![]() |
Dood bestaat niet?
Wat is dood? Bestaat het leven niet uit een oneindige cirkelgang van dood en wedergeboorte? Iedere dood houdt weer een wedergeboorte in zich waardoor er dus eigenlijk geen dood(als eindig iets) bestaat.
Je ziet dat proces in alles,je lichaamsfuncties,de seizoenen, ritme van dag en nacht enz enz. |
alleen komen er steeds meer nieuwe mensen bij...het is dus niet zo dat er voor elke dode een levende terugkomt
|
Lijkt het zo of heb je dit topic gewist en toen opnieuw gemaakt? Want ik zou zweren dat er een andere beginpost was en dat ik al had gereageerd :confused: .
Maar goed, ik snap nog steeds niet hoe je erbij komt dat iedere dood een wedergeboorte in zich houdt. |
Citaat:
ok ? :confused: Citaat:
|
Word jij nou niet eens heel moe van jezelf, met dat vage gezwam? 'Bestaat tijd?' 'Bestaan wij zelf wel?' 'Bestaat de dood?'
Irritatiegrenzen bestaan in elk geval wel, en die beginnen nu in zicht te komen. Heb je geen schoolwerk te doen? |
Citaat:
Ik zie de dood en wedergeboorte heel duidelijk in bijv de natuur.De bladeren die in de herfst afvallen(dood) komen in de grond waar ze verrotten en in de bodem worden opgenomen(wedergeboorte), bij je ademhaling de inademing:er wordt zuurstof ingeademd(wedergeboorte) er komt koolstofdioxide vrij(een afvalstof) die wordt uitgeademd(dood).Het ene kan niet zonder het andere bestaan. Als je heel bewust bent zie je dit proces in alles. |
Citaat:
Een mens dat sterft(dood) wordt wedergeboren in de zielewereld(wedergeboorte). |
Citaat:
|
oke, ik zal het even heel simpel zeggen:
de mensheid gaat niet dood de afzonderlijke mensen wel |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
stel nu dat als jij dood gaat, er weer een mens bij komt, dan is dat nog steeds een ander mens. nieuwe blaadjes zijn andere blaadjes. niet als je bewust bent, maar alleen als je heel oppervlakkig naar uiterlijkheden kijkt, kun je concluderen dat alles zich telkens maar weer herhaalt. en reincarnatie is in het beste geval volkomen nutteloos, omdat niemand zich iets van vorige levens herinnerd, en omdat de ziel van je vorige leven niet in dit leven in kan grijpen. edit: toevoeging dood is absoluut een einde. dood is het einde van een persoonlijk verhaal. zelfs als er een neiuw verhaal voor in de plek komt, dan is het oude afgesloten. dood is niet eindig voor het mensdom, zoals al opgemerkt is. maar de mensheid is niet echt iets. ik vergelijk het met een lichtvlek. je ziet het, het beweegt, maar practisch gezien is het niks |
Het moment waarop biochemie overgaat in chemie. :)
|
dood1 (de ~, doden)
1 toestand die intreedt bij het eindigen van het leven => de eeuwige rust, de eeuwige slaap; <=> leven 2 de overgang van leven naar dood => overlijden, verscheiden 3 het einde, de afloop van iets [Belg.] dood2 (bn.) 1 (van mensen, dieren, planten) niet meer levend => de levensgeesten zijn geweken, kapot, kassiewijle, ontzield, overleden, wijlen, zaliger, zielloos 2 (van zaken) waar geen leven in zit, waar geen beweging is, wat zijn functies niet meer vervult PS: Zeg nou eens een keer concreet waar het op staat en wat je bedoelt, vaag zweverig gelul heeft niemand wat aan. |
Citaat:
|
Citaat:
het was een reactie op de menheid gaat niet dood het vragt tejken was meer van hoezo gaat de mensheid niet dood :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
dood is nou precies datgene waar jij aan denkt bij de dood :p
Maar nu even zonder grappen en grollen, iets is vaak welke betekenis je er zelf aan geeft, omdat er niet veel absolute betekenissen zijn. Niet iedereen zal bijvoorbeeld aan dezelfde kleur groen denken als ik groen zeg. De een denkt aan donkergroen, de ander aan lichtgroen. Het is maar net welke betekenis je er zelf aan geeft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dan stel ik bovendien met een redelijk grote zekerheid voor om die oneindigheid in elk geval terug te dringen tot een resterende zesmiljard jaar. we hebben hier toch trouwens niet zoveel verschillende defenities van dood, toch? een organisme is dood als het niet meer voldoet aan de 7 levensverschijnselen? |
Ik post de betekenis van de Van Dale, en vervolgens komt er een discussie op gang van wat dood nu eigenlijk is...
"Niet meer levend" dus. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dood houd voor mij in: het niet meer kunnen functioneren van je lichaam.
Dood is een fase. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dood is dood. Het bestaat, klaar
|
dood is leven, leven is dood, dood is dood en leven is leven, maar d00d is geen w00t, maar juist l33t..dus dood bestaat PUNT
|
Citaat:
Maar als het goed is krijgen we ooit weer een nieuw perfect lichaam. |
Citaat:
dit stukje verslaat ranonkels stukje toch echt |
Citaat:
Sjonge jonge... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nou dood ben je niet. Als je dood 'bent' dan besta je immers niet meer. Je kunt enkel doodgaan, en niet dood zijn.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12. |