![]() |
dichtvorm
Heyy,
voor mijn leesverslag moet ik de dichtvorm weten van mijn uitgekozen gedichten. Wie kan mij hiermee helpen? SUB FINEM (van M. Vasalis in de oude kustlijn) En nu nog maar alleen het lichaam los te laten- de liefste en de kinderen te laten gaan alleen nog maar het sterke licht het rode, zuivere van de late zon te zien, te volgen-en de eigen weg te gaan. Het werd, het was, het is gedaan. De wind is het al begonnen (van M. Vasalis in de oude kustlijn) De wind is het al begonnen je profiel te slijpen, je haar te fronsen je ogen donker aan te blazen de wind is het al begonnen het papier om mij los te maken mij uit te pakken, om te woelen. Er is iets groots, iets wilds en rustigs gaande in ons, aan de kant van het water staande als stemvorken staan onze hoge benen en zoemen op de zoemende grond, het is te horen als we even stilstaan, luistrend, mond op mond. Waarom huilde je zo plotseling (van M. Vasalis in de oude kustlijn) Waarom huilde je zo plotseling zo kort en zo verschrikkelijk mijn witte moeder. En schudde je, toen ik het vroeg alleen maar troosteloos je hoofd. Ik weet alleen dat het geen sonnetten zijn. :rolleyes: |
Niemand die mij kan helpen :s
Of weet er misschien iemand een site met analyses van gedichten? Dan kan ik misschien wat voorbeelden zien. |
Als het moderne gedichten zijn hebben ze toch geen vorm?
|
nee dan niet nee, maar ik weet al niet zeker of deze modern of traditioneel zijn :s
|
Nou, ze lijken me erg duidelijk modern.
|
oke bedankt :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43. |