Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   recht van overpad... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=860304)

tikmaarwat 04-06-2004 14:58

recht van overpad...

ik zit met een probleempje....
wij hebben een garage bij 3 paar mensen achter het huis.. dit omdat het eerst allemaal van ons was en mijn pa de garage graag wou houden.... nu zet ik daar de scooter in en reed over de oprijlaan.. waar wij recht van overpad op hebben om binj onze garage te komen.. en nu komt er een buurman naar buiten en die was nogal woest.. ik zal daar niet mogen rijden.. hij zij van dat jullie recht van overpad hebben wil niet zeggen dat je hier mag brommen.. en hij wil dus hebben dat ik die 50 meter met de scooter aan de hand loop..:S nou hij is gek er zit toch cker niet voor niks een motortje op:S echter denk ik dat ik gedram met mijn pa ga krijgen als ik vraag of ik daar wel of niet mag rijden om mijn scooter in de schuur te zetten..?

Gegroet

Dukko 04-06-2004 15:12

Hij moet zich niet zo aanstellen. Het is geen misdaad daar met je scootertje langs te rijden. Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe hard je daar rijd :)

SuperSanne 04-06-2004 16:08

ben het eens met de pesoon boven mij. Rijd je beschaaft, of scheur jij met een noodgang die oprijlaan op? En zelfs dan is 50 m behoorlijk overdreven (n)

Alex 04-06-2004 18:01

Denk eens na: hoe zou jij het vinden als iemand in jouw tuin een hoop lawaai gaat maken? Eeen beetje medeleven zou prettig zijn ;)

Go 04-06-2004 18:31

Als per dag er niet te vaak langs gaat en je scooter niet te veel lawaai maakt, vind ik dat die buurman niet moet zeuren.

SuperSanne 04-06-2004 19:53

Citaat:

Alex schreef op 04-06-2004 @ 19:01 :
Denk eens na: hoe zou jij het vinden als iemand in jouw tuin een hoop lawaai gaat maken? Eeen beetje medeleven zou prettig zijn ;)
maar 50 meter??? trouwens: als hij z'n scooter wil parkéren, neem ik aan dat 'ie niet met 80 km/u over die oprijlaan gaat scheuren (tenzij 'ie een verzekerinbg en een hele goede helm heeft :P)

nare man 04-06-2004 20:24

Lijkt me wel dat jij gelijk hebt, maar het is handiger om gewoon met elkaar de zaak uit te praten.

iamcj 04-06-2004 22:43

Anders laat je de scooter gewoon de laatste 50 meter uitrijden.

Martin 05-06-2004 05:52

Citaat:

SuperSanne schreef op 04-06-2004 @ 20:53 : (tenzij 'ie een verzekerinbg (...) heeft :P)
Die verzekering gaat echt niet uitkeren als hij opgevoerd is, dat kan je vergeten. Nou ja, een eventuele schade zullen uitkeren op grond van de WA-dekking van de verzekering en vervolgens elke euro verhalen op de veroorzaker van de schade. Dan mag je hopen het dat een normale schade is en geen letselschade die in de tonnen kan lopen....

Auntie M 05-06-2004 06:24

Volgens mij is dit meer een kwestie van geluidsoverlast dan van overpad. Je hebt van die gasten (ik beweer hiermee niet dat ts dat is) die het leuk vinden om lekker met hun brommer of scooter te scheuren en extra herrie te maken. Hoe ze dat doen weet ik niet, maar ze kunnen het. Kan me dan voorstellen dat dat gaat irriteren.
Maar wat ik nog wel zou willen weten, heeft die buurman al vaker geklaagd of nu zomaar ineens? Probeer er inderdaad eens over te praten met hem waarom hij vindt dat je moet lopen. Is het echt het geluid, spelen er kinderen van hem op dat pad en is hij bang dat jij ze aanrijdt?
En waarom zou je eigenlijk gedram van je vader krijgen als je het met hem er over hebt?

tikmaarwat 05-06-2004 15:08

nou ik laat mijn brommer altijd al uitlopen... en zijn kinderen spelen daaar niet... tevens is de grond niet van hem en hebben wij ooit geld betaald om er overheen te mogen rijden.. hij heeft eerder geklaagt... bij mijn vorige scooter die zette ik toen altijd maar bij ons achter in de schuur.. aangezien ik deze nieuwe scooter niet in de verzekering heb.. alleen maar opknap.. rijd ik er misschien eens per week langs.. dit was de eerste keer in 4 maand denk ik nja ik vind dat over dreven! hij drukt zijn auto toch cker ook niet het oprit op...

Mvdg Jan-Hein

Alex 05-06-2004 22:20

Citaat:

tikmaarwat schreef op 05-06-2004 @ 16:08 :
hij drukt zijn auto toch cker ook niet het oprit op...

dat moet je de volgende keer tegen hem zeggen (y)

Auntie M 06-06-2004 06:13

Citaat:

tikmaarwat schreef op 05-06-2004 @ 16:08 :
nou ik laat mijn brommer altijd al uitlopen... en zijn kinderen spelen daaar niet... tevens is de grond niet van hem en hebben wij ooit geld betaald om er overheen te mogen rijden.. hij heeft eerder geklaagt... bij mijn vorige scooter die zette ik toen altijd maar bij ons achter in de schuur.. aangezien ik deze nieuwe scooter niet in de verzekering heb.. alleen maar opknap.. rijd ik er misschien eens per week langs.. dit was de eerste keer in 4 maand denk ik nja ik vind dat over dreven! hij drukt zijn auto toch cker ook niet het oprit op...

Mvdg Jan-Hein

Hm zoals ik het nu zie heb je een zeikstraal van een buurman. Toch ff proberen om er met het over te praten, en anders dreig je met de rijdende rechter ;)

FF4-Ever 06-06-2004 10:23

Citaat:

Auntie M schreef op 06-06-2004 @ 07:13 :
Hm zoals ik het nu zie heb je een zeikstraal van een buurman. Toch ff proberen om er met het over te praten, en anders dreig je met de rijdende rechter ;)
Haha, dreigen met de rijdende rechter maakt indruk hoor :p

nare man 06-06-2004 10:30

Citaat:

FF4-Ever schreef op 06-06-2004 @ 11:23 :
Haha, dreigen met de rijdende rechter maakt indruk hoor :p
Ja, dat menneke is 1 meter 60 ofzo :p

Auntie M 06-06-2004 11:57

Ik ben best wel bang van mr. Frank V :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.