![]() |
[DVD] regio-gedoe
weet iemand waar ik iets kan vinden om mijn dvdspeler (samsung) regiovrij te maken?
|
Volgens mij is dat illegaal en mag dat dus niet op dit forum.
|
gewoon ff zoeken op google...typenummer intypen en dan staat dr vast wel ergens bovenaan een site die uitlegt hoe...
(aangezien ik niet weet of dit nou illegaal is of niet geef ik geen link naar een site...) |
Regiovrij lijkt me niet illegaal
heb eerst ook (1 jaar geleden) mijn dvd-speler in een officieel erkende winkel (kijkshop) gekocht en die kocht ik gewoon regiovrij vanuit de fabriek dus illegaal lijkt me niet, dat uitgevers er niet blij mee zijn is een ander verhaal |
Illegaal is het zeker niet. Je garantie kan wel vervangen (omdat jij wijzigingen in het apparaat aanbrengt)
|
Heb trouwens al iets gevonden wat werkte, dus hijs nu regiovrij
dat regiogedoe vind ik trouwens echt grote onzin, of je nou dvds uit bij wijze van spreke uit japan meeneemt of gewoon je hele dvdspeler mee daarnaar toe, t zou moeten kunnen zonder probs lijkt me zo.. maar goed.. gelukkig is er tegenwoordig voor alles een oplossing :D |
juh, ofwel je dvd-speler regiovrij maken, ofwel regiovrije (regio 0) DVD's gebruiken :-)
|
Citaat:
Maarja, laatst hebben platenfabrikanten ook gelijk gekrege over hun kopieerbeveiligingen (kopieerbeveiligingen die je verhinderen om een persoonlijke kopie te maken, muziek naar je mp3speler te kopieren, of zelfs een cd af te spelen in de auto) dus zo zie je maar dat grote bedrijven altijd hun wil opgelegd krijgen |
Citaat:
|
als je slim bent, download je een gekraakte firmware. dan ben je in een keer van alle regio-, macrovision, enz, -ellende af.
wel een kleine kans dat je je DVD speler verknalt.. maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk |
Moderator Informatie
In Europa hebben we - vooralsnog? - geen DMCA-wetgeving en dit is dus voor zover ik weet gewoon legaal. Ik sta in elk geval toe om onbegrenst hierover te discussiėren, dus je mag ook verwijzen naar sites met informatie, mogelijk ook over het verwijderen of omzeilen van regiocodes. |
Citaat:
Als Europa niet zo'n wetgeving heeft, waarom zijn al die spelers hier dan R2 ipv R0? |
Citaat:
|
Citaat:
Een vergelijking wat betreft regiocodes valt zeker te maken, alhoewel de rechter hier geen uitspraak over heeft gedaan voor zover ik weet. |
De kwestie of je mag regiomodden staat feitelijk los van van de vraag of fabrikanten regiocodes toepassen. Dat was mijn punt.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49. |