![]() |
The Prophecies of Nostradamus
Nostradamus, Ik denk dat iedereen weleens van hem gehoort heeft. Ik kwam toevallig net iets weer over hem tegen en toen dacht ik bij mezelf hoe heeft hij nou weer al die dingen kunnen voorspellen. Hij heeft boeken vol geschreven, alleen ze staan in raadsels en leters weg gelaten. onderverdeelt in 100 century's en daarin 42 quatrains. met allemaal stukjes text die toch vaak dingen lijken te voorspellen
Dus nu dacht ik zo, Is hij denk je een tijdreiziger ofzo stukje van ze voorspelling _______________________________________________ Does this reference the destruction of New York City? By War? Earth Changes? At forty-five degrees, the sky will burn, Fire approaches the great new city, Immediately a huge, scattered flame leaps up When they want to have verification from the Norman (Century VI, Quatrain 97) _______________________________________________ |
vrije interpretatie ... veel ruimte voor spelling en nogmaals persoonlijke interpretatie.
|
wtf heeft dit met wetenschap te maken ?
|
Citaat:
|
Occam scheermes is wel zeker wetenschappelijk.]
Trouwens, dat stukje teksts is niet geschreven door Nostradamus maar door Neil Marshall in de essay "A Critical Analysis of Nostradamus" met als doel aan te tonen dat je met een Nostradamus-achtige passage alle kanten opkan. Ooh wacht even, dat is een andere passage. |
maar wat vinden jullie nou van hem?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
nostradamus was zo waus als een mofo zijn hele leven lang. Alles wat hij opschreef was zo wazig dat je pas het pas kan interpreteren als het gebeurt is. Als hij gewoon had gezegt dat op 11 september 2 bouwen in NY door twee vliegtuigen zouden worden geraakt had ik hem mischien geloofd.
|
die 300 profetieen over Jezus de Christus in de bijbel zijn ook zekerz interresant :cool:
|
Nostradamus heeft dit soort dingen juist in raadsel verteld omdat de mensheid anders zou weten wat er in de toekomst zou gebeuren. Niemand zou een normaal leven kunnen leiden als je precies zou weten wat de toekomst zou kunnen brengen. Er kan ook misbruik mee worden gemaakt door de toekomst letterlijk te kunnen brengen. En was hij een tijdreiziger of een alien ik denk het niet, hij was denk ik een gewone man met bovennatuurlijke gaven.
Whatever... Nostradamus komt van het Franse Notre Dame, in het Nederlands onze lieve vrouwe of te wel Maria, moeder van jezus. Hij heeft die naam zich zelf aan gemeten dus hij was wel heel religieus, denk niet dat tijdreizigers uit de toekomst zo religieus zijn, en zeker niet zwaar christelijk. en alian al helemaal niet... |
Citaat:
|
PW -> Mystiek
|
Citaat:
At forty-five degrees je kan er ook kloktijden, temperatuur van maken the sky will burn, het kan een meteoriet een grote brand of gewoon de zon zijn. Fire approaches the great new city, zonlicht, gewoon brandje vuurwerk etc. en zo kan je nog wel een miljard dingen verzinnen. knappe vent die Nostradamus, klopt altijd |
Nostradamus verspelde alles zovaag, dat je van te voren niet wist wat hij er nou mee bedoelde. pas na een gebeurtenis leek een voorspelling van nostradamus hierop. Kortom, het is eigenlijk een soort van bull. Het is wel logisch dat hij alles zo vaag schreeuwd. Anders leek het te hekserig en zou hij veroordeeld kunnen worden en op de brandstapel eindigen.
|
Citaat:
|
Nee man, ik sta heilig achter de elfjes, die voorspellen de toekomst voor mij.
|
Citaat:
hoe ik dat stukje zie At forty-five degrees, the sky will burn, Fire approaches the great new city, Immediately a huge, scattered flame leaps up When they want to have verification from the Norman -new york -chaos -veel mensen zijn boos -ze willen antwoorden, in dit geval moslims enz Want zijn boeken, Het is niet in een verhaal vorm geschreven maar telkens in vormen van 4 zinnen dan gaat et stukje eronder weer over iets anders in 4 zinnen en ga zo maar door. Dus zoiets verzin je ook niet zomaar. |
Citaat:
|
wie zegt dat ik in tijdreizen geloof :confused:
|
Citaat:
je antwoord klopt trouwens compleet niet, je denkt dat de technologie stil zit . Je vergelijkt huidige tijd met middeleeuwen, blijkt dus dat je niet weet wat de term tijdreizen inhoud, want iemand van jaar 4000 zou best mogelijk naar de middeleeuwen kunnen hoor maar dat betekent niet dat de mensen in de middeleeuwen dat konden |
Citaat:
|
Citaat:
|
En dan net de passage die je aanhaalt is de grootste onzin. Niet eens door Nostradamus geschreven. Er zijn al betere topics over deze merkwaardige man geweest.
In het nederlands: http://proto.thinkquest.nl/~llb084/p...?id=broodjeaap Nog wat info: http://www.radio.nl/2003/home/median.../10/74772.html Engels: http://people.howstuffworks.com/nostradamus6.htm Maar zoek maar eens op google. |
nah mijn stukje klopt wel hoor.. maar er zwerfen idd niet door hem geschreven stukken rond op het I net of teminste gemanipuleerde stukken
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ach, die uitspraken van Nostradamus kan je op zoveel verschillende manieren interpreteren... Wie weet is er op 11 september, de dag van de aanslag, ook wel een helft van een siamese tweeling overleden en gecremeerd. Kan het ook op slaan. Je weet het niet. Daarvoor heeft hij het te vaag omschreven.
|
Citaat:
|
dat kan he, maar misschien zat ie wel vast in het verleden omdat hij niet meer naar de toekomst kon :)
|
Citaat:
Maar misschien ook niet. Ik geloof toch niet in tijdrijzen. Het feit dat je anders op een paradox kan stuiten zegt dat al. Een paradox kan niet, want ik kan er moeilijk bij dat het heelal een "foutje" in de programmering heeft. |
ik dacht dat tijd reizen volgens de wetenschap (relativiteits theorie en dat soort shit juist enkel in de toekomst kon) als jij dan in de tijd reist gaat jouw tijd gewoon sneller dan de tijd op aarde waardoor op het moment dat je bv na 100 jaar weer terug komt er hier 1000 jaar is vertreken, vervolgens kan je niet meer terug naar het verleden
|
Citaat:
|
Citaat:
Leuke manier van reizen. :) |
Je kan terug in de tijd gaan door sneller dan het licht te reizen!
:) |
Citaat:
|
Citaat:
tijd is iets dat nooit teruggedraait kan worden :p |
Godzijdank. Ik moet er niet aan denken wat iets als tijdreizen in de verkeerde handen zou kunnen veroorzaken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Men vermoedt ook het bestaan van wormgaten. Echter is het onduidelijk of alles vast ligt. Men opperde ook dat er dan reizigers uit de toekomst zouden moeten zijn die zich onder ons bevinden. Er waren een aantal vreemde zaken waar men bij suggereerde dat het door toedoen was van tijdreizigers. Interessant fenomeen. |
ja zeker interessant. nog iets: stel DAT je terugging in de tijd.....waarom zou dan alleen je omgeving "jonger" worden, maar jijzelf niet?
|
Jij wordt ook wel ouder, alleen minder snel dan de andere. Tijd is maar een relatief begrip; gecreëer door de mens. Iedereen doet moeilijk om tijd in te beelden, terwijl het niet eens bestaat.
Al die formules, berekeningen hebben geen zin, zeker niet met tijd. Misschien is tijd nog wel chaotischer dan de quantumwereld zelf. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03. |