![]() |
Kaartjes sturen
Stuur je altijd kaartjes als je op vakantie bent? En naar wie? Een heel verhaal erop geschreven of alleen groetjes?
Ik doe het soms, naar vrienden en mn ouders. Ik schrijf er meestal wel een verhaaltje op. Maar ik vind het zo stom als je al twee weken terug bent, en je kaartje komt dan aan. Of dat je al op je eerste dag kaartjes moet versturen als je wil dat ze aankomen in Nederland voordat je zelf weer terug bent. Een nicht van me is 3 (!) jaar geleden in Calella geweest. Een paar weken geleden zijn de ansichtkaartjes bezorgd.. |
Citaat:
Ik stuur meestal wel een kaartje als ik een week of langer op vakantie ben. Bij weekendjes weg niet, dan ben ik allang thuis voordat mijn kaartje er is. Bij een week is dat meestal ook wel, maar dan vind ik het niet erg. Als ik hem naar mijn ouders of vriendinnen stuur schrijf ik er een heel verhaal op. Naar andere mensen (familie etc) alleen maar groetjes. |
Ik stuur alleen kaartjes vanaf een bijnzondere plaats en alleen naar mensen die ik echt een kaartje wil sturen. Niet uit verplichting ofzo. Toen ik naar Ethiopie ging, heb ik wel 15 kaartjes verstuurd. Normaal gesproken zijn het er maar een stuk of vijf.
|
Toen ik terugkwam uit Brazilië heb ik een kaartje in Nederland
op de bus gedaan... :o Maar dat kwam doordat ik sowieso niet echt de gelegenheid had om op zoek te gaan naar postzegels, een postkantoor of een brievenbus ivm rondreizen ed. In het laatste hotel bleek er ook geen brievenbus te zijn, (bij de andere heb ik het niet gevraagd), dus ja. :confused: Ik stuur soms kaartjes, hangt een beetje van de vakantie af ed.. En ook wel of ik eraan denk, en een 'goeie' kan vinden. |
In de zomervakantie stuur ik altijd kaartjes. Ik stuur kaartjes naar mijn betere vrienden zeg maar (waar ik het meest close mee ben) en ik schrijf ze toch altijd behoorlijk vol. Zo'n kaartje met alleen groetjes vind ik behoorlijk saai.
|
Van iedere bestemming (waar ik meer dagen verblijf, dus ook mijn halfjaarlijkse weekendje Schiermonnikoog) krijgen mijn moeder&zusje, opa&oma, twee beste vrienden en een buitenlandse kennis altijd een kaartje; in de zomervakantie stuur ik ook kaarten naar ooms, tantes, neven, nichten (kleine familie), verenigingen waarvan ik lid ben en mijn vriendenclub.
|
Ik stuur alleen kaartjes als ik echt lang weg ben, twee weken ofzo en dan aan een bepaald aantal mensen, zoals een vriendin van me, mn opa en oma en mn tante. Ik neem ook nog wel de moeite om er voor iedereen een eigen verhaaltje op te schrijven.
|
Ik ben niet zo'n kaartjes iemand, hooguit een paar vrienden en m'n ouders en ook alleen bij langere vakanties..
|
Ja ik stuur altijd kaartjes naar mijn 6 beste vrienden. Lange verhalen... ligt aan de persoon waarnaar ik schrijf :D maar meestal schrijf ik wel lange kaarten ja. Mja en mijn ouders naar opa en oma en ooms en tantes en zo, daar schrijven ze ook mijn naam op.
|
ik stuur nooit kaartjes
|
Eigenlijk altijd. Als ik met ouders op vakantie ben, stuur ik ze naar vriendinnen. Ben ik met vriendinnen dan stuur ik naar ouders.
|
Ik heb er eigenlijk nooit zo'n zin in (om met thuis bezig te zijn). Maar ik stuur wel mijn ouders en beste vriendin een kaartje met alles wat er maar oppast.
Geen, hallo het is hier lekker weer en leuk, dat was het- kaartje. Dat vind ik zo'n onzin. |
In de zomer stuur ik wel kaartjes naar vrienden -in totaal een stuk of 10- maar als ik zonder mijn ouders weg ben, dan stuur ik alleen kaartjes naar mijn ouders, oma en twee of drie goede vriendinnen
|
ik stuur ook altijd kaartjes naar mijn ouders, broers, familieleden, vrienden en vriendinnen. Dat vind ik gewoon leuk, en overal zet ik een klein tekstje neer, bij de een iets langer.
|
ouders, opa's en oma's stuur ik altijd een kaartje. En meestal ook nog een stuk of 4 vrienden. De kaartjes aan m'n familie zijn redelijk kort, maar naar vrienden schrijf ik er hele verhalen op.
|
Citaat:
Ontopic: ik stuur meestal wel wat kaarten. Als ik met m'n ouders op vakantie ben, stuur ik meestal wel naar een stuk of 10 vrienden, of zelfs meer. Ik schrijf er dan altijd wel een redelijk verhaal op, maar daar doe ik niet zo lang over. De keren dat ik zonder ouders op vakantie geweest ben, heb ik alleen m'n ouders een kaart gestuurd. Zonder al te veel tekst eigenlijk, maar ze vinden een kaart al leuk. |
Nee absoluut niet, eigenlijk verstoort het een beetje mn vakantie :s
|
Dit jaar in ieder geval naar m'n ouders, een paar vriendinnen en naar m'n werk. Een stuk of 6 zullen dat er zijn en die schrijf ik helemaal vol.
|
Ik stuurde tot een paar jaar terug nooit kaartjes, gewoon omdat m'n ouders dat nooit deden. Maar toen ging ik steeds meer kaartjes ontvangen (niet dat ik zo populair ofzo ben hoor;) maar gewoon een paar kaartjes van goede vrienden), dus heb ik besloten om dan ook maar wat terug te sturen. 'k Stuur meestal iets van 6 kaartjes ofzo. En die schrijf ik dan ook wel helemaal vol ja.
|
Soms, af en toe stuur ik er eentje naar goede vrienden of naar m'n nichtje, maar niet altijd.
|
Als ik zonder ouders ben, stuur ik hen een kaartje...
Met ouders stuur ik naar een paar goede vrienden, opa en oma e.d. :P |
Ik ben net verhuisd, maar in mijn oude huis stuurden we altijd kaarten naar onze huisgenoten met vooral de mededeling dat we elkaar ont-zet-tend misten.
Mijn ouders krijgen een kaartje omdat ik altijd zeg dat ik er geen stuur, en sommige vrienden stuur ik ook wel wat. Sowieso altijd vol verhalen, meestal over niks, maar ik vind het zo leuk om een volgeschreven kaart te krijgen dus ja, zelf het goede voorbeeld geven dan maar... Vorig jaar in Polen was het heel lastig versturen, dus toen heb ik kaarten gekocht en daarna zag ik de mensen waar ze voor waren eerder dan dat de post er zou zijn, dus heb ik ze maar gegeven :s Deze zomer neem ik me voor veel en leuke kaartjes te sturen met leuke verhalen.... |
Ik koop ze altijd meteen, plak postzegels dr op, k schrijf ze, maar op de post doen, daar komt het nooit van, waardoor het erop uitdraaide dat ik ze dit jaar gewoon bij mensen in de brievenbus heb gepropt :bloos:
|
Citaat:
Maar ik stuur er meestal wel een stuk of 5 ofzo. |
ik stuur niemand kaartjes.
|
Ik stuur meestal wel een kaartje naar mn familie en vrienden.. maar ik haat het om onderscheid te moeten maken, dus stuur ik veel 1 kaartje naar 3 personen tegelijk :)
Ik schrijf er altijd een verhaaltje op, een kaartje met alleen maar groetjes vind ik geldverspilling en nogal saai.. geef mij maar een volgeschreven kaartje. |
Ik stuur altijd wel kaartjes en kom eigenlijk altijd ruimte tekort om er op te zetten wat ik wil bij mn vrienden en mn ouders, meestal ga ik gewoon om t adres heebschrijven totdat ikécht geen ruimte meer heb:o
Opa's en oma's daar weet ik altijd minder te vertellen en daar komen meestal alleen de groetjes en mn naam op. Ik probeer ze altijd wel optijd op de post te doen, zodat ze aankomen als ik nog weg ben, maar meestal gaat er idd wel een dikke week tot twee weken overheen voordat de kaartjes aankomen en dan zit ik al weer vrolijk in Nederland :o |
Soms (lees: als ik 2 weken of langer weg ben) verstuur ik wel eens kaartjes. Meestal met een standaard tekst, bij sommigen "opgeleukt" met een persoonlijker stukje.
Maandag vertrek ik naar Spanje voor 10 dagen. Dan verstuur ik ook geen kaartjes omdat ik waarschijnlijk eerder in Nederland ben dan die kaarten. Alhoewel, de opa en oma van mijn vriend hadden wel gevraagd of we een kaartje wilden sturen, vinden ze leuk. Doen we...! |
ik schrijf altijd veel kaartjes als ik op vakantie ben. (stuk of 8) Op elk kaartje schrijf ik een verhaaltje over mijn belevenissen. Ook schrijf ik vaak iets over wat de ontvanger leuk zou vinden. Bijv. voor iemand die van geschiedenis en cultuur houdt, vertel ik iets over een kasteel dat ik heb gezien.
Het is alleen wel jammer als je kaartjes aankomen als jij ook al weer thuis bent. |
die van ons zijn ook weleens vanuit turkije bij een deel van de fam 9mnd later ofzo aangekomen :o en bij 2 mensen waren ze 6weken na we trug waren aangekomenm...
ik stuur ze wel gewoon vind het leuk... maar als ze laat aankomen ist wel jammer idd... |
anderen moeten mij er aan herinneren dat ik misschien ook nog wel eens kaartjes ofzo moet sturen..
zegt genoeg denk ik :p |
Alleen naar mijn vriend, naar mijn beste vriendin en naar mijn oma. Dan zet ik er wel een heel verhaal op ja :)
|
bij langere vakanties wel. Vind ik ook wel leuk, schrijf er vaak een heel verhaal op.
Gaat meestal naar familie, vrienden enz. |
Als ik een kaartje stuur schrijf ik altijd een verhaaltje. Vorig jaar zomer heb ik voor het eerst geen kaarten gestuurd, had geen zin. Daarvoor stuurde ik altijd wel. Ze kwamen altijd wel op tijd aan (ik was nog niet terug in Nederland iig :D )
|
Bij vakanties langer dan een week stuur ik wel een kaartje ja.
Naar m'n beste vrienden en het eventuele vriendje (deze zomer dus niet :) ). Voor de familie zorgt m'n moeder wel, dus daar stuur ik zelf geen kaartjes naar. Er komt eigenlijk altijd wel een onzin verhaaltje op, amders is 't ook weer zo onpersoonlijk. |
Deze vakantie iets van 15 verstuurd. Klein verhaaltje. Ben niet echt een kaartenschrijver.
|
ik heb vandaag een kaart gekregen uit brazilië :cool:
maar dat is geheel offtopic |
Als de kans er is dat de kaarten eerder in Nederland zijn dan ik, dan stuur ik ze wel. Anders vind ik het onzin. Onze kaarten kwamen dit jaar 's ochtends aan op de dag dat wij 's avonds thuis zouden komen :).
|
ik ben naar kreta geweest dit jaar voor 2 weken, we kwamen op een zondag aan, en de zaterdag erna heb ik de kaartjes verstuurd (naar mijn vriendje, en mijn 3 beste vrienden) , ze kwamen een week later aan, ook op zaterdag. en zondag kwam ik thuis.
|
Citaat:
Damn, ik vond het nu al lang duren... |
Kreeg gisteren een kaart van mijn ouders. Hehe, toch wel wazig om zonder hen op vakantie te zijn, krijg je ook nog eens post. :D
|
Ik stuur alleen kaarten/brieven aan m'n vriend en aan m'n moeder/broertje.
En daar schrijf ik dan wel een verhaal op. Kaarten met alleen groetjes haaaat ik zelf, dus dat zal ik iemand anders ook niet aandoen :p |
Ik stuur een kaartje naar mn ouders, zus&zwager, oma en naar 2 vriendinnen van me.
Ik schrijf er dan echt een heel verhaal op. Aan alleen "groetjes!!!" hebben ze niks. |
We hebben deze vakantie geen kaarten gestuurd, omdat de kaarten pas aan zouden komen als wij al lang terug zijn. We hebben gewoon een paar kaarten meegenomen en die geven we dan aan de mensen.
|
Ik stuur op vakantie altijd kaartjes, dit jaar een stuk of 12.
Omdat ik naar Polen, wil ik de kaartjes zo snel mogelijk versturen in de hoop dat ze nog enigszins op tijd aankomen. De kaartjes gaan naar m'n directe familie en naar vrienden. Meestal schrijf ik er niet zo heel veel op. Het ligt er een beetje aan naar wie het kaartje gaat en of je iets interessants voor de desbetreffende persoon te melden hebt. |
hej ik ben afgelopen juni ook in Calella geweest op vakantie en heb toen ook kaarten verstuurd naar vrienden/ouders. Maar die deden er echt geen 3 jaar over.. misschien heeft ze iets verkeerd gedaan met invullen van kaart ofzo ? :confused:
Die van mij hadden ze al gekregen voordat ik thuis kwam. ik zat ongeveer 10 dagen in Spanje. Vreemd van je nicht ... |
^boeiend.:rolleyes:
ik stuur meestal wel kaartjes. dit jaar heb ik er geloof ik 5verstuurd. ik stuur alleen echte goede vriendjes en Shox verwachtte ook een kaartje, dus die heeft ie gekregen. en van sommige mnesen had ik niet eens een adres dus die kon ik geen kaartje sturen. eigen schuld. |
Ik ben vorige week op vakantie geweest en heb m'n ouders en m'n vriend een kaartje gestuurd. Ik ben trouwens ook naar Calella geweest, mijn kaartjes deden er niet zo lang over :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00. |