om precies te zijn:
* Bellen binnen netwerk * 1:53u -> 0,00
* Bellen naar vaste netwerk: 0:03:09 -> 0,33
* Overig mobiel: 0:12:14 -> 1,73
* SMS : 20 st -> 3,20

Nouja, kan alles dus wel redelijk precies zien, maar krijg dus geen mail terug van klantenservice..:s

Mortischa 07-06-2004 00:50

Citaat:

ekki schreef op 06-06-2004 @ 19:36 :
Sorry, maar ik geloof niet dat hij niet lang belt en niet veel smst. 200 smsjes, ik vind dat nogal veel. Ik denk dat ik nog niet eens op 5 kom. En bellen: ik bel voor 7 euro per maand ofzo. Dat is pas niet veel.
ehm, heb je het topic titel wel gelezen?

Daantje_0705 07-06-2004 10:36

Mijn vader heeft ook een tijd lang een abonnement gehad bij Debitel en bij hem rekenden ze ook allerlei dingen die hij niet had gedaan zoals smsjes sturen (deed ie toen altijd via de pc) en bellen naar het buitenland enzo. Echt oplichters zijn dat! Wees gewaarschuwd.

Andijvie 07-06-2004 12:13

Mijn vriend had gezeur met O2, Vodafone nu toch? Hij kreeg een rekening van 2 jaar oud, hij moest kennelijk nog iets van 2 jaar geleden betalen, terwijl dat echt niet mogelijk was (automatische incasso enzo). Na veel gezeur heeft hij het alsnog maar gewoon betaald om er vanaf te zijn. (Zo veel geldt was het niet, maar toch.)

Zelf heb ik lekker Orange prepaid, zo heb ik zelf in de hand wat uitgeef en wat niet. Ik hou niet van abonnementen, ik vertrouw me er zelf niet mee. (Net zoals ik me zelf niet met rood staan vertrouw.)

Snufje 07-06-2004 12:19

Citaat:

Andijvie schreef op 07-06-2004 @ 13:13 :
Mijn vriend had gezeur met O2, Vodafone nu toch?
Nee, Telfort nu....

Andijvie 07-06-2004 12:44

Citaat:

Snufje schreef op 07-06-2004 @ 13:19 :
Nee, Telfort nu....
Oh ja, natuurlijk :)

Blenderhead 07-06-2004 14:03

beetje onzin, je weet van te voren waar je aan begint.

ekki 08-06-2004 18:02

Citaat:

Mortischa schreef op 07-06-2004 @ 01:50 :
ehm, heb je het topic titel wel gelezen?
ja, maar ik wilde dit toch ff zeggen.

ik vind die belminuten ook niet zo boeiend om te weten. als je moet bellen moet je bellen (lijkt me), je gaat niet toch maar niet iets belangrijks bellen omdat je beltegoed op is. Dan moet je maar geen abo nemen.

StijnSpoortNiet 16-06-2004 12:53

Als je een telefoon 'gratis' bij een abo krijgt betaal je die telefoon af in je abonnement. Ik heb trouwens nog nooit problemen met T-mobile gehad. Kvond het wel goed van ze dat ze 1x m'n smsbundel terugfactureerden toen ik 2 weken niet heb gesms't omdat me telefoon dood was.
(y)

Chloe Siere 16-06-2004 13:15

Je vriend betaalt voor zijn abonnement al 32 euro 50 hoor... En daarbij is het niet slim van hem om geen smsbundel te nemen (aangezien ie 200 smsjes heeft verstuurd). Dus ja... verder heb ik ook debitel en ik heb niets te klagen. Hou er ook rekening mee dat je je abonnement de 1e van de maand betaalt en je kosten vanaf het moment dat je abonnement is ingegaan... Daardoor kunnen er dus misschien ook extra kosten bij zijn gekomen doordat dit scheef loopt en hij dus anders rekent.

Ik heb ook debitel (alleen de telfort) en heb niets te klagen. Ik kan dan welliswaar niet zien hoeveel belminuten ik heb verbruikt, maar ik doe het gewoon via de teller. Daar is niets moeilijks aan. En je kunt gewoon een specifieke rekening aanvragen waarop staat wanneer je hoeveel minuten gebeld hebt.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.