![]() |
monitor aansluiten?
Hallo,
Ik heb sinds vandaag mijn nieuwe pc. Alles werkt perfect enzo. Enkel was er iets met de kabel van de monitor. Toen ik de kabel wou inpluggen in de pc, zag ik dat er enkele stekkertjes ontbraken (afgeknapt ofzo misschien)...ik heb de kabel toch ingeplugd, en ik kan die twee draaiboutjes niet indraaien. De kabel hangt er nu wel aan, maar niet echt stevig, vanaf als ik de pc wat verzet valt die kabel uit, of toch gedeeltelijk. Maar...het scherm werkt wel perfect. Ben ik het die die kabel verkeerd induwt of niet? edit: het scherm 'bibbert' soms aan de linkerkant, beetje schokkerig, maar niet veel... foto van zo'n stekker: http://users.pandora.be/dries.heyte/cable_vga.jpg alvast bedankt |
er horen een paar pinnetjes te ontbreken, zit ook zo bij mijn kabels.
Trillen kan veroorzaakt worden door een luidspreker of iets anders magnetisch in de buurt van het scherm of kabel. |
Bedankt voor de info.
Over dat bibberen. Dat is idd een logische verklaring. Er staat een scanner en printer naast mijn scherm, MAAR die zijn niet aangesloten op de pc, zelfs niet met een stekker aan de electriciteit, kortom ze staan daar gewoon zonder enige verbinding... Mijn boxen staan er wel naast, maar als ik de linkerbox wegdoe blijft het probleem... |
ok ga dan in het menu van je monitor en kies 'degauss'
|
Degaus kan idd helpen, maar een andere resolutie ook weleens..
|
Er hoort maar één pinnetje te ontbreken, de tweede van het middelste rijtje als ik het goed heb. De andere moeten erin zitten. Misschien dat het trillen ook veroorzaakt wordt door het slecht contact maken van een pinnetje uit de stekker?
Wat ik dan zou doen, koop een verlengsnoertje zodat de connector van je videokaart iig geen schade op kan lopen en probeer op de connectorverbinding monitor-verlengsnoer wat te pielen met paperclips of iets dergelijks. |
Een verlengkabel kopen verhelpt dan toch niks? Dan geeft die stekker gewoon een slecht contact met de verlengkabel?
Ik heb het scherm op een andere pc geprobeerd en hetzelfde probleem komt voor. |
Citaat:
|
Paperclips tussen de connectors steken? :s
wat bedoel je juist? ps. probleem is er nog altijd. Kword er ziek van :( |
Citaat:
|
En dat degaussen, dat heb ik nog niet gevonden. Ik kan het echt niet vinden
|
Citaat:
|
Ik heb het gevonden
helpt niet |
Dan zou ik toch voor het paperclip-trucje gaan... Ik heb er al verschillende monitors mee gered.
|
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet volledig snap.
Ik ben Belg, ik hoop dat ik hetzelfde versta onder paperclip zoals jij ;) Dus zo'n ijzertje van een 8-tal centimeter lang om papieren samen te houden. Ik zie niet hoe je dat tussen twee kabels kan steken... |
btw
kan zo'n scherm blijvende schade oplopen omdat ik bv in het begin mijn speakers dicht bij het scherm gezet heb? |
Citaat:
|
Citaat:
Denk niet dat dit je probleem is, en ja, er ontbreekt een pinnetje op een DSUB (video)kabel voor je monitor, dat is normaal. Mijn andere monitor heeft echter een DSUB stekker zonder dat er pinnetjes ontbreken. Wellicht zijn deze uitgeschakeld en worden ze dus niet gebruikt. Indien je niet ziet dat ze zijn afgebroken kun je ervan uitgaan dat het normaal is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20. |