![]() |
Functie-eisen van een baan
Heuj,
Ik had een vraagje over de waarde die een bedrijf hecht aan de functie-eisen van een baan. Bijvoorbeeld, er staat iets als dit: HBO werk- en denkniveau En jij wilt soliciteren voor die baan, maar je hebt een hogere opleiding dan HBO gedaan, zou het bedrijf je dan aannemen, of zijn deze eisen het 'minimale'? Ik heb namelijk wel wat baantjes op het oog waar havo voldoende voor zou zijn, maar ik wil verder met vwo om zoveel opties open te houden. Dus weet iemand hoe dit zit? |
HAVO of VWO maakt niet zoveel verschil. Maar bedrijven die vragen om HBO willen meestal ook echt HBO. Ten eerste omdat (iha) HBOers praktischer ingesteld zijn, ten tweede omdat academici duurder zijn (?) en ten derde omdat ze zich in een baan op HBO-niveau gaan vervelen.
Niet alles geldt voor iedere academicus, maar bedrijven nemen liever het risico niet... Als het mis gaat kost het hen alleen maar geld, dus weigeren ze de academici op voorhand al. Ook mooi stukje over geweest in de SUM geloof ik. Of zo'n ander 'ambitieuze-studenten-blad'. Ahum. |
Overigens is VWO doen na je HAVO natuurlijk geen slecht idee. Het verbetert je opties voor vervolgopleidingen!!
|
werkervaring (dus inhoudelijk gericht op waar je naar solliciteert) doet een organisatie veel meer dan een opleiding.. helaas maar waar...
|
Citaat:
|
Citaat:
De achterliggende gedachte: mensen die de moeite hebben genomen een (relevant) diploma te halen (het gaat hier om interne vacatures) steken meer energie in hun loopbaan dan zij die toevallig af en toe wat taken doen die zwaarder zijn dan hun huidige functie en een niveautest van een paar uurtjes gedaan heeft. De meest perfecte situatie voor een sollicitant nu is dus een relevant diploma + werkervaring. Verder alles wat PCRodent zei. |
Oke bedankt allemaal, ik weet genoeg.
Ik ga er gewoon hard tegenaan ;) |
Citaat:
|
ja helaas nare man.. ik ben vaak tegen dit soort 'reacties' van bedrijven gelopen. Men verwacht dat je als student al enige werkervaring hebt opgedaan en vooral met IT functies.
|
Citaat:
Nee, men geeft liever de voorkeur aan iemand mét ervaring. En er zijn concurrenten genoeg. In deze tijd moet je gewoon een erg sterke cv hebben als je aan een "leuke" baan wilt komen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32. |